V POSTOPKU
Madžara profijem ukradla kolo?
Policija ima v postopku dva tatova, ki naj bi kradla predvsem draga kolesa.
Odpri galerijo
MURSKA SOBOTA – Skoraj ne mine dan, da z operativno-komunikacijskega centra Policijske uprave Murska Sobota ne bi poročali o drznih tatvinah koles. Tako je bilo tudi ta konec tedna, ko je kolo izginilo v Murski Soboti. Zato so lastniki koles lahko zelo veseli, da so pomurski policisti prijeli dva Madžara, ki ju sumijo tatvin več dragocenih koles na skrajnem severovzhodu države. Nekateri madžarska tatova povezujejo tudi s tatvino med letošnjo kolesarsko dirko po Sloveniji. Znano je namreč, da je 13. junija v pokrajini ob reki Muri potekala prva etapa kolesarske dirke Po Sloveniji, takrat pa so bili na delu tudi tatovi. Ekipi Bora Hansgrohe, za katero vozita Poljak Rafal Majka, ki je tudi nastopil na dirki, in trikratni svetovni prvak, Slovak Peter Sagan, so namreč pred hotelom v Moravskih Toplicah ukradli vrhunsko dirkalno kolo, vredno kar 14.000 evrov.
Za tatvine koles nižjega cenovnega razreda sicer velja, da so ukradena priložnostno, v Sloveniji jih izgine več kot 2000 na leto. Čeprav se marsikomu zdi samo po sebi umevno, da je treba kolo dobro zakleniti, so nekateri celo tako nepazljivi, da to prav kliče po kraji. Kolesa na primer nekateri zaklepajo za sedež, ki ga je seveda mogoče odstraniti v hipu, ali prednje kolo – v tem primeru bo na varnem res le prednje kolo.
Predvsem za dražja kolesa, med katere spada kolo, ki so ga tatovi torej ukradli ekipi Bora Hansgrohe, pa velja, da jih tatovi prepeljejo čez mejo, kjer jih prodajo na črnem trgu.
V Sloveniji ukradejo več kot 2000 koles na leto
Zaradi pogostosti tatvin pomurski policisti dajejo velik poudarek samozaščitnemu obnašanju in preventivi. A pogosto niti to ne zaleže. Policijski podatki namreč kažejo, da le 40 odstotkov lastnikov koles poda karakteristike o ukradenem kolesu, na podlagi katerih je lahko identifikacija nedvoumna, ostali pa vedo le povedati znamko in barvo svojega kolesa. »Priporočamo, da si lastniki koles zapišejo znamko kolesa, tip, model, barvo, znamko in tip posameznih sestavnih delov, kot so pedal, ogrodje, prestave, zavore in tako dalje. Zapišejo naj si številko okvirja, kakšno dodatno opremo imajo ter tudi posebne individualne znake in poškodbe. Prav tako ne bo odveč kakšna fotografija kolesa,« svetuje tiskovna predstavnica PU Murska Sobota.Za tatvine koles nižjega cenovnega razreda sicer velja, da so ukradena priložnostno, v Sloveniji jih izgine več kot 2000 na leto. Čeprav se marsikomu zdi samo po sebi umevno, da je treba kolo dobro zakleniti, so nekateri celo tako nepazljivi, da to prav kliče po kraji. Kolesa na primer nekateri zaklepajo za sedež, ki ga je seveda mogoče odstraniti v hipu, ali prednje kolo – v tem primeru bo na varnem res le prednje kolo.
Predvsem za dražja kolesa, med katere spada kolo, ki so ga tatovi torej ukradli ekipi Bora Hansgrohe, pa velja, da jih tatovi prepeljejo čez mejo, kjer jih prodajo na črnem trgu.