RELI
Neuville oddrsal do zmage
Drugi reli svetovnega prvenstva na Švedskem je dobil Belgijec Thierry Neuville. Izjemno veliko hitrost na snegu in ledu omogočajo gume z žebljički.
Odpri galerijo
TORSBY – Hitra vožnja avtomobila po snegu in ledu se zdi morda nenavadna, a to ne velja v primeru uporabe posebnih ozkih gum z žebljički. Ti so nepogrešljiv del opreme relijev po snegu, ki zato spadajo med najhitrejše v svetovnem prvenstvu. Zmagovalec švedskega relija Thierry Neuville (Hyundai) je drugo preizkušnjo letošnjega svetovnega prvenstva prevozil s povprečno hitrostjo skoraj 110 kilometrov na uro. Posebne gume ob pravih zimskih razmerah, kakršne so bile letos v okolici Karlstadta in Torsbya na Švedskem, dajejo odličen oprijem. Ob robu cest so še visoke snežne bankine. Dirkači jih lahko izkoristijo celo za čezmerna drsenja, saj bankina avto porine nazaj na cesto. Taka tehnika vožnje prinaša sekunde, lahko pa tudi odvzame več minut. Kdor pretirava, ga lahko bankina posrka vase in nato je ujet v globokem snegu. Tudi to je sestavni del relija po Švedski. Takrat na pomoč priskočijo gledalci, ki so opremljeni z dobro voljo in lopatami.
Take pomoči ni potreboval Neuville, ki je precej suvereno prišel do svoje prve letošnje zmage. Vodstvo je prevzel po tretji hitrostni preizkušnji in nato vse do cilja ni naredil zanj usodne napake. Lani je bilo drugače, ko je lepo prednost zapravil z nepotrebno napako in odstopom. Njegov najresnejši tekmec in moštveni kolega Andreas Mikkelsen (Hyundai) je po deveti preizkušnji zaostajal le 5,2 sekunde, nato pa je ena izmed snežnih bankin posegla v razplet. Najprej se je ob dotiku z njo zavrtel Mikkelsen, ki je tam izgubil okrog 15 sekund. Dve minuti pozneje se je na istem ovinku zavrtel tudi Neuville, ki pa ga je sila na mestu zasukala za 360 stopinj in je lahko proti cilju nadaljeval skoraj brez izgubljenega časa. Do cilja je zanesljivo ubranil prednost slabih 20 sekund pred tokrat odličnim Craigom Breenom (Citroën), z 28 sekundami zaostanka pa je bil tretji v cilju Mikkelsen.
Razplet relija so krojile tudi razmere na cesti. V noči na petek je zapadlo nekaj novega snega, zato so prvi dirkalniki opravljali vlogo snežnih plugov. Ogromno časa sta izgubila junaka monaške rulete Sebastien Ogier (M-Sport Ford) in Ott Tanak (Toyota). Estonec si je med dirko privoščil še neumnost, ko je na ozkem delu s silo prehiteval počasnejši dirkalnik. Zadel je vanj in zletel v jarek. Oba z Ogierjem sta končala na repu prve deseterice. Eden junakov je bil zagotovo zmagovalec razvrstitve WRC2 Takomoto Katsuta (ford fiesta R5), ki je ugnal vse Skandinavce in tudi voznika tovarniške Škodine ekipe. Katsuta vozi v programu mladinske Toyotine ekipe in Japonec v reliju že dolgo ni bil tako konkurenčen. Svetovno prvenstvo se bo marca nadaljevalo s prvim makadamskim relijem v Mehiki, tam pa bo barve Citroëna branil tudi nekdanji devetkratni svetovni prvak Sebastien Loeb.
Take pomoči ni potreboval Neuville, ki je precej suvereno prišel do svoje prve letošnje zmage. Vodstvo je prevzel po tretji hitrostni preizkušnji in nato vse do cilja ni naredil zanj usodne napake. Lani je bilo drugače, ko je lepo prednost zapravil z nepotrebno napako in odstopom. Njegov najresnejši tekmec in moštveni kolega Andreas Mikkelsen (Hyundai) je po deveti preizkušnji zaostajal le 5,2 sekunde, nato pa je ena izmed snežnih bankin posegla v razplet. Najprej se je ob dotiku z njo zavrtel Mikkelsen, ki je tam izgubil okrog 15 sekund. Dve minuti pozneje se je na istem ovinku zavrtel tudi Neuville, ki pa ga je sila na mestu zasukala za 360 stopinj in je lahko proti cilju nadaljeval skoraj brez izgubljenega časa. Do cilja je zanesljivo ubranil prednost slabih 20 sekund pred tokrat odličnim Craigom Breenom (Citroën), z 28 sekundami zaostanka pa je bil tretji v cilju Mikkelsen.
Slovenci na švedskem relijuLe Andrej Jereb je leta 2007 na Švedskem vozil v konkurenci. Letos je bil na startu najeti dirkalnik s slovenskimi registrskimi tablicami (podobno kot v Monte Carlu), uradno funkcijo tehničnih komisarjev pa sta na reliju opravljala Jože Kramžar in Janez Flerin.
Razplet relija so krojile tudi razmere na cesti. V noči na petek je zapadlo nekaj novega snega, zato so prvi dirkalniki opravljali vlogo snežnih plugov. Ogromno časa sta izgubila junaka monaške rulete Sebastien Ogier (M-Sport Ford) in Ott Tanak (Toyota). Estonec si je med dirko privoščil še neumnost, ko je na ozkem delu s silo prehiteval počasnejši dirkalnik. Zadel je vanj in zletel v jarek. Oba z Ogierjem sta končala na repu prve deseterice. Eden junakov je bil zagotovo zmagovalec razvrstitve WRC2 Takomoto Katsuta (ford fiesta R5), ki je ugnal vse Skandinavce in tudi voznika tovarniške Škodine ekipe. Katsuta vozi v programu mladinske Toyotine ekipe in Japonec v reliju že dolgo ni bil tako konkurenčen. Svetovno prvenstvo se bo marca nadaljevalo s prvim makadamskim relijem v Mehiki, tam pa bo barve Citroëna branil tudi nekdanji devetkratni svetovni prvak Sebastien Loeb.