ZA NAIVNE
Deset krem s popustom za 1790 evrov
V lepotnem salonu Beauty Club zavajajo stranke z vsiljevanjem dragih krem.
Odpri galerijo
Pred leti je kar lepo število Slovenk doživelo izjemno neprijetno izkušnjo v ljubljanskem salonu lepote Beauty Club. Začelo se je tako, da so od prijateljice dobile brezplačno nego obraza, pa se je izkazalo, da je vse prej kot to. Ko so gospe, večinoma upokojenke, prišle v poslovno stavbo Diamant v ljubljanskem BTC, kjer je salon, se je začelo mučno in dolgotrajno prepričevanje spretnih uslužbenk promotork, naj si vendarle rešijo svojo kožo in kupijo kozmetično linijo L'Amorage. Ponudili so jo po ceni okoli 1500 evrov za deset krem, zapakiranih v lični kovček. Čeprav je cena oderuška, so mnoge klonile pred pritiski zelo spretnih promotork in globoko segle v denarnico.
Za nego obraza sta porabili slabih petnajst minut, vse drugo pa je bilo predavanje o tem, kako dragocene sestavine ima ta kozmetika. Same prestižne sestavine, kot so črni kaviar, zlati lističi, biserni prah in podobno, naj bi s pravilno nego prodrle globoko v kožo. Ko ji je promotorka očistila kožo s tonikom, ji je naredila nego samo na polovici obraza, češ da bo takoj videla razliko. »Bolj ko me je mazala, bolj neprijetno sem se počutila. Namesto prijetne nege, kakršno sem pričakovala, me je bremenila z ugotovitvami, kako slabo kožo da imam in da je res zadnji čas za ukrepanje. Zvabili so me na limanice in me potem
A zakaj potem že po telefonu ne povedo, da gre za promocijo, in ne za brezplačno nego obraza? »Telefonski studio ima jasna navodila in sodelavka mora stranki pojasniti, da gre za promocijo izdelkov in blagovne znamke, ki traja približno uro in pol. To je brezplačno in stranka nima nobenih obveznosti. Poleg tega vsaka stranka že pred izvedbo prebere in podpiše naše splošne pogoje poslovanja, v katerih je podrobno razložen potek promocije, kaj vključuje, kakšni so plačilni pogoji, torej lahko stranka zavrne podpis in se promocije ne udeleži.«
Izkoristili so joPodobno izkušnjo ima 43-letna Marjeta M., ki pa ni bila tako odločna in je klonila pred pritiskom ter kreme naposled kupila. »To je bila ena največjih neumnosti v mojem življenju. Ob večjih nakupih sem vedno dobro premislila, pri tem pa so me zavedli. To je bilo že nekaj časa nazaj, precej slabo sem se počutila, nisem bila dobro. Mislila sem, da bom v salonu dobila sprostitveno nego obraza, ni pa se mi več dalo poslušati tiste jezične promotorke. Na vse načine me je prepričevala, me na koncu tako stisnila v kot, da me je postalo sram, da si tega ne morem privoščiti. Zdi se mi, da je nesramno in brezsrčno izkoristila moj trenutek šibkosti,« se spominja.
Ne nega, ampak promocija
Nekaj časa je kazalo, da je vse skupaj potihnilo, vendar smo izvedeli, da Beauty Club po popolnoma enakih principih deluje še danes. Le da se kozmetika od lanskega poletja imenuje L'Abelâge, osnovna cena pa se je še povišala in znaša kar 1895 evrov. Prejšnji teden nas je namreč poklicala 55-letna Jelka T., polno ime hranimo v uredništvu, in nam razburjeno povedala, da je komaj ušla iz krempljev pretkane promotorke, ki je na vse načine pritiskala nanjo, naj vendarle kupi drago kozmetiko. »Večkrat so me klicali, da mi je prijateljica podarila lepotno nego obraza. Bili so precej vztrajni in končno sem le privolila in si s težavo uredila termin. Si bom pa že vzela pol urice za razvajanje v lepotnem salonu, sem si mislila, a ko sem prišla tja, sem ugotovila, da postopek traja uro in pol in da ne gre za razvajanje, ampak za promocijo. Že takrat se mi je vse skupaj zazdelo sumljivo,« pripoveduje.
Za nego obraza sta porabili slabih petnajst minut, vse drugo pa je bilo predavanje o tem, kako dragocene sestavine ima ta kozmetika. Same prestižne sestavine, kot so črni kaviar, zlati lističi, biserni prah in podobno, naj bi s pravilno nego prodrle globoko v kožo. Ko ji je promotorka očistila kožo s tonikom, ji je naredila nego samo na polovici obraza, češ da bo takoj videla razliko. »Bolj ko me je mazala, bolj neprijetno sem se počutila. Namesto prijetne nege, kakršno sem pričakovala, me je bremenila z ugotovitvami, kako slabo kožo da imam in da je res zadnji čas za ukrepanje. Zvabili so me na limanice in me potem
prepričevali o mojih globokih gubah, razširjenih kapilarah, temnih madežih, skratka, stanje moje kože je bilo po njenem mnenju katastrofalno. Prav tako sem se takrat tudi počutila.« Povrhu pa ni opazila nobene razlike med namazano in nenamazano polovico obraza, čeprav ji je promotorka vztrajno trdila, kako dobro je videti negovana polovica.
To je čisti nateg
Zadnje pol ure je bilo namenjene rešitvi katastrofalnega stanja, to pa je investiciji v kozmetiko L'Abelâge, ki naj bi bila edina rešitev. »Še sama ne verjamem, da je to res, ampak promotorka mi je povedala, da investicija znaša 1895 evrov in da moram kupiti takoj. Si lahko predstavljate? To je nateg, ne more deset krem toliko stati! Čeprav mi je ceno potem znižala za 105 evrov in nato kot dodatno ponudbo pridala še lučko za 200 evrov ter mi vse skupaj ponudila za 1590 evrov, sem bila v šoku. Še zdaj sem. Pri tem mi je seveda naredila investicijsko shemo in mi ponudila možnost, da plačujem eno leto po 133 evrov na mesec alidve leti po 66 evrov na mesec. Celo hvalila se je, kako prepriča upokojenke z najnižjimi pokojninami, da se odločijo za nakup, zakaj ne bi še mene. Pa saj nisem nora, da bi dve leti odplačevala obroke za kreme,« se razburja Jelka, ki se je komaj rešila nadležne tržnice. Ko ji je povedala, da krem ne bo kupila, je postala neprijazna in skoraj žaljiva.
Nikogar ne silimo v nakup
Gregor Cesar, direktor podjetja Oriens, ki je zastopnik L'Abelâge Solutions, na naše vprašanje o tem, zakaj so kreme tako drage in ali se mu ne zdi sporno, da v nakup silijo ženske, ki morajo vzeti kredit, odgovarja: »Mnogi pravijo, da je cena relativna. Za zagotavljanje rezultatov so potrebne kakovostne sestavine in tehnologija izdelave. V kompletu izdelkov naše stranke prejmejo tudi kakovostna darila in brezplačne dodatne storitve, česar pa drugi ponudniki kozmetičnih izdelkov ne ponujajo.« Sicer pa nikogar ne silijo k nakupu, je še zagotovil: »Nobeni stranki se ni treba takoj odločiti za nakup. Želimo, da vsaka strankasama sprejme odločitev. Različnim strankam ustrezajo različne oblike plačil in v okviru njihovih želja in možnosti poskušamo ustreči po najboljših močeh. Nekatere se odločijo za krajšo odplačilno dobo, druge za daljšo.«
Zavajanje potrošnikovZaradi mnogih pritožb nezadovoljnih strank so delovanje podjetja Oriens, ki je bilo zastopnik kozmetike L'Amorage, leta 2017 pod drobnogled vzeli Zveza potrošnikov Slovenije (ZPS), Tržni inšpektorat RS in Urad za varstvo osebnih podatkov. Ugotovili so, da gre za manjše nedoslednosti, le Zveza potrošnikov Slovenije je po več desetih prejetih pritožbah ugotovila, da gre za zelo agresivne pristope prodaje in zavajanje potrošnikov, kar spada v nepošteno poslovno prakso. S tržnega inšpektorata so nam sporočili, da so v zadnjih dveh letih proti družbi Oriens, d. o. o., prejeli dve prijavi.
A zakaj potem že po telefonu ne povedo, da gre za promocijo, in ne za brezplačno nego obraza? »Telefonski studio ima jasna navodila in sodelavka mora stranki pojasniti, da gre za promocijo izdelkov in blagovne znamke, ki traja približno uro in pol. To je brezplačno in stranka nima nobenih obveznosti. Poleg tega vsaka stranka že pred izvedbo prebere in podpiše naše splošne pogoje poslovanja, v katerih je podrobno razložen potek promocije, kaj vključuje, kakšni so plačilni pogoji, torej lahko stranka zavrne podpis in se promocije ne udeleži.«