ZA VOLANOM

Lahka gospodarska vozila: čisto novi Renaultov majster

Četrti master bo lahko dizelski ali električni kombi; napovedujejo boljšo aerodinamiko in manjšo porabo.
Fotografija: Renault master je pripravljen povsem na novo. FOTOGRAFIJI: Renault
Odpri galerijo
Renault master je pripravljen povsem na novo. FOTOGRAFIJI: Renault

Lahka gospodarska vozila pogosto predstavljajo kot nova, a še večkrat kot pri avtomobilih gre pravzaprav za prenovo. Je pa kdaj kak kombi res čisto nov, in to lahko rečemo za Renaultov pomembni model master.

Master je znano ime, Renault ga je prvič predstavil že leta 1980, doslej je vozil v treh generacijah, v zadnji vse od leta 2010, skupno so jih izdelali več kot tri milijone. Njegov tehnični sorodnik je bil več let opel movano, a zdaj, ko je Opel del Stellantisa, njegova gospodarska vozila prihajajo iz skupnega programa.

Master je povsem nov, nedavno so ga razkrili na razstavi Solutrans v Dijonu, kot doslej ga bodo izdelovali v Metzu. Ima novo osnovo in tudi nov, prepoznaven dizajn. Obliki malce visokoleteče pravijo aerovan, napovedujejo boljšo aerodinamiko in s tem manjšo porabo.

Poudarjajo veliko odlagalnih površin.
Poudarjajo veliko odlagalnih površin.

Pestra paleta pogonov

Čeprav tudi pri lahkih gospodarskih vozilih za prihodnost velja zahteva po električnosti, ta prehod poteka počasneje kot pri avtomobilih. Tokratni master je še vedno pripravljen z najširšo možno paleto pogonov. Lahko bo dizelski z močjo od 78 do 127 kW ali električni z močjo 96 ali 105 kW in baterijo z zmogljivostjo 40 ali 87 kWh (doseg 420 kilometrov), ne nazadnje naj bi bil v osnovi pripravljen tudi za morebitno različico na vodik.

Novi renault master ima za štiri centimetre širšo odprtino bočnih drsnih vat in za 10 centimetrov daljši tovorni prostor. Že na začetku podaje naj bi bil na voljo z več različicami ureditve tovornega prostora. Poudarjajo, da je precej izboljšano tudi voznikovo okolje. Armaturna plošča je usmerjena k vozniku in pripomore k povečanju prostornosti kabine. Serijski je 25-centimetrski sredinski zaslon, volan je enak kot pri osebnih avtomobilih ter nastavljiv po višini in globini. Različice z novim samodejnim menjalnikom z devetimi prestavami imajo ročico za upravljanje menjalnika zdaj na volanu.

Na ceste zapelje spomladi

V prodajo ga bodo dali spomladi. Renault bo z njim meril tudi na naš trg, kjer je imel lani vodilni 22-odstotni tržni delež, tik pod vrhom je tudi letos. Če gledamo vse trge (50 držav), je lani prodal 122.000 primerkov, veliko večino v Evropi. Letos je po podatkih Automotive News Europe na tretjem mestu, do vključno oktobra je imel 86.000 kupcev, pred njim sta bila ford transit (90.000) in mercedes sprinter (100.000, skupaj z osebno različico).

Glavni tekmeci so še volkswagen crafter, iveco daily pa izdelki skupine Stellantis, ki so bili nedavno prenovljeni: fiat ducato, citroën jumper, peugeot boxer in opel movano. Menda nekaj pripravlja tudi Toyota. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije