NAPITKI

Napitki za boljše življenje

Objavljeno 07. december 2018 10.23 | Posodobljeno 07. december 2018 10.23 | Piše: U. S.
Ustvarjalni načini, na katere tudi pozimi v organizem vnesemo potrebne vitamine in minerale.
Z vitamini in barvami popestrimo zimo. FOTO: Guliver/Getty Images
Ananasa, kivijev, mandarin in pomaranč je v trgovinah in tudi na tržnicah največ v tem letnem času. Če narava spi, še ne pomeni, da naj se uspava tudi naša prehrana: ta mora biti tudi pozimi uravnotežena, zdrava, pravilna. Še več: uživanje sadja in zelenjave je zlasti pomembno pozimi, da telo preskrbimo z zadostno količino vitaminov in mineralov, ki nas v mrzlih in temnih dnevih varujejo pred najrazličnejšimi virusi.

Najvišjo hranilno vrednost imata seveda sezonsko sadje in zelenjava, po možnosti lokalne pridelave. Če ne morete kupiti živil domače pridelave, kupite sveže uvoženo sadje in zelenjavo, to je še vedno boljše kot nič, svetujejo nutricionisti.
image
GETTY IMAGES/ISTOCKPHOTO Z vitamini in barvami popestrimo zimo. FOTO: Guliver/Getty Images

Sadje in zelenjavo jejte sveže ali pa si naredite smuti, frape, sok, čaj ... Napitki gredo po grlu tudi tistim, ki sicer ne marajo zdrave zelenjave. Sadje v kombinaciji z zelenjavo, medom, žiti in orešastimi plodovi je uravnotežen obrok, s katerim lahko začnemo dan. Poigrajte se z najrazličnejšimi kombinacijami in barvami ter začimbami. Zmeljite si denimo rdečo peso, ki je odlična za kri pa tudi energijo. Eni pesi dodajte sok ene pomaranče, dodajte korenček ali dva, jabolko in malo ingverja. Če je pregosto, dodajte še malo pomarančnega soka.

Obilo dobrobiti za zdravje, tako od znotraj kot zunaj, prinaša gosti sok, ki ga naredimo iz treh velikih korenjev, sveže kumare, dveh pomaranč, pol banane, malo kokosove vode in ščepca cimeta: sestavine očistimo, olupimo in zmeljemo v blenderju, dodajamo kokosovo vode do želene gostote.
Napravite toliko smutija, kolikor ga boste takoj popili, sicer hranila izgubljajo vrednost.


Ali pa si zmešajte zeleno čarovnijo: vzemite nekaj listov blitve ali špinače, nekaj listov zelene solate, list ali dva listnatega ohrovta, malo peteršilja, jabolko po želji, 150 ml jogurta, deciliter vode, limonov sok in po želji med. Odličen smuti za razstrupljanje, ki nas bo preskrbel z vitamini in minerali. 
Deli s prijatelji