Po nakupih in po doživetja na internet

Več kot polovica evropskih potrošnikov prek spleta kupuje več kot kdaj prej. Dve tretjini se jih zaveda spletnih prevar.
Fotografija: FOTO: Guliver/Getty Images
Odpri galerijo
FOTO: Guliver/Getty Images

Epidemija koronavirusa je dodobra spremenila naše nakupovalne navade. V času, ko je obisk lokalnega supermarketa – saj so bili nekaj časa le ti odprti – pomenil pravo ekspedicijo z ustrezno opremo in posebnimi protokoli od prevzemanja vozička do razkuževanja robe ob vrnitvi domov, ni čudno, da se je število spletnih nakupov silno povečalo.

Več kot polovica Evropejcev je že naročena na kateri spletni pretočni servis videovsebin, kot je Netflix. FOTO: Reuters
Več kot polovica Evropejcev je že naročena na kateri spletni pretočni servis videovsebin, kot je Netflix. FOTO: Reuters
Ti so aprila po Evropi prehiteli vse druge oblike nakupovanja, saj je več kot polovica evropskih potrošnikov (57 odstotkov) v raziskavi globalne kartične družbe Mastercard povedala, da prek spleta kupujejo več kot kdaj prej. Poleg tega je rekordno število ljudi izkoristilo t. i. virtualna doživetja, kot so tečaji vadbe doma, portali za pretakanje filmov, serij in televizijskih oddaj s spleta ter spletno učenje.
 

Spletni nakupi


Število ljudi, ki na spletu kupujejo osnovne dobrine, je zraslo za poštenih 36 odstotkov. Med najbolj priljubljenimi izdelki so knjige (32 odstotkov), kuhinjski pripomočki (22 odstotkov), strižniki za lase (19 odstotkov) in fitnes pripomočki za vadbo doma, kot so ročke in podloge za vadbo (13 odstotkov), 18 odstotkov ljudi se je kratkočasilo z novimi družabnimi igrami.


Raziskava je pokazala, da se vedenje v običajnem življenju odraža tudi pri spletnih nakupih, saj kar štirje od petih (81 odstotkov) lovcev na ugodne ponudbe spletnih trgovin porabijo po več ur za pregledovanje različnih spletnih mest, 66 odstotkov potrošnikov pa jih pravi, da si samo ogledujejo ponudbo in redno delajo sezname želja, čeprav ne dokončajo vedno nakupa. Polovica novih spletnih kupcev (51 odstotkov) ostaja zvesta trgovcem, pri katerih je kupovala že prej.


Velika večina (87 odstotkov) jih je pozornih, kaj in kje nakupujejo prek spleta, pri čemer se jih 65 odstotkov zaveda nevarnosti spletnih prevar. Da bi ostali varni pri spletnem nakupovanju, se štirje od petih Evropejcev (81 odstotkov) nagibajo k že znanim trgovcem, 80 odstotkov jih pred nakupom pregleda mnenja in komentarje drugih kupcev, slaba tretjina (31 odstotkov) pa bo pred nakupom preverila tudi nove ali neznane prodajalce.
 

Virtualna doživetja


Mastercardova raziskava, v kateri je med 4. in 11. majem 2020 sodelovalo 12.500 polnoletnih anketirancev na 15 evropskih trgih, je pokazala, da vsak tretji Evropejec (30 odstotkov) porabi več denarja tudi za virtualna doživetja: skoraj dva od treh (58 odstotkov) gledata televizijo ali filme prek spletne naročniške storitve, več kot četrtina (26 odstotkov) se udeležuje tečajev spletnih vadb, 24 odstotkov pa jih virtualno obiskuje muzeje in druge zanimive kraje.

Skoraj polovica Evropejcev (46 odstotkov) dodatni čas, ki ga preživljajo doma, izkoristi kot priložnost za učenje novih znanj in veščin na spletu. Slabi dve petini (37 odstotkov) potrošnikov sta začeli uporabljati spletno bančništvo, več kot četrtina (28 odstotkov) se jih zanima za zdravstvene teme in kupuje zdravila na spletu, malo manj kot tretjina (31 odstotkov) pa obiskuje spletne tečaje kuhanja.


Petina anketiranih Evropejcev je izkoristila dodatni čas za učenje novega jezika, 14 odstotkov jih je gledalo spletna navodila za striženje las, 15 odstotkov pa se jih je po spletu učilo umetnosti ličenja. Vsak deseti je pridobival nova računalniška znanja, sedem odstotkov pa se jih je prek interneta učilo igrati inštrument.

Koronadoba je številne potrošnike naredila bolj radodarne, saj jih je 28 odstotkov povedalo, da so v zadnjem mesecu prispevali sredstva za dobrodelne namene, pri čemer jih je 14 odstotkov doniralo prvič.
 

Ostanimo varni


Mastercardovci in strokovnjaki za spletno varnost poudarjajo, da je spletno nakupovanje lahko popolnoma varno, če se držimo nekaj osnovnih pravil. Prek spleta nakupujmo samo na varnih spletnih straneh, ki se začnejo s https, v ukazni vrstici brskalnika pa bomo videli simbol zaklenjene ključavnice. Podatkov svojih bančnih ali kreditnih kartic nikoli, ampak res nikoli ne pošiljamo po elektronski pošti in v besedilnih sporočilih, jih ne objavljamo na družabnih medijih in ji ne povemo po telefonu.


Na osebnem ali tabličnem računalniku in telefonu, s katerim nakupujemo, moramo redno posodabljati operacijski sistem, saj le tako dobimo nujne varnostne popravke. Na računalniku je zelo zelo priporočljivo uporabljati kak protivirusni program in požarni zid, pa tudi sodobni pametni telefoni imajo po navadi že naloženo (oziroma že kar vdelano v operacijski sistem) katero antivirusno aplikacijo. Zadnje pravilo se glasi: zaupajmo svojemu občutku: Če na spletu vidimo ponudbo, ki je videti predobro, da bi bila resnična, verjetno tudi je. In takšno stvar prav hitro preverimo, če malo pobrskamo.

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije