TEST

V korak s časom

Objavljeno 21. februar 2020 22.26 | Posodobljeno 21. februar 2020 22.26 | Piše: Primož Jurman

BMW nadaljuje modelno ofenzivo, del katere je slečeni roadster F 900 R, ki smo ga vozili na predstavitvi v Španiji; njegov adut je poleg tehnologije tudi cena

Njegovo okolje niso avtoceste, temveč zavite podeželske ceste. FOTO: BMW
Vreme v teh dnevih je v južni Španiji, tam v okolici Almerie, za naše razmere spomladansko. Jutra so še mrzla, ob sončnem dnevu pa so temperature že okoli dvajsetice. To je pokrajina, ki jo zaznamujejo nepregledne plantaže tistega brezokusnega paradižnika, ki ga evropski potrošniki tako veselo tehtamo v nakupovalnih centrih. Ni zaman oznaka, da je južna Španija vrt Evrope. Tam pa je še nekaj, kar je za nas motoriste vendarle bolj pomembno: ceste. Dobre ceste. Veliko dobrih cest. Z zavoji. In te so bile tokrat naš peskovnik.

Slečen sredi zime

Pred hotelom nas je v trenutku, ko se je skozi jutranje meglice prebijalo šibko sonce, čakala z milimetrsko natančnostjo v vrsto poravnana flota novih F 900 R. Motocikel prepoznavnega ostrorobega hišnega videza, ki ga na sprednjem delu določa popolnoma nov komplet led-luči, v katerega je kot dodatna oprema skrita tehnologija prilagodljivega vklapljanja dodatnih žarometov v zavoju. Ti se aktivirajo ob nagibu v zavoju za najmanj sedmih stopinj. Prek majhnega sprednjega ščitnika in
image
Barvni zaslon prikazuje vse, kar je povezano z motociklom, ponuja pa tudi dodatne funkcije, kot so navigacija, poslušanje glasbe in telefonija. FOTO: BMW
odličnega tft-zaslona se oko ustavi na plastični posodi za gorivo – vanjo gre 13 litrov goriva – in sedežu. Ta je na voljo v šestih izvedenkah, od 770 do 865 milimetrov, glede na višino voznika. Standardni sedež je tisti, ki je od tal oddaljen 815 milimetrov.
Vzporedni, vodno hlajeni dvovaljnik prostornine 895 kubičnih centimetrov, ki zmore 77 kW (105 KM), je vpet v jeklen okvir, stabilnost šasiji dajejo sprednje USD-vilice, zadaj pa (opcijsko) elektronsko nastavljivo vzmetenje. Krmilo – tudi tega je mogoče izbirati – je dovolj široko, da vozniku daje občutek nadzora in kljub 219 kilogramom že po prvih metrih vožnje teh ni več čutiti. Če je masa motocikla zgoščena v sprednjem delu, je zadnji del vitek in preprost, zaključek pa določa dodatna aktivna zavorna luč, ki začne utripati ob močnejšem zaviranju. Motocikel je na voljo tudi v različici s 95 konjskimi močmi.

Tja gor po zavitih cestah

Ko sedem nanj, si namestim zadnja ogledala in zaženem motocikel. Dvovaljnik se prebudi s prijetnim zvokom novega izpušnega sistema, ki kasneje ob odločnejšem dodajanju plina postane športno globok, nikakor pa ne preglasen. Izpuh seveda izpolnjuje okoljsko normo Euro 5. Za krmilom sem nagnjen nekoliko naprej, a še zdaleč nisem športno ukrivljen nad posodo za gorivo. Odločim se za način delovanja road; v osnovni ponudbi je mogoče izbirati še način rain, kot dodatna oprema pa še dynamic in dynamic pro. Slednji vključuje varnostne asistenčne sisteme ABS pro, nadzor oprijema DTC, sistem za nadzor nad zaviranjem DBC in nastavitev navora motorja MSR. DBC zagotavlja večjo varnost pri zaviranju, novi MSR pa preprečuje zdrs ali drsenje zadnjega kolesa med spontanim dodajanjem plina ali prestavljanjem.
image
Vodno hlajeni dvovaljnik s prostornino 895 cm3 zmore 105 konjskih moči. FOTO: BMW

Povezan s telefonom

Preden krenemo na pot, prek bluetootha in BMW motorrad connetivityja na preglednem barvnem zaslonu povežem motocikel s pametnim telefonom; 6,5-palčni zaslon prikazuje vse, kar je povezano z motociklom, ponuja pa tudi dodatne funkcije, kot so navigacija, poslušanje glasbe in telefonija. Po vrnitvi si lahko ogledam parametre vožnje, vključno z nagibi v zavojih, zavornimi pojemki, pospeševanji, porabo in drugim.
BMW F 900 R
BMW F 900 R
Motor: dvovaljni, vrstni, štiritaktni, vodno hlajeni, 895 ccm
Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 8500 vrt./min
Največji navor: 92 Nm pri 6500 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, veriga
Okvir: jeklen
Zavore: spredaj dva koluta Ø 320 mm, zadaj kolut Ø 265 mm, ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj USD-vilice Ø 43 mm, zadaj dvojna aluminijasta roka s hidravlično nastavljivim centralnim blažilnikom
Gume: spredaj 120/70 ZR 17, zadaj 180/55 ZR 17
Višina sedeža od tal: 815 mm (opcijsko 770, 790, 835, 840, 865 mm)
Posoda za gorivo: 13 l
Medosna razdalja: 1518 mm
Masa (pripravljen za vožnjo): 219 kg

Jasno pa je, da njegovo okolje niso avtoceste, temveč zavite podeželske ceste. Tam se je R izkazal z okretnostjo, pospeševanjem iz zavojev in nevtralnostjo pri zanesljivem zaviranju. Agregatu je v teh zavojih prav godilo, ko sem ga v drugi prestavi priganjal v višje vrtljaje. Naj bodo zavoji ozki ali daljši in hitrejši, je nivo užitka, ki ga ponuja R, enak. Tam je ta roadster doma. Poraba se je gibala pod šestimi litri na sto kilometrov. In kot kaže, bo kljub premijskemu pedigreju s ceno novi R na moč konkurenčen tudi v našem podalpju. 




Deli s prijatelji