SKRB ZASE

Zakaj je sebičnost dobra stvar

Objavljeno 20. junij 2018 13.53 | Posodobljeno 20. junij 2018 13.54 | Piše: U. J.
Koliko vas je ob pogledu na besedo sebičnost začutilo slabo vest? Se počutite krive, če samo pomislite nanjo? Nasprotno – v življenju jo lahko obrnete v svoj prid.
FOTO: SOUL UNION
Vsi se lahko strinjamo, da je naša družba besedi sebičnost pripisala zelo negativno konotacijo. Uporabljamo jo v prepirih, da bi nakazali, da je komu bolj mar zase kot za druge, kot polena jo mečemo pod noge ljudem, da bi jim pokazali, da se osredotočajo nase namesto na zakonca, partnerja, otroka, očeta, mamo, prijatelja itd. Poskrbeli smo, da se zdi oseba, ki se prvenstveno osredotoča na svoje potrebe in želje, slab človek.
 

Vsi smo sebični

A vsi smo do neke mere (lahko) sebični – in to je dobra stvar. Po definiciji smo sebični, saj lahko na stvari v prvi vrsti gledamo le s svojega stališča, imamo le svoj pogled. Iz tega razloga vidimo svet kot skupno vsoto naših izkušenj. To je naravno in del tega, kako smo kot bitja zasnovani. Da bi dajali v celoti in s tem prispevali k družini, prijateljem, karieri, družbi in svetu, moramo poskrbeti za svoj polni jaz: za um, telo in dušo. Pomembno je, da se napolnite in počutite polne v samem sebi. Ne tako, kot so nekateri polni sami sebe, ampak bodite polni znotraj sebe. Naj vam ničesar ne manjka, ne dopustite, da se v vas ustvari praznina. Nihče drug, ne vaš partner ne najboljši prijatelj, tega ne more narediti ali vam dati in niti ni odgovoren za vašo izpolnitev.

Zakaj je pomembno biti sebičen? Ker je najpomembnejši odnos, ki ga boste imeli v življenju, tisti, ki ga imate sami s seboj. Ne glede na to, kaj vam kdo pove, ne morete zanikati dejstva, da boste vse življenje preživeli sami s seboj. Hkrati pa ne morete dajati nečesa, česar nimate. Če ste osredotočeni le na dajanje drugim, postanete osiromašeni, razočarani, siti vsega, sitni in imate le nizko raven energije. Kadar pa takrat, ko smo izčrpani, še dajemo, to ne vodi do ljubečih dejanj prijaznosti ali uslužnosti, ampak v bolj ihtavo in utrujeno predajanje ali celo vdajanje v usodo. Ob tem ne morete biti tisti pravi vi, kakršni ste v sebi.
 

Kako si dovoliti sebičnost

S tem, ko si daste dovoljenje in si vzamete čas, da sodelujete v samoljubeznivih dejanjih, dajete tudi ljudem okrog sebe dovoljenje za to. Ko zjutraj zazvoni budilka, jo običajno najprej nekajkrat utišamo, saj smo preutrujeni, da bi takoj vstali. Ko le vstanemo, imamo čas za tuš, umivanje zob in hitro pripravo na divji dan. V teh najbolj norih in brzečih trenutkih se lahko zavemo, kako pomembno je, da si čez dan vzamemo čas za meditacijo, branje časopisa, se osredotočimo na hvaležnost, spijemo skodelico čaja ali obiščemo uro joge. Vse to je bistveno za naše zdravje, miselnost, dobro počutje in tudi to, kako se pozneje izkažemo kot starši, sodelavci, partnerji in prijatelji.

Nekateri bi seveda rekli, da je vsaka oseba, ki si popoldne vzame eno uro ali dve zase, sebična. V resnici gre za eno najbolj ljubečih stvari, ki jih lahko naredite zase, za svojo družino in za druge. Da ne omenjamo tega, da je nujno, da si vzamete čas za zniževanje svojega stresnega odziva, za uživanje hranljivih obrokov ter da svoje telo spravite v gibanje, ga usmerjate s čuječnostjo in po že tako stresnem jutru stopite v še bolj divji dan.
 

Najdite način, ki vam ustreza

Obstaja seveda več načinov, kako se napolniti, kako poskrbeti zase – za svoj um, telo in dušo. To so lahko (vsakodnevne) meditacije, ustvarjanje tabel vizij in ciljev, odpovedovanje predelani hrani, pitje več vode, pogostejše gibanje, povezovanje z naravo (lahko le močno objamete drevo) ali samo to, da počnete nekaj, za kar veste, da vam prinaša veselje. Tudi branje knjig ali kvačkanje šteje.

Kmalu boste ugotovili, da se, ko to vključite v redno dnevno prakso, hitro počutite notranje bolj mirne, vaša osredotočenost je močnejša, hkrati pa se počutite stabilnejše, bolj živahne, pozitivne in globoko povezane s svojim višjim jazom in namenom. To bo povzdignilo in izboljšalo vse vaše odnose, v prvi vrsti seveda tistega, ki ga imate sami s seboj.
Poskusite sami
Obstaja toliko ritualov samopomoči, da je težko izbrati le enega ali dva, da ga vključite v svoj dan. Lahko si naredite seznam dobrih stvari, ki jih morate narediti zase vsak teden, ali pa le dnevni opomnik za desetminutno meditacijo. Ponujamo vam tri predloge.
1. Raziščite svojo duhovno stran.
Vključevanje duhovnosti v svoje vsakdanje življenje dejansko znižuje raven stresa in strokovnjaki na kliniki Mayo trdijo, da lahko negovanje duhovnega življenja izboljša kakovost življenja na ravni zdravja.
2. Uporabljajte eterična olja
Uporaba eteričnih olj je odličen način, da se s pomočjo voha povežemo z osrednjim živčnim sistemom. A ker obstaja toliko vonjev, se je težko odločiti, katerega kupiti. Citrusi recimo pomagajo pri koncentraciji in jih uporabljamo za dvigovanje razpoloženja, sivka pa pomirja.
3. Zjutraj spijte skodelico zelenega čaja.
To je lahko čudovit način, da se osrediščite in svojemu zdravju daste spodbudo za dan, ki je pred vami. Kemične spojine v zelenem čaju (polifenoli) bi lahko imele pomembno vlogo pri celičnem boju proti raku in vnetju, kar potrjujejo tudi raziskave. Zeleni čaj je odličen, saj ga lahko vključite v jutranji obred oziroma kar k zajtrku.
Deli s prijatelji