DVIG
Bo višji DDV na Goriškem odgnal italijanske kupce?
Odpri galerijo
NOVA GORICA – Ljudje ob državni meji so navajeni, da nakupujejo tam, kjer so cene zanje ugodnejše. Po osamosvojitvi Slovenije so Slovenci ponovno začeli nakupovati doma, kmalu pa so se jim pridružili tudi italijanski obiskovalci. Na Goriškem se zdaj bojijo, da bodo višje cene zaradi dviga DDV ponovno odgnale italijanske kupce.
Še več, na območni obrtno-podjetniški zbornici v Novi Gorici opozarjajo, da se jim lahko pridružijo tudi slovenski kupci, ki bodo nižje cene blaga in storitev vnovič iskali na italijanski strani meje.
»Tisti podjetniki in obrtniki, ki si to še lahko privoščijo, bodo cene ohranili na istih ravneh, da bi zadržali vsaj nekaj kupcev, kar pa vsekakor ne vpliva razvojno na poslovanje podjetij in vodi v propad malih subjektov, ukinjanje delovnih mest in zapiranje podjetij. Večina ima že tako majhne razlike v cenah, zato bo morala del stroškov prevaliti na potrošnika, kar bo zmanjšalo že tako oslabljeno kupno moč. To bo na koncu vodilo v zmanjšanje priliva iz naslova DDV,« je za STA povedal predsednik območne obrtno-podjetniške zbornice Nova Gorica Zoran Simčič.
Utegne se zgoditi, da bodo italijanski kupci, ki jih ne manjka na slovenski strani, nekatere artikle ali storitve ponovno kupovali doma. »Tam, kjer bo pač cenejše. Komaj so začeli ponovno zahajati k nam v večjem številu, jih že odganjamo,« je še poudaril Simčič.
»Razmere na trgu so že dovolj kritične, kljub dobri volji je gostov vedno manj,« je do dviga DDV kritična tudi gostinka Saša Golob iz solkanske restavracije Ošterija Žogica. V Italiji se je kriza začela še prej kot pri nas, zaradi česar je vse manj gostov iz tujine, kupna moč pada pada, stroški pa se iz dneva v dan večajo, je dejala.
»Za piko na i pa še novi DDV. Naših storitev nismo podražili že več kot dve leti, ker si tega ne moremo privoščiti, da ne bi izgubili še kakšnega gosta, kajti zadovoljen gost je edini naš prihodek. Pameten človek sešteje dva plus dva in dobi rezultat v naši prelepi deželi!« je dodala Golobova.
Tudi ponudniki kozmetičnih in frizerskih storitev na Goriškem imajo polovico strank iz sosednje Italije. »Glede na to, da imam stranke iz Slovenije in Italije, se bo dvig DDV vsekakor poznal pri poslovanju. Povečali se bodo vsi stroški – nabave, najemnine, oglaševanja ... Skoraj zagotovo bom morala tudi sama povečati cene storitev, kar pa je v teh kriznih časih dvorezen meč, saj so kupci za to še posebno občutljivi,« je za STA povedala Irena Silič, ki opravlja kozmetične storitve.
Zaradi podražitev bo imela tudi dodatne stroške s tiskanjem novih cenikov, letakov, prilagoditvijo računalniških programov in drugim. »Kaj torej preostane podjetnikom? Ali naj 'pogoltnejo' dvig DDV, ne dvignejo cen in upajo na boljše čase ali pa dvignejo cene in upajo, da stranke ne odidejo drugam? Pri prvi možnosti bodo stranke manj jezne, vprašanje pa je, kaj to pomeni za lastnika in zaposlene ... torej gre za začarani krog,« je še dejala Siličeva.
Pred dvigom DDV opozarjajo tudi na novogoriški območni GZS. Direktorica Mirjam Božičpravi, da je potrošnja vse manjša, kar opažajo tako pri italijanskih kot pri domačih kupcih. Ob dvigu DDV se bo potrošnja pričakovano še zmanjšala: »To vodi dejansko v spiralo, padec gospodarske aktivnosti, ker se bo manj pridelalo, manj prodalo in na koncu tudi manj potrošilo,« je dejala Božičeva.
V GZS izračunov o tem, kaj pomeni dvig DDV na kupno moč in potrošnjo, še nimajo, vendar se Božičeva boji, da bodo italijanski in domači kupci začeli iskati druge, cenejše poti.
Bodo Italijanom sledili še Slovenci?
Še več, na območni obrtno-podjetniški zbornici v Novi Gorici opozarjajo, da se jim lahko pridružijo tudi slovenski kupci, ki bodo nižje cene blaga in storitev vnovič iskali na italijanski strani meje.
»Tisti podjetniki in obrtniki, ki si to še lahko privoščijo, bodo cene ohranili na istih ravneh, da bi zadržali vsaj nekaj kupcev, kar pa vsekakor ne vpliva razvojno na poslovanje podjetij in vodi v propad malih subjektov, ukinjanje delovnih mest in zapiranje podjetij. Večina ima že tako majhne razlike v cenah, zato bo morala del stroškov prevaliti na potrošnika, kar bo zmanjšalo že tako oslabljeno kupno moč. To bo na koncu vodilo v zmanjšanje priliva iz naslova DDV,« je za STA povedal predsednik območne obrtno-podjetniške zbornice Nova Gorica Zoran Simčič.
Utegne se zgoditi, da bodo italijanski kupci, ki jih ne manjka na slovenski strani, nekatere artikle ali storitve ponovno kupovali doma. »Tam, kjer bo pač cenejše. Komaj so začeli ponovno zahajati k nam v večjem številu, jih že odganjamo,« je še poudaril Simčič.
Kljub dobri volji je gostov še vedno manj
»Razmere na trgu so že dovolj kritične, kljub dobri volji je gostov vedno manj,« je do dviga DDV kritična tudi gostinka Saša Golob iz solkanske restavracije Ošterija Žogica. V Italiji se je kriza začela še prej kot pri nas, zaradi česar je vse manj gostov iz tujine, kupna moč pada pada, stroški pa se iz dneva v dan večajo, je dejala.
»Za piko na i pa še novi DDV. Naših storitev nismo podražili že več kot dve leti, ker si tega ne moremo privoščiti, da ne bi izgubili še kakšnega gosta, kajti zadovoljen gost je edini naš prihodek. Pameten človek sešteje dva plus dva in dobi rezultat v naši prelepi deželi!« je dodala Golobova.
Tudi ponudniki kozmetičnih in frizerskih storitev na Goriškem imajo polovico strank iz sosednje Italije. »Glede na to, da imam stranke iz Slovenije in Italije, se bo dvig DDV vsekakor poznal pri poslovanju. Povečali se bodo vsi stroški – nabave, najemnine, oglaševanja ... Skoraj zagotovo bom morala tudi sama povečati cene storitev, kar pa je v teh kriznih časih dvorezen meč, saj so kupci za to še posebno občutljivi,« je za STA povedala Irena Silič, ki opravlja kozmetične storitve.
Še dodatni stroški
Zaradi podražitev bo imela tudi dodatne stroške s tiskanjem novih cenikov, letakov, prilagoditvijo računalniških programov in drugim. »Kaj torej preostane podjetnikom? Ali naj 'pogoltnejo' dvig DDV, ne dvignejo cen in upajo na boljše čase ali pa dvignejo cene in upajo, da stranke ne odidejo drugam? Pri prvi možnosti bodo stranke manj jezne, vprašanje pa je, kaj to pomeni za lastnika in zaposlene ... torej gre za začarani krog,« je še dejala Siličeva.
Pred dvigom DDV opozarjajo tudi na novogoriški območni GZS. Direktorica Mirjam Božičpravi, da je potrošnja vse manjša, kar opažajo tako pri italijanskih kot pri domačih kupcih. Ob dvigu DDV se bo potrošnja pričakovano še zmanjšala: »To vodi dejansko v spiralo, padec gospodarske aktivnosti, ker se bo manj pridelalo, manj prodalo in na koncu tudi manj potrošilo,« je dejala Božičeva.
V GZS izračunov o tem, kaj pomeni dvig DDV na kupno moč in potrošnjo, še nimajo, vendar se Božičeva boji, da bodo italijanski in domači kupci začeli iskati druge, cenejše poti.