VOLVO

FOTO: Volvo z detektivskim prizvokom

Zgodba o začetnih korakih volva P1800 se zdi v marsikaterem pogledu prav tako razburljiva kot prigode Simona Templarja v britanski televizijski seriji Svetnik, v kateri se je z njim prevažal sloviti Roger Moore.
Fotografija: Elegantnemu kupeju se je v zaključnem obdobju v letih 1972 in 1973 pridružil športno obarvan karavan v stilu avtomobilov današnjega tipa shooting brake. Fotografije: Volvo
Odpri galerijo
Elegantnemu kupeju se je v zaključnem obdobju v letih 1972 in 1973 pridružil športno obarvan karavan v stilu avtomobilov današnjega tipa shooting brake. Fotografije: Volvo

Projekt dvovratnega kupeja s sedežno zasnovo 2+2, nič škatlasto in precej romansko podobo, so Švedi zagnali leta 1957 v obliki evropske in ameriške prodajne strategije. Zaupali so ga Helmerju Pettersonu in njegovemu sinu Pelleju. Po prvotnih načrtih naj bi avtomobil izdelovali v sodelovanju s Karmannom, a je to zaradi Volkswagnovih poslovnih zvez z nemškim podjetjem padlo v vodo. Projekt bi verjetno propadel, če ne bi po začetnem šoku povabili k sodelovanju angleškega podjetja Jensen, v katerem so v tipično britanskem stilu »nakuhali« precej šlamastike.

Porodni krči

Novi volvo, ki je bil prvič uradno predstavljen na bruseljskem avtomobilskem salonu januarja 1960, je bil vse prej kot donošeno dete. Pripombe so letele na kakovost izdelave in barve. Ljubezen med Britanci in Švedi se je kmalu skrhala, saj je bilo sodelovanje prekinjeno po 6000, ne po pogodbeno določenih vsaj 10.000 avtomobilih. Montaža je bila leta 1963 preseljena v Göteborg in Lundbyverken na Švedskem, proizvodnja karoserij v Olofströmsverken. P1800 je sicer temeljil na skrajšani platformi in mehaniki modela amazon s spredaj nameščenim motorjem, zadnjim pogonom in ročnim 4-stopenjskim menjalnikom Borg-Warner, ki je imel lahko funkcijo overdrive. Motor je bil štirivaljni z dvema uplinjačema in 75 kW (100 KM), kar je zadostovalo za doseganje 177 km/h. Jeseni 1968 je bil predstavljen 2,0-litrski stroj z 88 kW (118 KM), leto kasneje je luč sveta ugledala še izvedba enakega motorja z elektronskim vbrizgom goriva in 97 kW (130 KM).


Kombijevski futurizem

Leta 1972 sta italijanska oblikovalca Sergio Coggiola in Pietro Frua predstavila še rahlo nadrealistični P1800ES, ki je prepoznaven po podaljšani kabini s karavanskim prizvokom in steklenimi prtljažnimi vrati. Usodo obeh modelov je kmalu zapečatila spremenjena ameriška varnostna zakonodaja, po kateri bi morali avtomobile opremiti z večjimi in bolj masivnimi odbijači ter drugimi varnostnimi dodatki, to pa se je zdelo z oblikovalskega in še katerega vidika nedopustno. Zadnji P1800ES je po skupno 47.492 izdelanih avtomobilih s tekočega traku zapeljal 27. junija 1973.

P1800 spada med lepše starodobne kupeje, čeprav ima emblem znamke, ki je najbolj znana po oglato oblikovanih avtomobilih.
P1800 spada med lepše starodobne kupeje, čeprav ima emblem znamke, ki je najbolj znana po oglato oblikovanih avtomobilih.

 

Zbirateljski šved

Cene lepo ohranjenih volvov s prizvokom Rogerja Moora se danes gibljejo med 10.000 in 40.000 evri. Najvišjo prodajno ceno naj bi dosegel pred nekaj leti na dražbi prodani kombijevski P1800ES s 13.000 prevoženimi miljami, dražitelj je zanj odštel dobrih 92.000 ameriških dolarjev. Bruno Kuzmin

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije