OBRATI

Digitalni motoGP

Objavljeno 13. avgust 2019 17.51 | Posodobljeno 13. avgust 2019 17.51 | Piše: Primož Jurman

Velika nagrada Nemčije je bila prizorišče kategorije motoE, se pravi električnih motociklov; hitro rastoča e-scena se pripravlja tudi na digitalno svetovno prvenstvo motoGP.

Takole je videti dirkanje na simulatorju. FOTO: Monster
Ekipa Monster Energy Yamaha tudi v digitalni izvedbi hiti naprej. Poleg zagotavljanja najboljših motociklov, opreme in razmer za Valentina Rossija in Mavericka Viñalesa so večkratni svetovni prvaki podpisali pogodbo še z zmagovalcem v "digitalnem" razredu motoGP E-sport Lorenzom Darettijem (Trastevere73) kot uradnim zastopnikom za virtualni motoGP.
"To je začetek nove poti in ne vem, kam nas bo pripeljala v dveh, treh letih. Priča smo bili razvoju e-športa in verjamemo, da se bo prijel in postal svojevrsten športno-tržni fenomen," je komentiral šef Yamahinega dirkalnega oddelka Lin Jarvis. Trastevere73, ki je tudi navdušeni motorist, se je predstavil maja v Jerezu, kjer je kot strokovnjak za videoigre prejel repliko motoGP R6, usnjeni kombinezon in svoj prostor v Yamahini dirkaški strukturi. "Naš prvi virtualni tovarniški dirkač," pove Jarvis. "Je svetovni prvak, a tudi resnični dirkač in tekmovalec na pravi progi."

Virtualno svetovno prvenstvo

Z uporabo najnovejše igre MotoGP na platformah playstation 4, PC in xbox one, ki je luč sveta ugledala junija, je Trastevere73
image
Digitalni dirkač Lorenzo Daretti (v sredini) z mojstroma Maverickom Viñalesom (levo) in Valentinom Rossijem (desno) FOTO: Monster
eden izmed številnih upov, ki bo moral prestati šest časovno omejenih spletnih izzivov, nakar bo 72 najhitrejših igralcev z vsega sveta napredovalo v pro draft. Ducat najboljših bo nato pristalo na seznamu za tri medsebojne spopade v živo, ki se bodo odvili jeseni ob dejanskih dirkah​ motoGP; dva v italijanskem Misanu in finale v španski Valencii.
"Leta 2021 bi lahko dosegli šest milijard igralcev in skoraj 500 milijonov gledalcev, ki bodo spremljali e-športno prvenstvo," je dejal Jarvis. "Želimo si stopiti na ta vlak. Takoj smo zaznali zanimanje med našimi partnerji in drugimi sponzorji. Za mlade pa je prva interakcija z motoGP prav prek videoiger."

Novi dirkač

Kaj pomeni biti profesionalni igralec videoiger? "Trening ne poteka vsak dan, je pa pogostejši tik pred in med samim tekmovanjem," pravi Trastevere73. "Med tekmovanjem lahko dirkaš najmanj štiri ure na dan; dve uri zjutraj in dve popoldan. Na navaden dan vadim po eno uro ali pa sploh ne. Če igraš preveč, to lahko škodi koncentraciji. Trenirati moraš na pravi način."
Darettiju se na predstavitvi v Jerezu ni nehalo smejati. "Danes sem zelo vesel. Že od mladih nog so bile moje sanje, da bi postal
image
Mojster kontrolerjev FOTO: Monster
del te ekipe," prizna 20-letni Italijan. "Morda se sliši čudno, vendar obstaja povezava med obema svetovoma, in sicer v koncentraciji. Veliko se lahko naučite o strategiji pri gledanju pravih dirk​ motoGP. Čustva, ki jih doživljate ob igranju, pa so lahko bolj ali manj enaka kot pri gledanju dirk."

Zbranost in mirnost

Napačna kalkulacija na progi lahko Rossija ali Viñalesa pripelje do zloma ali še česa hujšega. Lorenzo lahko tvega kvečjemu krč v prstu. Toda pravi in virtualni motoGP imata skupno točko: kot si zvezde ​motoGP ne morejo privoščiti napačne presoje ali neodločnosti, si tega ne sme privoščiti niti Trastevere73. "Tekmovanja so težka, a na srečo me v moji družini kličejo The Ice Man," se nasmehne. "Biti morate sposobni osredotočenja in se ne smete obremenjevati s tem, kaj se dogaja okoli vas."
"Vedno sem igral na playstation 4, vendar za tekmovanja uporabljam računalnik, kjer lahko uporabljam Playstationov ali Xboxov krmilnik," razloži Daretti. "Računalnik ima več moči. Tudi zato ga uporabljam." Lin Jarvis pa doda: "Moja generacija je igrala Space Invaders, današnja tehnologija pa dela čudeže. Navsezadnje prodajamo motocikle, zato smo hoteli povezati resnični in digitalni svet, in kaže, da smo na dobri poti." 
image
Lorenzo je prejel repliko motoGP R6, usnjeni kombinezon in svoj prostor v Yamahini dirkaški strukturi. FOTO: Monster
500
milijonov gledalcev si na e-športnem prvenstvu obetajo do leta 2021.
Deli s prijatelji