Toyota, novost med suvi

Križanje avtomobilov je glavna strategija proizvajalcev že več let; zdaj novega kompaktnega aduta predstavljajo pri japonski Toyoti.
Fotografija: Yaris cross bo v dolžino meril 4,18 metra, v širino 1,765, v višino 1,56, medosna razdalja bo 2,56 metra.
Odpri galerijo
Yaris cross bo v dolžino meril 4,18 metra, v širino 1,765, v višino 1,56, medosna razdalja bo 2,56 metra.

V enem avtomobilu so pri Toyoti poskušali združiti najboljše lastnosti mestnih avtomobilov (okretnost, praktičnost) in terenskih (možnost vožnje po neurejenih poteh) modelov. V mislih so imeli dva lastna modela, terenskega rav 4 in mestnega yarisa, že samo ime novega modela toyota yaris cross pa pove, katerih lastnosti bo več.
 

Mišičasti yaris


Zaradi novega koronavirusa smo avtomobil lahko videli le v videopredstavitvi. Glede na videno je opazen yarisov pečat, vendar v precej mišičasti in povečani različici.
Yaris cross je novi križanec pri Toyoti, k nam bo prišel prihodnje leto. FOTOgrafije: Toyota
Yaris cross je novi križanec pri Toyoti, k nam bo prišel prihodnje leto. FOTOgrafije: Toyota

Yaris cross bo v dolžino meril 4,18 metra, v širino 1,765 metra, v višino 1,56 metra, medosna razdalja bo 2,56 metra. V primerjavi z osnovnim yarisom bo tako 24 centimetrov daljši, devet centimetrov (tri centimetre od tal) višji in dva centimetra širši.
 

Poudarek na praktičnosti


Podoba je robustna, razvojniki pa nikakor niso hoteli pretiravati z linijami. Kot se za terenski avtomobil spodobi, spodaj prevladujejo plastične obloge, ki bodo ščitile vozilo pred praskami od vej in kamenja. Opazna je tudi streha v drugačni barvi. Zaradi povečanih mer bo yaris cross prostornejši, omogočal naj bi višje sedenje potnikov, kar bodo gotovo cenili starejši kupci.


Poudarek je na praktičnosti, saj so v predstavitvenem videu pokazali, kako prtljažni prostor omogoča več različic pritrditve tovora z varnostnimi pasovi, hkrati naj bi se zadnji sedeži podirali precej lahkotno (razmerje 40 : 20 : 40). Prtljažni prostor ima nastavljivo dno za varno shranjevanje dragocenejših predmetov, spodnjo ploščo pa lahko spustite in povečate prostornino prtljažnega prostora.
 

Tudi štirikolesni pogon


Pod motornim pokrovom bo hibridni sklop četrte generacije. Gre za 1,5-litrski trivaljni bencinski motor v povezavi z električnim motorjem, omogočal naj bi visok navor pri nizki hitrosti in energijsko učinkovitost. Skupna moč bo 116 konjskih moči (85 kW), na voljo bo tudi kombinacija s štirikolesnim pogonom, česar številni tekmeci v tem segmentu nimajo.


Sistem bo pri speljevanju in pospeševanju usmerjal navor na zadnjo os, pri normalni vožnji bo avtomobil poganjal sprednji pogon. Če bo sistem zaznal slabši oprijem, bo vklopil štirikolesni pogon; to predvsem velja za slabe podlage; na mehkem makadamu, v močnem dežju, na zasneženi cesti, peščeni podlagi …
 

V Sloveniji prihodnje leto


Yaris cross je namenjen predvsem evropskemu trgu, v Evropi (v Franciji) ga bodo tudi proizvajali. Letna proizvodnja naj bi znašala 150.000 primerkov, na slovenskih cestah ga lahko pričakujemo prihodnje leto.
»Z modelom yaris cross vstopamo v najhitreje rastoči B-segment športnih terencev tako v Evropi kot tudi v Sloveniji. Na prodaj bo v drugi polovici prihodnjega leta. V prvem polletju ocenjujemo prodajo na približno 200 avtomobilov, prepričani pa smo, da jo bomo leta 2022 podvojili,« je povedal Nino Kuduzović, vodja prodaje pri Toyoti Slovenija. »Yaris cross bo model s pametnim štirikolesnim pogonom, ki bo v kombinaciji s hibridnim sklopom unikaten v tem avtomobilskem razredu.« 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije