OBRATI

Stara šola je vse manj priljubljena (FOTO)

Ford focus ostaja uporaben avtomobil, v ospredju še vedno odlične vozne lastnosti.
Fotografija: Že nekaj ovinkov je bilo dovolj, da je razkril svoje največje adute. FOTOgrafiji: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Že nekaj ovinkov je bilo dovolj, da je razkril svoje največje adute. FOTOgrafiji: Aljaž Vrabec

Ko smo sedli za volan tega testnega avtomobila, smo imeli sprva občutek, da smo se vrnili v preteklost. Ford focus namreč nima električnega pogona in ni niti športni terenec, poleg tega je imel še ročni menjalnik, ampak nič od tega ni kritika, kvečjemu nasprotno. Prav focus namreč dokazuje, da je lahko še kako dobra tudi avtomobilska stara šola.

Vodljivost in odzivnost

Že nekaj ovinkov je bilo dovolj, da je razkril svoje največje adute – odlične vozne lastnosti, predvsem vodljivost in odzivnost, saj se avtomobil premika natanko tako, kot si voznik zamisli. Dobra vodljivost je focusova odlika že vse od začetka in očitno ohranja svojo prednost, zato ni čudno, da je bil leta 2019 tudi slovenski avto leta. Kljub temu gre za avtomobilski razred, ki je med ljudmi vse manj priljubljen, zato bo focus obstajal samo še do leta 2025.

Tokrat je bil pod pokrovom že dobro znani Fordov litrski bencinski motor ecoboost, v tej različici ima 125 konjskih moči (92 kW). Moč smo razporejali prek precej natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Vsaj v okviru vseh omejitev in vožnje po ravnini je 125 konjev povsem dovolj, malce ga zmanjka samo navkreber, če hoče voznik na hitro prehiteti tovornjak na vrhniškem klancu.

Testni primerek je imel tudi generator pod napetostjo 48 voltov, kar pomeni blag hibridni sistem, zato avtomobil pridobi nekaj potiska in manjšo porabo. Poleg dobrih voznih lastnosti je ravno majhna poraba največja prednost tega avtomobila. Včasih se je gibala celo okoli 5,5 litra na sto prevoženih kilometrov, po preizkusu na vseh tipih cestišča pa se je ustalila pri zelo dobrih šestih litrih.

Prostora ne manjka

Vsekakor naj pohvalimo še prostornost, vsaj spredaj lahko sedijo potniki vseh velikosti, zadaj pa povprečno veliki ali otroci. Odlagalnih mest je dovolj, voznik hitro najde pravi položaj za volanom, materiali v notranjosti so prijetni na otip.

V notranjosti je tudi 33,5-centimetrski zaslon na dotik visoke ločljivosti. Na vse ukaze se hitro odziva, prav tako lahko pohvalimo vodenje poti z navigacijo, ki jasno prikazuje vsa navodila, tako da se je skoraj nemogoče izgubiti celo v neznanem mestu. Zraven so razvojniki pustili še nekaj tradicionalnih stikal, kar je prav tako pohvalno.

Testni primerek ima tudi generator.
Testni primerek ima tudi generator.

V prtljažniku 4,67 metra dolgega avtomobila je za 375 litrov prostora, zadnja klop se podre v razmerju 2:1, tako da lahko vanj spravite tudi večje predmete, pri čemer je podiranje sedežev lahkotno opravilo. Kar zadeva ceno, je znesek 29.240 evrov še znosen, še posebno za vse, kar avtomobil ponuja, a po drugi strani drži, da so bili tovrstni modeli v preteklosti že cenejši. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije