MOTO GP

Evolucija namesto revolucije: testiranja motociklov razreda motoGP

Aprilia je imela najboljši dan, Ducati, Honda, KTM in Yamaha malo manj.
Fotografija: Pol Espargaró se je vrnil h KTM. FOTO: Ktm
Odpri galerijo
Pol Espargaró se je vrnil h KTM. FOTO: Ktm

Stroji v razredu motoGP so si tako blizu, da smo za sezono 2023 namesto tehnične revolucije priča majhnim evolucijskim korakom razvoja dirkalnikov, kar smo videli na enodnevnem testiranju po koncu sezone v Valencii.

Aprilia: več moči in boljši oprijem

Aprilia je imela verjetno najboljši dan na testiranjih, saj je zasedla tri od prvih petih mest. Novinec v moštvu RNF Miguel Oliveira je bil po samo 75 krogih na RS-GP četrti, tri desetinke za najboljšim časom, takoj za Maverickom Viñalesom in tik pred Aleixom Espargarójem. Na nekaterih dirkah lanske sezone je bila aprilia najboljši motocikel – njena odlika so bile visoke zmogljivosti in prijazen karakter.

Izziv tovarne Noale za leto 2023 je, da bo to pogosteje, z višjo najvišjo hitrostjo in boljšim oprijemom. »Iščemo več moči,« je dejal prvi dirkač ekipe Espargaró. »Plus več oprijema zadaj, da bomo lahko v zavojih uporabljali več zaviralnega momenta agregata, enako tudi pri pospeševanju stremimo k več oprijema.« Aprilijin drugi veliki izziv za leto 2023 je nadgradnja logistike za oskrbo štirih dirkačev namesto letošnjih dveh.

Ducati: nov agregat in igranje z aerodinamiko

Letošnji svetovni prvak Francesco Bagnaia je na testih preizkusil različne posodobitve, vključno s spremenjeno specifikacijo motorja in novo aerodinamiko. Italijanu je bila všeč nova, prijaznejša specifikacija agregata. Všeč mu je bil tudi nov ožji zgornji oklep, ki je zasnovan tako, da voznik porabi manj energije pri prelaganju motocikla. Podobno je bilo že v pretekli sezoni.

Fabio Quartararo je na testih preizkusil Yamahin spremenjeni okvir. FOTO: Yamaha
Fabio Quartararo je na testih preizkusil Yamahin spremenjeni okvir. FOTO: Yamaha

Spodnji del oklepa enote je prav tako pomemben, Ducati nekoliko kopira Aprilijin oklep, po sistemu ground effecta povečuje oprijem, povzroča manjši zračni upor, motocikel pa je posledično hitrejši. Eneju Bastianiniju je bil Ducatijev najnovejši motocikel všeč, hitro se je navadil na novega vodjo ekipe in na to, da ga obkroža vojska tovarniških inženirjev.

Honda: več v februarju

Zdi se, da je Hondina glavna težava poiskati zelo ozko okno ravnovesja oprijema sprednjih in zadnjih pnevmatik. Njeni inženirji izboljšujejo sprednji oprijem na račun zadnjega in obratno, zato Marc Márquez nikoli ne najde pravega kompromisa med zmogljivostjo v zavoju, sredi zavoja in na njegovem izhodu. »Preizkusili smo prototipni motocikel z novim aerodinamičnim oklepom, enakim agregatom, z majhnimi spremembami,« je povedal Márquez. »Spredaj imamo nekoliko več občutka, vendar potem izgubimo na drugih področjih. Najpomembneje je, da vemo, da Honda za februar pripravlja še več novosti.«

Novi moštveni kolega Joan Mir med testiranji ni bil videti zadovoljen, dirkač LCR Alex Rins pa je bil videti bolj samozavesten. Oba sta z dobro vodljivega vrstnega štirivaljnika prešla na agregat zasnove V4.

KTM: visoka pričakovanja

Ena od skrivnosti hitrosti Brada Binderja je drugačen okvir, ki mu je zagotovil večji oprijem, kar je bila največja težava modela RC16 v prejšnji sezoni. Binder je na testih preizkusil različico istega okvirja in se vrnil na začetek. »Novejša različica je super dobra pri vstopu, vendar sem imel nato težave pri dodajanju plina,« je dejal.

Binder je preizkusil tudi novi zaščitni oklep v slogu Aprilie, vendar morda Valencia z večinoma počasnimi zavoji ni najboljše dirkališče za preizkušanje ground effecta. Binder bo imel v sezoni 2023 ob sebi tri nove dirkače: moštvenega kolega Jacka Millerja, nekdanjega Hondinega (prej je vozil za KTM) dirkača Pola Espargarója in svetovnega prvaka moto2 Augusta Fernandeza.

Yamaha: v iskanju večje moči

Yamaha YZR-M1 za sezono 2023 ima zgornja krilca v slogu Ducatija/KTM, ki ustvarjajo večji pritisk na sprednji del motocikla, kar pomeni večjo stabilnost pri zaviranju in vožnjo v zavojih. Pri tem potrebuje več moči, da izniči dodatni upor, in prav zato se je Yamaha v minuli sezoni trudila pridobiti več moči z nekdanjim inženirjem iz Ferrarija Luco Marmorinijem.

Na testiranjih je Fabio Quartararo povedal, da je moč skrivnostno izginila, čeprav se je zaostanek pri najvišji hitrosti za vodilnimi zmanjšal s 7,6 km/h v nedeljski dirki na 4,7 km/h na testih. Yamahini inženirji že nekaj časa uporabljajo aerodinamiko za spremembe pri geometriji in vzmetenju, da prenesejo obremenitev na zadnjo pnevmatiko in tako olajšajo odpiranje plina ob izhodih iz zavojev. Quartararo je na testih preizkusil spremenjen okvir, vendar ni opazil prave razlike. Prihodnje leto bosta Quartararo in njegov moštveni kolega Franco Morbidelli edina z vrstnim štirivaljnikom, vseh 20 preostalih bo uporabljalo konfiguracijo V4. 

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije