Športni duh ostaja

Nova generacija BMW serije 1 je prinesla številne spremembe in osvežitve; vozili smo prvega 118d s sprednjim pogonom.
Fotografija: Tretja generacija BMW serije 1 sledi oblikovnim potezam predhodnika; z doplačljivim športnim M videzom je še privlačnejši (in dražji). FOTO: Andrej Brglez
Odpri galerijo
Tretja generacija BMW serije 1 sledi oblikovnim potezam predhodnika; z doplačljivim športnim M videzom je še privlačnejši (in dražji). FOTO: Andrej Brglez

Prva generacija BMW serije 1 je na ceste prišla leta 2004, ko so bili avtomobilski časi zelo drugačni. Njihova odločitev, da vstopijo v razred golfa in preostale druščine, je slonela na dobro premišljenem matematičnem izračunu. Vsi premijski proizvajalci, še posebno nemški trojček Mercedes, Audi in BMW, so sredi devetdesetih razmišljali, da v najvišjih cenovnih razredih že dolgo pobirajo smetano in da bi veljalo kapital luksuzne znamke prenesti v nižje razrede.

Žarometi v led matrični tehnologiji se znajo prilagajati različnim situacijam. FOTO: Andrej Brglez
Žarometi v led matrični tehnologiji se znajo prilagajati različnim situacijam. FOTO: Andrej Brglez
V teh je raslo zanimanje za nekonfekcijske izdelke, ki bi tudi lastnikom manjših avtomobilov ponudili jasno izstopanje iz povprečja. Ostalo je zgodovina, ki jo danes vidimo v nepopisni vrsti različnih modelov in razredov pri vseh treh nemških velikanih.
 

Konec zadnjega pogona


BMW je na ta val skočil v lastnem slogu, stavil je na športno drugačnost, ki ima podstat v pogonu zadaj, kar je bila edina taka konfiguracija v tem razredu. To je bil prepoznavni BMW-podpis. Pred nami je prvi 118d, ki se podpiše drugače. S sprednjim pogonom. Takim, kot ga imata mini countryman in še en povsem netipičen BMW, enoprostorski active tourer. Je potem to še pravi BMW? Čeprav je to zagotovo ključno vprašanje, bomo nanj dogovorili na koncu.

Sprememba pogonske zasnove, s katero se je poslovil pogon na zadnji kolesi, je za BMW-vernike bogokletna, a prinaša več prostora in udobja za potnike. FOTO: Andrej Brglez
Sprememba pogonske zasnove, s katero se je poslovil pogon na zadnji kolesi, je za BMW-vernike bogokletna, a prinaša več prostora in udobja za potnike. FOTO: Andrej Brglez
BMW se je odločil za racionalizacijo na podlagi dobro premišljenega izračuna, ki ni pokazal le velikih pozitivnih finančnih učinkov produkcijskega povezovanja teh treh modelov, ampak tudi tega, da so lahko na ta način z manjšim finančnim vložkom dosegli velik skok v posodobitvi udobja in vozniških užitkov. In tako so se poslovili od zadnjega pogona. S tem so se zamerili zelo majhnemu številu ljubiteljev BMW-klasike in se po drugi strani prikupili neprimerljivo večjemu številu kupcev.
 

Več udobja za potnike zadaj


Ti bodo v novem 118d z lahkoto prepoznali odličen avtomobilski izdelek, ki predhodnika prekaša v tako rekoč vseh ocenjevanih kategorijah. Ker pogon ni več speljan na zadnji kolesni par, so lahko agregat postavili tako, da so dobili več prostora v kabini. To se še posebno pozna na zadnji klopi, ki po novem ponuja več prostora v predelu kolen pa tudi sicer je precej manj utesnjujoča.

Prostor zadaj je po novem precej bolj prijazen tudi za prevoz otrok, še posebno tistih v otroških sedežih, saj so povečali odprtino vrat, kar omogoča lažje nameščanje tako sedeža kot otroka.
 

Paket M za več športnosti


Tudi spredaj je razlika zelo velika. V novem 118d kraljuje novi dizajn čistih linij, materiali so odlični, končna izdelava prav tako. Duh športnosti ni ušel iz kabine, saj so v središču pozornosti voznik in njegovi naravni gibi rok, nog in glave. V testnem modelu je velik del športno udobnega občutka zagotovil čudežni paket dodatkov M, ki za 5350 evrov pričara neprimerno lepši in bogatejši svet. Tudi druge dobrote, ki 118d iz povprečja spremenijo v nadstandard, imajo ceno.


Za odlični steptronic športni menjalnik, ki ga močno priporočamo, je treba dodati 2301 evro, sprednji M športni sedeži, ki ponudijo povsem drugačen občutek povezanosti z avtomobilom, stanejo 535 evrov, za paket ConnectedDrive je treba primakniti 2405 evrov, in še bi lahko naštevali. In tako se lahko cena z osnovnih dobrih 30.000 evrov hitro povzpne na 52 tisočakov, a to ni presenečenje. Tako kot preostali premijski tekmeci mora tudi BMW v sicer cenovno ugodnejšem razredu ponuditi dodatke in možnosti, s katerimi postane avto srednjega razreda tako po videzu kot vozniškem udobju nadstandarden.
 

Uganka sprednjega pogona


In zdaj rešimo uganko z zadnjim, se pravi prednjim pogonom tega 2-litrskega in 110 kW močnega dizelskega 118d. Nova serija 1 v vozniškem smislu absolutno preseže predhodnico. Z vsakim prevoženim kilometrom dobi voznik občutek, da so se v razvoju resnično želeli odkupiti za odvzem zadnjega pogona in so zato povsem na novo uravnotežili volanski mehanizem, ki je zelo natančen in čvrst, ga športno uigrali z vzmetenjem, se igrali s posebno tehniko za dodatno potapljanje dela avtomobila na notranji strani ovinka in s tem povečali stabilnost in lego. Kar je nemara še bolj pomembno, 118d je v vseh pogledih bistveno bolj udoben. Ima zelo dobro akustično izolirano kabino in motorni del, vibracije dizelskega stroja so primerno zadušene in tudi pri višji hitrosti ponuja presenetljivo visoko raven udobja. Še posebno z bogatejšim paketom opreme imajo tako voznik kot sopotniki zagotovljeno premijsko potovalno udobje v kompaktnem razredu.


Pod črto, odločitev za pomembno spremembo je bila velika, a delo so opravili z odliko. Ampak seveda, če ste 100-odstotni ljubitelj zadnjega pogona, to ni več to, po drugi strani pa se svet BMW v resnici ni tako zelo močno skrčil. Za vas imajo še veliko drugih modelov z zadnjim pogonom. Ali serijo 1 s pogonom na vsa štiri kolesa, kar je prav tako sila zabavna reč, ki hitro in kontrolirano spodnese zadnji del. Saj za to gre pri vsej stvari, mar ne? 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije