RAZLOGI

Zato se vam zdi, da vadite zaman

Objavljeno 17. oktober 2019 11.31 | Posodobljeno 17. oktober 2019 11.43 | Piše: M. F.

Obstajajo napake, zaradi katerih vadba kljub trudu ne prinese pričakovanih rezultatov.

Za lepe in močne mišice je pomembno tudi, kaj vadbi sledi. FOTO: Thinkstock
Med vadbo se trudite, da bi upoštevali vsa pravila, ki zagotavljajo maksimalne učinke. Kaj pa po njej? Vsi trenerji se strinjajo, da je tisto, kar počnete po treningu, prav tako pomembno kot vadba sama. Zaradi petih napak lahko ovirate svoj napredek.

Pozabite na raztezanje

To je pomembno pred vadbo in po njej. Tako se mišice pripravijo na večje napore, po njih pa jim omogočajo, da se počasi sprostijo, umirijo ter tako preprečujejo morebitne bolečine, ki bi se sicer lahko pojavile naslednji dan in vas odvrnile od misli na trening.

Telesu ne omogočite počasnega ohlajanja

Med vadbo srce bije pospešeno, saj mora vse organe hitreje oskrbovati s krvjo. Povišata se temperatura organizma in krvni pretok, ki se morata po treningu počasi vrniti v prvotno stanje. Zato počitek neposredno po intenzivni vadbi ni priporočljiv, boljše je počasno umirjanje, s čimer srcu omogočite postopno vračanje v prvotni ritem in telesu postopno ohlajanje.

Jeste takoj po vadbi

Z beljakovinami bogata živila mišicam pomagajo pri rasti in obnovi, ogljikovi hidrati pa telesu zagotavljajo nove zaloge energije. Obrok po vadbi naj bi zato vseboval sestavljene ogljikove hidrate in beljakovine. Vendar si ga ne privoščite takoj po treningu, temveč z njim počakajte vsaj 15 minut, še boljše pa 30 minut.

Ne pijete dovolj

Med intenzivno vadbo telo pospešeno izgublja tekočino, ki jo je treba po treningu nadomestiti. Primerna količina vode namreč spodbuja obnovo mišic ter povečuje njihovo fleksibilnost, zato nanjo tedaj, ko se že oprhate, nikar ne pozabite.

Premalo spite

Pomanjkanje spanja negativno vpliva tudi na rezultate vadbe. Med spanjem se pospešeno obnavlja vse telo, tudi mišice, ki bodo le ob primerni količini spanja ob redni vadbi postale takšne, kakršne si želite.
Deli s prijatelji