KITAJSKA

Kitajci rešujejo zahodne glasbenike

V enem letu je kitajska glasbena industrija zrasla za petino.
Fotografija: Kitajska ljubi rock'n'roll. FOTO: Guliver/Getty Images
Odpri galerijo
Kitajska ljubi rock'n'roll. FOTO: Guliver/Getty Images

Agencija za prodajo digitalnih pravic Merlin Network je podpisala pogodbe, ki bodo omogočale njenim varovancem, da bodo predvajali svojo glasbo na vseh večjih kitajskih platformah. Kitajska je velikansko tržišče, ki bi lahko za zahodnjaške izvajalce in avtorje pomenilo rešitev, saj je glasbena industrija čedalje bolj centralizirana in v krizi, iz katere ni videti izhoda.
Agencija je objavila podpis dogovora s ponudniki NetEase Cloud Music, Xiami Music in Tencent Music Entertainment Group, ki je krovna organizacija ponudnikov QQ Music, Kugou in Kuwo. To pomeni, da pokrivajo kar 90 odstotkov vseh kitajskih uporabnikov digitalne glasbe. Pod okrilje Merlina spadajo zasedbe, kot so Diplo, Death Cab for Cutie in Papa Roach. Gre za zanimivo potezo, ker s tem odpira vrata azijskega pretakanja glasbe predvsem neodvisnim založbam.
Kitajci so velika priložnost za zahodnjaške neodvisne založbe. FOTO: Guliver/Getty Images
Kitajci so velika priložnost za zahodnjaške neodvisne založbe. FOTO: Guliver/Getty Images

Merlin Network s sedežem v Amsterdamu je s to potezo močno povečal pestrost glasbene ponudbe na kitajskem tržišču, hkrati pa je omogočil, da bodo lahko Kitajci prvič tudi legalno uporabljali glasbo najuspešnejših neodvisnih umetnikov.
Kitajska glasbena industrija se krepi, zgolj leta 2016 se je dobiček iz glasbenih posnetkov povečal za neverjetnih 20 odstotkov. Lani je svoj kozarček že pritaknil Universal, ki je podpisal pogodbo s kitajskim Tencentom, ta lahko v njihovem imenu posluje s ponudniki na Kitajskem. Tencent je podpisal tudi z Warnerjem, povsem v skladu z načelom centralizacije. Temu se je Merlin želel izogniti, ne želi prepustiti pravic enemu ponudniku, zato sam skrbi za odnose z distributerji. »Ni se mi zdelo učinkovito, da bi celotno tržišče položili v roke zgolj enemu uporabniku,« je povedal Charles Caldas iz Merlina, ki sodeluje s približno 20.000 glasbenimi založbami in distributerji iz 50 držav. Nadzorujejo približno 12 odstotkov tržišča pretakanja glasbe. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije