PRILJUBLJENI PRIROČNIK

Enkrat nas hvalijo, drugič molčijo

Lonely planet Vipavsko dolino hvali, slovenskih dobrot pa ne omenja; leto prej je vodnik kot enega evropskih biserov izpostavil Julijske Alpe.
Fotografija: Svet še ni odkril pestrosti gastonomske ponudbe pri nas. Foto: Tomi Lombar
Odpri galerijo
Svet še ni odkril pestrosti gastonomske ponudbe pri nas. Foto: Tomi Lombar

Medijska hiša za popotniške vsebine Lonely Planet je Vipavsko dolino uvrstila med deset najboljših regij v Evropi, lani pa so bile v tej imenitni druščini Julijske Alpe. Žal pa je v njihovi novi knjigi Ultimate Eats, izboru 500 najboljših jedi na svetu, Slovenija ostala bela lisa.
Vipavsko dolino so na seznam Lonely Planet's Best in Europe 2018 Top 10 Destination uvrstili na 9. mesto, medtem ko prva tri zasedajo regije Emilija-Romanja v Italiji, Cantabria v Španiji in Frizija na Nizozemskem. Na lestvici so še Kosovo, Provansa (Francija), Dundee (Škotska), Mali Kikladi (Grčija), Vilna (Litva) in Tirana (Albanija).
Lepote Vipavske doline so navdušile Lonely Planet. FOTO: Tomi Lombar
Lepote Vipavske doline so navdušile Lonely Planet. FOTO: Tomi Lombar

»Vipavska dolina je odličen primerek skritega zaklada prav v osrčju Evrope. To privlačno in šarmantno območje ponuja odlična kulinarična doživetja, vznemirljive avanturistične dejavnosti in osupljivo pokrajino – in vse to nedaleč od Ljubljane. Res je presenetljivo, da ni že več popotnikov odkrilo užitkov, ki jih ponuja dolina,« je v obrazložitvi zapisala Jessica Cole, ena od urednic pri Lonely Planetu.

Dolino spomladi krasijo cvetovi češenj in drugega koščičastega sadja, jeseni pa jo okrasi barvito listje dreves in grmičevja. Priporočajo, da je čudovito pokrajino in odlično vinsko ponudbo najbolje odkrivati na lokalno vodenih kolesarskih turah, ki potekajo po mirnih poteh in vključujejo postanke za pokušanje in pogovore z butičnimi proizvajalci vin.
Po mnenju župana občine Ajdovščina Tadeja Beočanina sta prav butičnost in drugačnost usmeritev Vipavske doline, ne množični turizem.
V vodniku naših jedi niso omenili niti z besedico.
V vodniku naših jedi niso omenili niti z besedico.

V obrazložitvi, zakaj so Vipavsko dolino uvrstili na tako visoko mesto, pri Lonely Planetu še navajajo, da v Sloveniji trto gojimo že tisočletja, danes pa da je to dežela butičnih vinarjev, katerih poskusne sorte in tehnike dajejo vrhunske rezultate.
Priznanje ni sad letošnjega leta, je sad blagovne znamke Vipavska dolina, ki je pred dvema letoma zaživela kot enotna turistična destinacija šestih občin. Vseh šest občin utemeljuje turistični razvoj na povezavi naravnih lepot, bogate kulturne dediščine, vrhunske kulinarike in raznolike ponudbe športnih dejavnosti vse leto. »Ključ do uspeha je v zavedanju, da se Vipavska dolina ne začne in konča v eni občini, ampak je skupna destinacija!« pravi župan Mestne občine Nova Gorica Matej Arčon. Lani je bilo v Vipavski dolini 14 odstotkov več prenočitev kot leto prej, več je tudi popotnikov in enodnevnih gostov.
Blagovna znamka Vipavska dolina se na trgu predstavlja z geslom Vse drugače. Vse leto. Imajo celostno grafično podobo, svoj spletni portal, sodobno okno v svet in predstavitveni film.

Za gastronomsko regijo Vipavska dolina so najbolj značilne jedi vipavska jota, fižolova mineštra, šelinka, ješprenjka, skuha, vipavski pršut, vipavski štruklji, od vin pa zelen, pinela, grganja in klarnica.

Ne vipavske dobrote in sploh nobena slovenska jed pa žal v novi knjigi Lonely Planet o 500 najboljših jedeh na svetu niso našle svojega prostora. »Neomenjenost slovenskih jedi je le dokaz, da z značilno kulinariko še vedno nismo razpoznavni v Evropi in svetu. Na prvem mestu bomo morali najprej sami razčistiti razmerje med ponosom na prehransko dediščino in hlastajočim kopiranjem vsega svetovnega na tem področju. Sledi vprašanje naše zastopanosti na mednarodnih TV-kanalih s kulinaričnimi vsebinami, tudi vprašanje prevajanja knjig o slovenskih jedeh v druge jezike in še kaj,« pa je dejal etnolog in pisec številnih knjig o gastronomiji Janez Bogataj

Izbrano za vas

Komentarji:

Izbrano za vas