OBRATI

Priključni bavarec

Za vsakodnevne opravke je dovolj elektrika, za daljše izlete pa se lahko zanesemo na bencin.
Fotografija: Priključni hibrid BMW X1 z oznako xdrive25e FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Priključni hibrid BMW X1 z oznako xdrive25e FOTO: Aljaž Vrabec

Najpomembnejša prednost priključnih hibridov je jasna; okoli petdeset kilometrov se lahko prevozite na elektriko, za drugo je tukaj bencinski motor. Predvsem je ta rešitev dobra, da z elektriko opravite vse vsakodnevne opravke, za daljše izlete pa vas ni strah, ali je v bateriji dovolj energije za celotno pot.
 

Uporaben doseg


Priključni hibrid je tudi BMW X1 z oznako xdrive25e. Na elektriko smo prevozili okoli štirideset kilometrov, na daljše razdalje pa celo še kakšnega več, saj sistem dobro shranjuje odvečno energijo, ki nastaja pri zaviranju ali denimo ob vožnji navzdol.

Klasična analogna notranjost FOTO: Blaž Kondža
Klasična analogna notranjost FOTO: Blaž Kondža
Zmogljivost litij-ionskega akumulatorja pod zadnjimi sedeži je 9,7 kWh. Ker baterija ni velika, jo prek domače vtičnice brez težave čez noč napolnite v petih urah, na hitrih polnilnicah pa v treh urah s polnilno močjo 3,7 kW. Električni motor ima sicer 95 konjskih moči (70 kW).
 

Lepa skupna moč


Kljub temu je glavni 1,5-litrski bencinski motor. Premore 125 konjskih moči (92 kW), zato je skupna moč 220 konjev (162 kW). Do stotice doseže v 6,9 sekunde, najvišjo hitrost ima 193 kilometrov na uro, kar je več kot dovolj tudi za zahtevnejše voznike.



Moč se razporeja prek osemstopenjskega samodejnega menjalnika, testni model pa ima tudi štirikolesni pogon (prednji kolesi poganja bencinski motor, zadnji par koles pa električni).
 

Prijetna hibridna poraba


Ker je tehnično vse na vrhunski ravni, X1 ne zaostaja prav veliko za bratskimi športnimi terenci v družini X; če ne zaradi drugega, že zato, ker je zaradi manjše teže agilnejši. A kljub temu velja nekaj drugega, s 1820 kilogrami je za 125 kilogramov težji od dizelske različice X1, obenem pa hibridni pogon vzame 55 litrov v prtljažniku.



Skupna poraba v času testnih voženj je znašala okoli štirih litrov na sto prevoženih kilometrov, če izberete vožnjo samo na bencin, pa je poraba okoli osmih litrov, pri uravnavi električne energije pa pomaga tudi navigacija do izbranega cilja.
 

Prostora je dovolj


V prtljažniku je torej prostora za 450 litrov, kar je dovolj za vse družinske potrebe, tudi v potniški kabini je dovolj prostora za vsaj štiri odrasle potnike.

Armaturna plošča je že dolgo znana iz drugih BMW-jevih modelov, uporabnik pa hitro osvoji vso logiko zabavno-informacijskega sistema, le prestavna ročica samodejnega menjalnika bi lahko bila elegantnejša in ne tako visoko. Tudi manj prestižni tekmeci imajo namreč bolj priročne rešitve.

Izbrano za vas

Komentarji:

Izbrano za vas