DRUGI TIR
Umaknili so oznako tajno, znana vloga tujcev
Ministrstvo pravi, da si želijo transparentnost.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Vlada je na predlog ministrice za infrastrukturo Alenke Bratušek umaknila oznako zaupnosti z dokument, v katerem so podrobneje pojasnjeni razlogi za pobudo za sodelovanje z Madžarsko pri gradnji drugega tira železniške povezave med Divačo in Koprom. Ministrstvo je danes dokument javno objavilo.
Vlada je pobudo za sklenitev sporazuma med državama o sodelovanju pri drugem tiru sprejela 21. decembra lani, pobuda pa je vse do zdaj nosila oznako zaupnosti. Zaradi tajnosti pogajalskih izhodišč je del politike (pa tudi zaposleni v Luki Koper) vladi očital prikrivanje zahtev Madžarske v zameno za sodelovanje pri projektu. Iz objavljenih dokumentov med drugim izhaja, da državni lastniški delež v Luki Koper ni predmet pogajanj, prav tako pa sporazum ne posega v koncesijo luke.
Vložek Madžarske v projektnem podjetju 2TDK z vložki morebitnih drugih zalednih držav ne sme doseči ali preseči slovenskega vložka, višina donosa na vloženi kapital pa ne sme presegati 2,8 odstotka letno.
Podrobnejši pogoji sodelovanja Slovenije in Madžarske v projektnem podjetju, zlasti način upravljanja in nadzora, bodo urejeni v družbeni pogodbi. Število članov upravljanja in nadzora, ki jih imenuje Madžarska, ter obseg njihovih glasovalnih pravic in njihov vpliv na sprejemanje odločitev družbe ne sme presegati višine poslovnega deleža Madžarske v kapitalu 2TDK, upoštevaje tudi pridobljena sredstva EU. Slovenija v pogajanjih zagovarja tudi stališče, da javna železniška infrastruktura, ki sestavlja drugi tir proge Koper–Divača, po koncu koncesijskega razmerja postane last Slovenije.
Lastniški delež v Luki Koper in prednost madžarskih prevoznikov pri uporabi drugega tira nista predmet pogajanj, prav tako pa sporazum ne bo posegal v koncesijsko območje, koncesijsko pogodbo in dejavnosti Luke Koper.
Del postopkov javnih naročil v zvezi z gradnjo drugega tira bo izveden v Sloveniji po slovenski zakonodaji, del pa na Madžarskem po tamkajšnji zakonodaji. Postopki oddaj javnih naročil na Madžarskem so vredni 43 milijonov evrov in se nanašajo na viadukt Vinjan, tir na togi podlagi in električno vozno mrežo.
Slovenija se z Madžarsko lahko dogovori, da ji v okviru svojih pristojnosti omogoči oz. pomaga pri najemanju okvirno 50.000 kvadratnih metrov površin, ki so potrebne za skladiščenje tovora. Te se po letni najemnini, izračunani po tržni vrednosti, najamejo v območju pristanišča, in sicer zunaj koncesijskega območja Luke Koper, in znotraj območja, kot ga opredeljuje državni prostorski načrt za celovito prostorsko ureditev pristanišča za mednarodni promet v Kopru.
Slovenija v pogajanjih z Madžarsko izhaja tudi iz stališča, da se tveganja glede prekoračitve predračunske vrednosti projekta (po zadnjih ocenah je projekt vreden 960 milijonov evrov) porazdelijo med obema državama v sorazmerju upravljavskih upravičenj.
Vlada je pobudo za sklenitev sporazuma med državama o sodelovanju pri drugem tiru sprejela 21. decembra lani, pobuda pa je vse do zdaj nosila oznako zaupnosti. Zaradi tajnosti pogajalskih izhodišč je del politike (pa tudi zaposleni v Luki Koper) vladi očital prikrivanje zahtev Madžarske v zameno za sodelovanje pri projektu. Iz objavljenih dokumentov med drugim izhaja, da državni lastniški delež v Luki Koper ni predmet pogajanj, prav tako pa sporazum ne posega v koncesijo luke.
Vložek Madžarske v projektnem podjetju 2TDK z vložki morebitnih drugih zalednih držav ne sme doseči ali preseči slovenskega vložka, višina donosa na vloženi kapital pa ne sme presegati 2,8 odstotka letno.
Podrobnejši pogoji sodelovanja Slovenije in Madžarske v projektnem podjetju, zlasti način upravljanja in nadzora, bodo urejeni v družbeni pogodbi. Število članov upravljanja in nadzora, ki jih imenuje Madžarska, ter obseg njihovih glasovalnih pravic in njihov vpliv na sprejemanje odločitev družbe ne sme presegati višine poslovnega deleža Madžarske v kapitalu 2TDK, upoštevaje tudi pridobljena sredstva EU. Slovenija v pogajanjih zagovarja tudi stališče, da javna železniška infrastruktura, ki sestavlja drugi tir proge Koper–Divača, po koncu koncesijskega razmerja postane last Slovenije.
Lastniški delež v Luki Koper in prednost madžarskih prevoznikov pri uporabi drugega tira nista predmet pogajanj, prav tako pa sporazum ne bo posegal v koncesijsko območje, koncesijsko pogodbo in dejavnosti Luke Koper.
Del postopkov javnih naročil v zvezi z gradnjo drugega tira bo izveden v Sloveniji po slovenski zakonodaji, del pa na Madžarskem po tamkajšnji zakonodaji. Postopki oddaj javnih naročil na Madžarskem so vredni 43 milijonov evrov in se nanašajo na viadukt Vinjan, tir na togi podlagi in električno vozno mrežo.
Slovenija se z Madžarsko lahko dogovori, da ji v okviru svojih pristojnosti omogoči oz. pomaga pri najemanju okvirno 50.000 kvadratnih metrov površin, ki so potrebne za skladiščenje tovora. Te se po letni najemnini, izračunani po tržni vrednosti, najamejo v območju pristanišča, in sicer zunaj koncesijskega območja Luke Koper, in znotraj območja, kot ga opredeljuje državni prostorski načrt za celovito prostorsko ureditev pristanišča za mednarodni promet v Kopru.
Slovenija v pogajanjih z Madžarsko izhaja tudi iz stališča, da se tveganja glede prekoračitve predračunske vrednosti projekta (po zadnjih ocenah je projekt vreden 960 milijonov evrov) porazdelijo med obema državama v sorazmerju upravljavskih upravičenj.