TATOVI DRAGIH VOZIL

Direktorju ukradel mercedesa

Objavljeno 25. oktober 2020 09.05 | Posodobljeno 25. oktober 2020 09.05 | Piše: Boštjan Celec

Tatovi dragih avtomobilov so se spravili na slovenske poslovneže. Oškodovani šefi Spara, Planike in Autocommercea.

Mercedes, ki so ga ukradli šefu Autocommercea, je bil skoraj nov. FOTO: JURE ERŽEN
Kdo ve, koliko Poljakov je pred tremi leti kolovratilo po Sloveniji z enim samim namenom; krasti drage avtomobile. Pri vseh tatvinah pa se je pojavilo ime 41-letnega Poljaka Radoslawa Antonija Grudniewskega. Kazen zaradi kraje 60.000 evrov vrednega BMW 530 (vozil ga je donedavni predsednik uprave Spara Igor Mervič) in več kot 80.000 evrov vrednega mercedes-benza S350 (lastnik je bil solastnik Planike Benjamin Fugina) je že odslužil, proti njemu poteka sodni postopek zaradi tatvine 50.110 evrov vrednega BMW X5, ki je pripadal Summit leasingu oziroma uporabniku Medinu Nasufoskemu.

image
Škoda na Fuginovem mercedesu je bila ocenjena kot totalka.
Pred kratkim pa ga je doletela še ena obtožba: zaradi njega je moral pešačiti Rasto Oderlap, direktor podjetja Autocommerce, ki na slovenskem avtomobilskem trgu zastopa blagovno znamko Mercedes-Benz: kot se spodobi, mu je Poljak speljal ravno mercedesa.
 

Ni bila enkratna epizoda


Grudniewski je bil z rojakoma, Jakubom Jelenskim in Piotrom Pawlom Bubienczykom, predlani spoznan za krivega, da so torej v noči na 9. november 2017 v Ljubljani s pomočjo motilca radijskih signalov Sparu ukradli beemveja, noč pozneje pa Fugini mercedesa. Po kraji beemveja so se prek Avstrije namenili na Poljsko, ko so jih poskušali legitimirati beljaški policisti, pa so se podali v beg. Ukradeni avto so pustili v hosti, s svojim beemvejem pa so se vrnili v Ljubljano in Fugini ukradli mercedesa. V gozdu blizu Vrhnike so ga skoraj popolnoma razstavili, dele pa spravili v kombi, ki so ga imeli parkiranega na Brezovici.

image
Merviču so ukradli 60.000 evrov vrednega BMW 530. FOTO: JOŽE SUHADOLNIK
Policisti so jih ujeli in strpali v pripor; prvoobtoženi Grudniewski je na ljubljanski okrožni sodniji stokal, da je šlo v primeru kraje Mervičevega in Fuginovega avta za enkratno epizodo v njegovem življenju, ki je ne bi nikoli več ponovil, a se je izkazalo, da je debelo lagal. Ob koncu procesa so mu namreč tožilci sporočili, da preiskujejo še nekaj kraj vozil, pri katerih naj bi imel vmes svoje prste.

image
Poljaki z Grudniewskim na čelu so kradli šefoma Spara in Planike.
Čeprav je kazen leto in šest mesecev zapora pri nas prestal ter se vrnil na Poljsko, se je februarja letos pojavil na sodišču, kjer mu je tožilka Petra Lavrič predstavila očitek kraje še tretjega avtomobila, BMW X5 Nasufoskega. Očitek je bil, da je s še enim rojakom »13. oktobra 2017 med polnočjo in šesto uro na Brezovici s specialno napravo odprl vrata beemveja, ki sta ga nato spravila v pogon in se z njim odpeljala«. Tudi to vozilo naj bi dobesedno razstavila, deli, ki so jih pozneje našli, so zadostovali za oceno zavarovalnice, da gre za tako imenovano totalko. »S tem je Summit leasing oškodovan za 50.110 evrov, škoda pa je nastala tudi Nasufovskemu, ki je ostal brez torbice z dokumenti, ki je bila v vozilu,« se je glasila obtožba.

Do dragocenih jeklenih konjičkov so prišli s pomočjo motilca radijskih signalov.

V zameno za priznanje krivde bi tožilstvo za Poljaka predlagalo kazen eno leto zapora. Ta je dejal, da krivdo priznava, ima pa pripombe glede vrednosti ukradenega avtomobila. »Klient je prepričan, da je bil ta vreden veliko manj kot 50 tisočakov, zato predlagam postavitev izvedenca ustrezne stroke, ki naj oceni njegovo vrednost,« je dejala odvetnica Sergeja Bogunič. Sodišče priznanja krivde ni sprejelo, od februarskega naroka pa se ni zgodilo nič.
 

Ključ v žepu, avta pa nikjer


Grudniewski se je vrnil v domovino, kjer ga je pred kratkim doletela nova obtožba, ki ga bremeni še ene kraje avtomobila višjega cenovnega razreda. Skupaj z Jelenskim in Dariusom Bogdanom Mazurkiewiczem naj bi torej NLB Leasingu sunil mercedesa E220, ki ga je vozil prvi mož Autocommercea in predsednik najuspešnejšega slovenskega odbojkarskega kluba ACH Volley.

Oderlapu je v času sodnega zaslišanja spomin še malce opešal, dejal je, da je bil njegov službeni mercedes karavan odtujen izpred njegove domače hiše v letu 2016 ali 2017. Tožilka Irena Primic Kožuh ima natančnejše podatke. Trdi namreč, da so trije Poljaki lizinško hišo oškodovali »med 11. oktobrom 2017 od 20.00 do 12. oktobra do 6.15, ko so v Ljubljani z uporabo specialne naprave vstopili v zaklenjen avtomobil, ga spravili v pogon in se z njim odpeljali«. Vrednost ukradenega mercedesa je ocenjena na 62.000 evrov.

62 tisočakov vrednega mercedesa so ukradli v Ljubljani.

Odperlap je dejal, da je bil dokaj nov, saj je od prve registracije poteklo manj kot pol leta. Spominjal se je, da je bil mercedes opremljen s sistemom Keyless Go, kar pomeni, da je odklepanje in zagon mogoče opraviti brez uporabe ključa, ki mora biti le v bližini. Ko je prišel pred domovanje, je avto zaklenil, ključ spravil v žep, naslednje jutro pa z njim ni imel več kaj odkleniti.

Katere kradejo najraje?

Največ ukradenih vozil v Sloveniji je znamk Renault, Volkswagen, BMW in Audi, saj je na črnem trgu tudi največ povpraševanja po rezervnih delih za te avtomobile. Po ugotovitvah policije gredo vozila po tatvinah večinoma v razrez in se odprodajo po delih, le kakšnih 10 do 15 odstotkov ukradenih naj bi v enem kosu zamenjalo lastnika oziroma niso bila namenjena za razrez. Ukradena po tatvini navadno hitro odpeljejo čez državno mejo, v balkanske države (Srbija, Črna gora in BiH) ter države vzhodne Evrope (Bolgarija, Ukrajina, tudi Poljska).

Ko so policisti ugotovili, kdo naj bi stal za krajo Oderlapovega mercedesa, sta bila Grudniewski in Jelenski še za našimi zapahi, zato so ju lahko zaslišali. Na kratko sta rekla: »Takrat sploh nisva bila v Sloveniji.« Kdaj se bo proces začel, še ni znano.




Deli s prijatelji