Avtomobil po karanteni

Kaj je pametno preveriti pri vozilu, ki je bilo med samoizolacijo dlje parkirano.
Fotografija: V motorju mora biti dovolj olja. FOTO: Uroš Hočevar
Odpri galerijo
V motorju mora biti dovolj olja. FOTO: Uroš Hočevar

Vlada postopoma sprošča stroge protikoronavirusne ukrepe. Začelo se je z odpiranjem občinskih meja, nato z odpiranjem neprehrambnih trgovin in storitev ter gostinskih lokalov, nadaljevalo se bo z omejenim poukom v šolah in vračanjem otrok v vrtec. In ker navadni smrtniki nismo več zaprti le v domače občine, to pomeni, da bo na cestah vedno več avtomobilov. A naši jekleni konjički so zadnjih nekaj tednov večinoma samevali v garažah in na zunanjih parkiriščih, kar pa za avto ni ravno najbolje.


V teh dneh, ko se življenje vrača v kolikor toliko normalne(jše) tirnice, so Peugeotovi mojstri pripravili nekaj koristnih nasvetov za vozila, ki že dlje stojijo. Našteti napotki lahko preprečijo marsikatero nevšečnost in z njimi povezane nepričakovane stroške.

Preden znova zaženemo dlje parkirano vozilo, najprej preverimo, da pod pokrovom motorja in v drugih odprtinah ni kakšnih živali, pa naj gre za ptičke, ki so si naredili gnezdo, glodavce, ki so si brusili zobe na kablih, ali pa lokalno mačko, ki se je zatekla na suho nekam k motorju. Nato s toplo blago milnico operemo vetrobransko in zadnje steklo ter metlice, preden prvič vključimo brisalce, saj so se v tem času že dobro posušili in prijeli na steklo.

Nato odpremo pokrov motorja in preverimo nivo olja in drugih tekočin, s čimer tudi preverimo, ali je kje kaj puščalo, oziroma pogledamo, ali so pod vozilom kakšni madeži, ki jih tam ne bi smelo biti. Če imamo možnost, preverimo tlak v pnevmatikah; če vozilo dlje stoji, zna uiti nekaj zraka iz gum, vožnja s premalo napolnjeno pnevmatiko pa je nevarna.

Pogledati je treba tudi raven tekočin. Seveda tistih, ki jih lahko sami dolivamo. FOTO: Uroš Hočevar
Pogledati je treba tudi raven tekočin. Seveda tistih, ki jih lahko sami dolivamo. FOTO: Uroš Hočevar
Ko zaženemo vozilo, tega seveda ne storimo v zaprtem prostoru, ampak na prostem oziroma takoj speljemo iz garaže. Pri tem preverimo delovanje krmila in zavor. Preveriti moramo tudi, ali delujejo vse luči in smerniki, in po potrebi zamenjamo žarnice, če je to mogoče. Preverimo, da nam avto ne javlja kakšne napake (kontrolne lučke). Ko speljemo, najprej vozimo umirjeno, da se motor ogreje na delovno temperaturo, šele nato lahko močneje pritisnemo na plin. Če se nam kar koli zdi sumljivo, se odpravimo k serviserju. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije