Kriza za turizem, v agenciji pravijo: Pred nami je izgubljeno leto

Kako manjša turistična agencija doživlja epidemijo covida-19; stranke so sproti obveščali, nekaj pa so jih tudi reševali
Fotografija: Turi pri E-Potovanjih so reševali stranke, ki so obtičale v tujini. FOTO: Reuters
Odpri galerijo
Turi pri E-Potovanjih so reševali stranke, ki so obtičale v tujini. FOTO: Reuters

Sonja Tekavec Medved se z organizacijo turističnih potovanj ukvarja od leta 1997, a kaj takšnega, kot je epidemija covida-19, še ni doživela. Njeno podjetje E-Potovanja je specializirano za potovanja za posameznike, pri čemer vsak program pripravijo posebej; med njimi je veliko poročnih potovanj in porok v tujini, seveda pa tudi običajna potovanja za družine. A kakor pravi Sonja, je letošnje leto zanje verjetno izgubljeno.

»V naši agenciji smo začeli takoj, ko se je pojavil prvi potrjeni primer okužbe v Sloveniji, klicati vse potnike, ki bi morali iti na pot v roku dveh mesecev. Zagotovili smo jim, da bomo poskrbeli zanje in jih sproti obveščali. Prednost so imeli tisti, ki naj bi leteli v
Sonja Tekavec Medved FOTO: Osebni arhiv
Sonja Tekavec Medved FOTO: Osebni arhiv
naslednjih dneh, in z njimi smo bili v stiku večkrat na dan in iskali rešitve. Če so imeli rezerviran samo polet, smo lahko storili le to, kar je letalska družba v tistem trenutku ponujala. Svetovali smo jim, naj počakajo, da so polete stornirale letalske družbe: v tem primeru so dolžne poskrbeti za stranko. Na začetku so še vračale denar, ko je bilo odpovedi vedno več, pa ga niso mogle več vračati, ker bi to pomenilo njihov propad. Zato so začele denar vračati v obliki vavčerjev, ki ga potnik uporabi pozneje. Nekatere družbe strankam dajejo možnost, da denar porabijo tudi za več cenejših vozovnic. Nekatere omogočajo uporabo vavčerja v roku treh let, druge pa obljubljajo vračilo denarja po enem letu,« nam razloži Sonja Tekavec Medved.

Ustavljena prodaja

Pri E-Potovanjih so takoj prekinili prodajo novih aranžmajev. Trenutno rešujejo že prodana potovanja, obveščajo stranke, iščejo nove termine. »Naše stranke so izjemno razumevajoče. Za potovanja, ki so daleč vnaprej, pa svetujemo, naj počakajo, da hoteli ali letalske družbe sami sporočijo, da ne morejo priti oziroma ne morejo leteti,« pojasnjuje naša sogovornica.

So imeli v tistih napetih dneh koga ravno na poti? »Smo in uspelo nam je urediti predčasno vrnitev domov, vključno s spremembo letališča; da niso leteli v Italijo, čeprav še ni bila v karanteni, ampak v Zagreb. Zadnje čase me kontaktira veliko ljudi, ki so kje obtičali, ker so si sami kupili vozovnico nekje na spletu. V resnici so obviseli v zraku, ker jim je letalska družba rekla, naj se obrnejo na posrednika, pri katerem so rezervirali polet, tega pa ne morejo dobiti na telefon ... Lahko jim sicer svetujem, kaj storiti, narediti pa ne morem nič,« nam pove Sonja.

Čakajoč na ukrepe

Pri E-Potovanjih pa tudi drugih turističnih agencijah zdaj čakajo na direktivo EU in države. A Sonjo Tekavec Medved je zmotilo nekaj drugega: »Na začetku je Zveza potrošnikov Slovenije objavila obvestilo, da morajo agencije vračati denar. Ta izjava je bila nepremišljena, nepreverjena in predvsem preuranjena, ker se še ni vedelo, kaj se dogaja in kaj se bo dogajalo. Turistične agencije niso mogle vračati tega denarja, ker ga niso imele. Ko stranka plača akontacijo, gre denar naprej k podizvajalcem, kot so letalske družbe, hoteli, razni drugi prevozniki. Agencije so zavračale zahteve strank, vladala je velika zmeda. Vsi so delali napake, saj se ni vedelo, kaj se bo zgodilo.«
Pri E-Potovanjih uredijo največ eno- in dvotedenskih počitnic na eksotične destinacije. FOTO: E-potovanja
Pri E-Potovanjih uredijo največ eno- in dvotedenskih počitnic na eksotične destinacije. FOTO: E-potovanja

O napovedani pomoči države Sonja pravi, da je za zdaj videti v redu. »Pri nas smo načeloma vsi na čakanju, ker nimamo dela. Novih prihodkov ni, ker zdajle nihče ne bo šel rezervirat potovanja. Pozdravljamo ukrepe države, po katerih smo upravičeni do 80 odstotkov neto plače. A tudi če bodo po dveh mesecih tovarne spet začele obratovati, mi ne bomo mogli. Nismo vezani le na to, da Slovenija odpre meje, ampak na druge destinacije, tako da nam bo delovanje onemogočeno še naprej. Zato apeliramo na državo, da bo upoštevala turistične delavce, ker slovenski turizem niso le slovenski hoteli, ampak tudi vse turistične agencije, ki ljudi vozijo po svetu. Računamo, da bomo poleti spet začeli oglaševati in prodajati potovanja. Seveda bomo izbirali hotele, ki bodo imeli enako politiko kot letalske družbe. Glede tega smo se vsi nečesa naučili,« sklene Sonja Tekavec Medved. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije