OBRATI

Golf dizel ostaja klasika

Osma generacija volkswagna golfa pri dizelskem pogonu ohranja največjo prednost – majhno porabo; notri je marsikaj drugače, a se človek hitro navadi.
Fotografija: Ob vsaki novi generaciji pri zunanjosti nikoli ne izvajajo drastičnih sprememb, saj stavijo na tradicijo in nemško oblikovalsko zadržanost. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Ob vsaki novi generaciji pri zunanjosti nikoli ne izvajajo drastičnih sprememb, saj stavijo na tradicijo in nemško oblikovalsko zadržanost. FOTO: Aljaž Vrabec

Ko razvojniki v avtomobilu pripravijo večje novosti, je vedno glavno vprašanje, kako jih bodo sprejeli uporabniki. Zgodovina nas seveda uči, da smo nekatere novosti sprejeli z navdušenjem, drugih niti najmanj.

Tako rekoč vse, kar smo poznali doslej, je v novem golfu drugače. FOTO: Gregor Pucelj
Tako rekoč vse, kar smo poznali doslej, je v novem golfu drugače. FOTO: Gregor Pucelj
Eden najbolj tradicionalnih avtomobilov je volkswagen golf. Ob vsaki novi generaciji pri zunanjosti nikoli ne izvajajo drastičnih sprememb, saj stavijo na tradicijo in nemško oblikovalsko zadržanost. Dolgo je bilo enako pri zasnovi notranjosti, dokler nismo dočakali osme generacije.

Velike spremembe

Tako rekoč vse, kar smo poznali doslej, je v novem golfu drugače. Tradicionalna stikala na armaturni plošči so odstranili, voznik ima pred seboj kar dva zaslona, enega za volanom in drugega na sredini. Pod osrednjim zaslonom so gumbi za nastavitev klimatske naprave, izbiro voznega programa, vključitev vseh štirih smernikov, vendar noben ni mehanski oziroma vrtljiv.


Sprva smo se spraševali, čemu tako korenite spremembe, a zdaj ko na trg prihajajo tudi Volkswagnovi povsem električni modeli z oznako ID, je počasi jasno, da se pri Volkswagnu s polno paro približujejo elektrifikaciji svojih modelov, zato jih počasi želijo poenotiti. Prav zato potniki novega golfa in novega ID.3 v notranjosti dobijo podobno uporabniško izkušnjo.

Volkswagen golf osme generacije FOTO: Aljaž Vrabec
Volkswagen golf osme generacije FOTO: Aljaž Vrabec
A če smo se spomladi še spraševali, kako bodo spremembe vplivale na uporabnike, lahko zdaj potrdimo, da se nam ob drugi vožnji nič več ni zdelo nenavadno. Navadili smo se nove razporeditve gumbov in tudi drugačnega otipa, prav tako je hitro jasna organizacija menija.
 

Poskočni dizel


Največja drugačnost v primerjavi s prvim testom je v drugem motorju. Spomladi smo preizkusili bencinski agregat, tokrat smo dizelskega. Pod pokrovom je dvolitrska izvedenka s 150 konjskimi močmi (110 kW), kar že poznamo iz škode octavie in pozneje iz seata leona. Svoje dizelske narave ne more skriti, saj je precej glasnejši od bencinskega sorodnika, toda zato je poskočen in se dobro ujame s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom, ki ima priročno miniaturno prestavno ročico. Če ga boste gnali do konca, boste sicer tarnali, da predolgo ostaja v prenizki prestavi, vendar ta dizelski golf ni narejen za vožnjo relija.


V povprečju je poraba znašala 5,7 litra na sto prevoženih kilometrov, vendar je ob daljših relacijskih vožnjah padla na okoli pet litrov, obstajajo pa celo junaki, ki se ves čas vozijo s porabo pod petimi litri. In če je volkswagen golf pojem ljudskega avtomobila, to ne velja (več) za njegovo ceno, saj testni primerek presega trideset tisoč evrov.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije