OBRATI
FOTO: Erotika na dveh kolesih
Slovenski zastopnik MV Aguste je prejšnji teden pokazal verjetno najmočnejši slečeni motocikel na trgu – MV agusta brutale 1000 serie oro.
Odpri galerijo
Res je, da zima še ni rekla zadnje, a neobičajno topli dnevi so najbolj neučakane motocikliste že spravili iz garaže. Tisti previdnejši se počasi prebujajo in nestrpno hodijo v garažo na ogled svojih dvokolesnih zakladov. Enega takšnih smo si ogledali na slovenski predstavitvi, ki jo je pripravil Avto center Šubelj iz Radomelj, slovenski zastopnik italijanske legendarne manufakture motociklov MV Agusta. V Slovenijo so pripeljali enega od trenutno dveh motociklov brutale 1000 serie oro z impresivnimi tehničnimi značilnostmi.
Zaščitni znak motocikla so sprednja stranska krilca, ki ustvarjajo podtlak; z njihovo pomočjo se motocikel brez oklepa tudi pri visoki hitrosti pelje mirno in stabilno. In še ena malenkost: v karbonu se opazi bakreno nit, kar poskrbi za vrhunski videz in boljšo elastičnost materiala.
Gre za izjemen motociklistični paket, ki ima le malo konkurence v svojem razredu. Cena je temu primerna: 42.000 evrov (z vsemi dajatvami), kupec pa za darilo dobi še vrhunsko čelado arai RX-7. Če imamo nekoliko tanjšo denarnico, je na voljo brutale 800, ki iz 798 cm3 in treh valjev iztisne od 109 do 150 KM, tehta pa 175 kg. Najvišja hitrost je okoli 245 km/h, cena od slabih 14.000 evrov navzgor, odvisno od posameznih komponent. Ni slaba tolažba, kajne?
Najmočnejša in najhitrejša
Motor ima prostornino 998 ccm, štiri valje v vrsti in razvije največjo moč 153 kW (208 KM) pri 13.450 vrtljajih na minuto in največji navor 115 Nm pri 9300 vrt./min. Če nanjo namestimo športni izpuh, iz agregata iztisnemo kar 212 konjev. Deklarirana hitrost motocikla je 302 km/h, suha teža pa 184 kg. To pomeni, da oro ni le najmočnejša, ampak tudi najhitrejša serijska nagica (naked) na svetu. Z modelom brutale oro je MV Agusta naredila revolucijo v tržnem segmentu slečencev, tako tehnično kot stilsko. Motocikel je že na prvi predstavitvi na salonu motociklov EICMA 2018 v Milanu osvojil prestižni naslov najlepšega motocikla na salonu.
Sodobna elektronika
Koncept hyper nakeda so pripeljali do skrajnih tehničnih meja. Dodajanje plina je elektronsko podprto, elektronika ima štiri načine podajanja moči, več načinov nadzora oprijema zadnjega kolesa, nadzor dviga prednjega kolesa, nadzor speljevanja ter obojestranski in obvezni quickshifter, torej prestavni avtomat, ki omogoča prestavljanje brez uporabe sklopke pri polnem plinu s pomočjo prekinitve vžiga, kakor se za tak stroj spodobi.Odlične komponente
Našteta elektronika je lepo povezana in predstavljena v ličnem petpalčnem barvnem TFT-zaslonu, ki se prek bluetootha povezuje z drugimi napravami. Okvir je cevni iz materiala CrMo, platišča so karbonska, zavore podpisuje Brembo (spredaj štiribatna zavorna čeljust z diski premera 320 mm, zadaj dvobatna čeljust z diskom 220 mm). Vzmetenje spredaj in zadaj ter na krmilu je elektronsko nadzorovano, dobavlja ga Ohlins.
Italijanska manufaktura motociklovZnamka MV Agusta ima zanimivo zgodovino. MV je kratica za italijansko besedno zvezo Meccanica Verghera, kar pomeni mehanično delavnico, Agusta pa je priimek ustanovitelja, grofa Giovannija Aguste. Tovarna je bila ustanovljena 12. februarja 1945 v Cascini Costi v bližini Milana in je bila na začetku oddelek letalskega podjetja Agusta, ustanovljenega leta 1923. Leta 1927 je grof umrl, podjetje so prevzeli žena in trije sinovi. Sprva je proizvajalo majhna motorna kolesa z delovno prostornino 125–250 ccm, leta 1960 pa so začeli proizvajati močnejše 350- in kasneje 600–750-kubične motorje. Takrat so osvojili ogromno nagrad in medalj v motošportu, nato pa so prišli slabi časi. Po bankrotu in menjavanju lastnikov se njihova zgodba začne pisati na novo leta 1992, danes pa so v lasti ruskega investicijskega sklada, katerega vizija je, da bodo moški, ki jih zanimajo motocikli, o MV Agusti razmišljali in sanjali kot o ženski.
Zaščitni znak motocikla so sprednja stranska krilca, ki ustvarjajo podtlak; z njihovo pomočjo se motocikel brez oklepa tudi pri visoki hitrosti pelje mirno in stabilno. In še ena malenkost: v karbonu se opazi bakreno nit, kar poskrbi za vrhunski videz in boljšo elastičnost materiala.
Gre za izjemen motociklistični paket, ki ima le malo konkurence v svojem razredu. Cena je temu primerna: 42.000 evrov (z vsemi dajatvami), kupec pa za darilo dobi še vrhunsko čelado arai RX-7. Če imamo nekoliko tanjšo denarnico, je na voljo brutale 800, ki iz 798 cm3 in treh valjev iztisne od 109 do 150 KM, tehta pa 175 kg. Najvišja hitrost je okoli 245 km/h, cena od slabih 14.000 evrov navzgor, odvisno od posameznih komponent. Ni slaba tolažba, kajne?