OBRATI
Vrhunski plenilec
Polo R WRX: 600 konjev, pospešek do 100 km/h v 1,9 sekunde. Ekipi PSRX Volkswagen Sweden je z njim in z izjemnima voznikoma uspelo osvojiti štiri svetovne naslove v dveh letih.
Odpri galerijo
Relikros je vedno bil in bo ekstremen šport in relijski dirkalniki so mehanske zveri, ki to potrjujejo. Z dvema naslovoma svetovnih prvakov in dvema ekipnima naslovoma je švedski PSRX Volkswagen Sweden polo R supercar nedvomno najuspešnejši dirkalnik v sodobni dobi relikrosa.
Devetindvajsetletni Šved Johan Kristofersson je 14. oktobra na zadnji dirki letošnje svetovne RX serije prvi prispel v cilj na Esteringu in zmagal. S tem je dosegel še osmo zaporedno World RX-zmago, skupno deseto v tej sezoni. Še več: s tem je PSRX Volkswagen Sweden Team z Johanom in trikratnim svetovnim FIA-prvakom Pettrom Solbergom dosegel še eno ekipno zmago, že drugo zapored, odkar se je leta 2017 začela njihova skupna zgodba.
Če dodamo še dva naslova svetovnega prvaka iz let 2017 in 2018, to pomeni štiri osvojene svetovne naslove v dveh letih. Izjemen dosežek, posebno če omenimo, da so bili njihovi nasprotniki Ford, Audi, Peugeot in druge neodvisne, a dobro finančno podprte in izkušene ekipe.
Zakaj je ta avtomobil – poleg izjemnega Johanovega in Pettrovega talenta za volanom – tako uspešen? »Pri sestavi zmagovalnega dirkalnika vedno poteka obilo dela v ozadju. Na začetku je bil polo sestavljen za dirkanje na svetovnem prvenstvu, nato so ga priredili za dirkanje v relikrosu. Ključ do uspeha je zagotavljanje konsistentnosti na najvišji ravni,« nam razloži Johan Kristoffersson.
»Naša ekipa opravlja odlično delo pri ohranjanju avta v dobrem stanju. Vsakič ko sedem vanj, se počutim enako. Pri tako intenzivnem in kratkem dirkanju je vsak milimeter ključnega pomena. Občutek na plinu, kako napeta je sklopka, kjer pol milimetra pomeni občutno razliko pri njenem popuščanju, občutljivost ročne zavore, položaj varnostnih pasov, nastavki na menjalni ročici in volanu. Vse je prirejeno mojemu načinu vožnje in, kar je najpomembneje, vsakič je isto.«
Za Pettra Solberga je delo inženirjev pomembno, a meni, da je uspeh povezan z ohranjanjem dobrih odnosov in spoštovanjem vsakega člana ekipe. Šele takrat se lov za uspehi resnično začne. »Te rezultate smo dosegli zaradi našega komuniciranja in medsebojnega spoštovanja,« pove Solberg.
»Če ekipa inženirjev, voznik ali kdo drug ne sodeluje z drugimi, se motor ustavi. Sanjam o uspehih, kakršne imata Mercedes in Ferrari v Formuli 1. Cilj je bil sestaviti prestižno ekipo in hkrati ekipo s pravimi odnosi. V naši ekipi je šlo za nekaj več kot samo sestavo avtomobila. Zanesljivost je ključ in integracija podrobnosti v proces je bila za nas poglavitni cilj. V preteklosti sem med sestavljanjem avtomobilov naredil dosti norih reči.
Vse, kar sem se naučil, sem uporabil pri tem vozilu. Zveni preprosto. Prva stvar, ki sem jo storil, je bilo to, da sem poiskal lahko in dobro oblikovano podvozje. Zatem sem se posvetil razporeditvi teže. Teža je ena najpomembnejših faktorjev pri uspešnem dirkalniku. Kot tretje je tukaj trenje; s tem ne mislim na katero koli trenje, tako pri gibanju avta kot gibanju vseh njegovih mehanskih delov. Vse to se na koncu pokaže pri mehanskem oprijemu vozila.
Kombiniranje dušilcev in geometrije krmiljenja je še zadnji del v mozaiku. Vsi imajo 45-milimetrske omejevalnike v motorjih, tako da obstaja samo določena količina moči, ki jo lahko ustvariš. Gre za to, kako izkoristiš tisto, kar ti je na voljo, in kako prek podvozja in pnevmatik ustvariš razliko. Tehnične podrobnosti ustvarjajo izjemno vozljivost avtomobila. Za te moraš ustvariti prednostni seznam. Za to pa potrebuješ medsebojno spoštovanje in dobro komunikacijo. Veliko stvari se dogaja v ozadju. Če ti uspe vse sestaviti, kot je treba, in s tem doseči zadovoljiv rezultat, se počutiš nagrajenega. Mi dobesedno živimo za dirkanje,« pravi vodja ekipe PSRX Volkswagen Sweden Pernilla Solberg.
Po navadi se strinja s Pettrovimi pogledi: »Spomnim se, kako smo bili na začetku leta med testiranjem v Silverstonu pod stresom. Nekateri avti so bili zelo hitri in vsi so se pogovarjali o drugih ekipah in o njihovih hitrih avtih ter njihovih detajlih. Morali smo še povečati hitrost. Volkswagen Motorsport nam je dostavil fantastičen in kompleten polo R supercar, PSRX Volkswagen Sweden pa je poskrbel za ekipo in voznika, ki znata iz njega izvleči največ. Letošnje leto je bilo res sanjsko. Zmagati na desetih dirkah je nekaj neverjetnega. Ekipa se je združila in delovala kot celota – vsak, ki je nosil majico PSRX Volkswagen Sweden, je del te uspešne zgodbe.«
Devetindvajsetletni Šved Johan Kristofersson je 14. oktobra na zadnji dirki letošnje svetovne RX serije prvi prispel v cilj na Esteringu in zmagal. S tem je dosegel še osmo zaporedno World RX-zmago, skupno deseto v tej sezoni. Še več: s tem je PSRX Volkswagen Sweden Team z Johanom in trikratnim svetovnim FIA-prvakom Pettrom Solbergom dosegel še eno ekipno zmago, že drugo zapored, odkar se je leta 2017 začela njihova skupna zgodba.
Če dodamo še dva naslova svetovnega prvaka iz let 2017 in 2018, to pomeni štiri osvojene svetovne naslove v dveh letih. Izjemen dosežek, posebno če omenimo, da so bili njihovi nasprotniki Ford, Audi, Peugeot in druge neodvisne, a dobro finančno podprte in izkušene ekipe.
Skrivnost uspeha
Zakaj je ta avtomobil – poleg izjemnega Johanovega in Pettrovega talenta za volanom – tako uspešen? »Pri sestavi zmagovalnega dirkalnika vedno poteka obilo dela v ozadju. Na začetku je bil polo sestavljen za dirkanje na svetovnem prvenstvu, nato so ga priredili za dirkanje v relikrosu. Ključ do uspeha je zagotavljanje konsistentnosti na najvišji ravni,« nam razloži Johan Kristoffersson.
»Naša ekipa opravlja odlično delo pri ohranjanju avta v dobrem stanju. Vsakič ko sedem vanj, se počutim enako. Pri tako intenzivnem in kratkem dirkanju je vsak milimeter ključnega pomena. Občutek na plinu, kako napeta je sklopka, kjer pol milimetra pomeni občutno razliko pri njenem popuščanju, občutljivost ročne zavore, položaj varnostnih pasov, nastavki na menjalni ročici in volanu. Vse je prirejeno mojemu načinu vožnje in, kar je najpomembneje, vsakič je isto.«
Za Pettra Solberga je delo inženirjev pomembno, a meni, da je uspeh povezan z ohranjanjem dobrih odnosov in spoštovanjem vsakega člana ekipe. Šele takrat se lov za uspehi resnično začne. »Te rezultate smo dosegli zaradi našega komuniciranja in medsebojnega spoštovanja,« pove Solberg.
Formula 1 kot vzor
»Če ekipa inženirjev, voznik ali kdo drug ne sodeluje z drugimi, se motor ustavi. Sanjam o uspehih, kakršne imata Mercedes in Ferrari v Formuli 1. Cilj je bil sestaviti prestižno ekipo in hkrati ekipo s pravimi odnosi. V naši ekipi je šlo za nekaj več kot samo sestavo avtomobila. Zanesljivost je ključ in integracija podrobnosti v proces je bila za nas poglavitni cilj. V preteklosti sem med sestavljanjem avtomobilov naredil dosti norih reči.
Ekipa PSRX Volkswagen Sweden je osvojila štiri svetovne naslove v dveh letih.
Vse, kar sem se naučil, sem uporabil pri tem vozilu. Zveni preprosto. Prva stvar, ki sem jo storil, je bilo to, da sem poiskal lahko in dobro oblikovano podvozje. Zatem sem se posvetil razporeditvi teže. Teža je ena najpomembnejših faktorjev pri uspešnem dirkalniku. Kot tretje je tukaj trenje; s tem ne mislim na katero koli trenje, tako pri gibanju avta kot gibanju vseh njegovih mehanskih delov. Vse to se na koncu pokaže pri mehanskem oprijemu vozila.
Kombiniranje dušilcev in geometrije krmiljenja je še zadnji del v mozaiku. Vsi imajo 45-milimetrske omejevalnike v motorjih, tako da obstaja samo določena količina moči, ki jo lahko ustvariš. Gre za to, kako izkoristiš tisto, kar ti je na voljo, in kako prek podvozja in pnevmatik ustvariš razliko. Tehnične podrobnosti ustvarjajo izjemno vozljivost avtomobila. Za te moraš ustvariti prednostni seznam. Za to pa potrebuješ medsebojno spoštovanje in dobro komunikacijo. Veliko stvari se dogaja v ozadju. Če ti uspe vse sestaviti, kot je treba, in s tem doseči zadovoljiv rezultat, se počutiš nagrajenega. Mi dobesedno živimo za dirkanje,« pravi vodja ekipe PSRX Volkswagen Sweden Pernilla Solberg.
Volkswagen polo R WRX
Volkswagen polo R WRX
Motor: štirivaljni, vrstni, turbo puhalo in notranje hlajenje, umeščen lateralno pred sprednjo gredjo
Prostornina: 2000 cm3
Zmogljivost: 419 kW (570KM) pri 7800 vrt./min
Navor: 650 Nm pri 5000 vrt./min
Menjalnik: Sekvenčni, šeststopenjski
Sprednja/zadnja os: McPherson oporniki, ZF-dušilci
Vzmetenje: Približno 240 mm
Zavorni sistem: disk zavore z vsestransko notranjo ventilacijo (Ø 325 mm)
Platišča: 8,5 x 17
Pnevmatike: 225/640-R17 Cooper
D/Š/V: 4000/1820/1452 mm
Medosna razdalja: 2490 mm
Minimalna masa: 1300 kg (z voznikom)
Pospešek: 0-100 km/h v približno 1,9 sekunde
Najvišja hitrost: Do 200 km/h (odvisno od prenosa)
Volkswagen polo R WRX
Motor: štirivaljni, vrstni, turbo puhalo in notranje hlajenje, umeščen lateralno pred sprednjo gredjo
Prostornina: 2000 cm3
Zmogljivost: 419 kW (570KM) pri 7800 vrt./min
Navor: 650 Nm pri 5000 vrt./min
Menjalnik: Sekvenčni, šeststopenjski
Sprednja/zadnja os: McPherson oporniki, ZF-dušilci
Vzmetenje: Približno 240 mm
Zavorni sistem: disk zavore z vsestransko notranjo ventilacijo (Ø 325 mm)
Platišča: 8,5 x 17
Pnevmatike: 225/640-R17 Cooper
D/Š/V: 4000/1820/1452 mm
Medosna razdalja: 2490 mm
Minimalna masa: 1300 kg (z voznikom)
Pospešek: 0-100 km/h v približno 1,9 sekunde
Najvišja hitrost: Do 200 km/h (odvisno od prenosa)
Po navadi se strinja s Pettrovimi pogledi: »Spomnim se, kako smo bili na začetku leta med testiranjem v Silverstonu pod stresom. Nekateri avti so bili zelo hitri in vsi so se pogovarjali o drugih ekipah in o njihovih hitrih avtih ter njihovih detajlih. Morali smo še povečati hitrost. Volkswagen Motorsport nam je dostavil fantastičen in kompleten polo R supercar, PSRX Volkswagen Sweden pa je poskrbel za ekipo in voznika, ki znata iz njega izvleči največ. Letošnje leto je bilo res sanjsko. Zmagati na desetih dirkah je nekaj neverjetnega. Ekipa se je združila in delovala kot celota – vsak, ki je nosil majico PSRX Volkswagen Sweden, je del te uspešne zgodbe.«