VSAK OGLAS IMA SVOJ GLAS

Najdražja Sebastian Cavazza in Tanja Ribič

Zvezdniki svoje zvezdništvo unovčijo tudi v oglasih, nekateri odlično zaslužijo samo z glasom.
Fotografija: Enega najbolj prepoznavnih glasov ima Sebastian Cavazza. Foto: Jure Eržen
Odpri galerijo
Enega najbolj prepoznavnih glasov ima Sebastian Cavazza. Foto: Jure Eržen

Najbolj priljubljeni za nastopanje v oglasih so igralci. To dejstvo, ki se v medijih sliši in vidi vsak dan, potrdi tudi kreativni direktor Aljoša Bagola, eden najvidnejših ustvarjalcev v slovenskem oglaševanju in tudi avtor knjižne uspešnice Kako izgoreti in vzeti življenje v svoje roke. Ter seveda fatalni moški, kar koli že to pomeni v slovenskem izboru.

»Velikokrat je interpretacija teksta, če ta nosi zgodbo ali pa recimo ključno usmeritev oglasa, zelo pomembna in igralci so pri tem izvrstni in iskani ne samo kot nastopajoči v vizualnem smislu, ampak tudi zgolj glasovno,« poudarja Bagola.

Eden od tistih, ki jih velikokrat slišimo v televizijskih in radijskih oglasih, je igralec Aleš Valič, znan po izjemno šarmantnem glasu. A ta ni prišel kar tako, sam od sebe. Njegov glas je trdo prigaran, nam je zaupal 66-letni igralec in profesor na ljubljanski AGRFT, kjer poučuje predmet umetniška beseda.

Profesionalni igralec v Sloveniji mora delati na različnih področjih, da spodobno preživi

»Glas odraža predvsem človekovo notranjost. In da to dosežemo tudi za poklicno rabo, je treba vložiti veliko energije v šolanje. Ne samo glasu, ampak vsega, kar igralec potrebuje. Del glasu je naravna danost, njegov razvoj pa pomeni zelo veliko vaj med študijem na AGRFT in pozneje, ko mehčajo barvo glasu, ga ojačajo in mu dajo volumen. Svoj glas sem oblikoval ob delu. Rudi Kosmač, moj profesor za umetniško besedo na akademiji, je rekel, naj vsak dan doma preberemo na glas kratek odlomek katere slovenske klasike, in to brez kakršnih koli velikih ambicij, pa bomo videli v enem ali dveh mesecih, kaj se začne dogajati. In to je dejstvo. Dobro je, da se igralec občasno posname in posluša, saj tako lahko zazna, če je kaj zoprnega v glasu, in potem se s tem zavedanjem glas oblikuje nekako sam od sebe. Samo malo pozornosti je treba pa seveda veliko dela.«

S strokovnostjo pride tudi cena, ki pa jo vsak izmed igralcev postavi sam, meni kreativni direktor Aljoša Bagola. Foto: mavric Pivk
S strokovnostjo pride tudi cena, ki pa jo vsak izmed igralcev postavi sam, meni kreativni direktor Aljoša Bagola. Foto: mavric Pivk

O svoji prisotnosti v oglasih pa nam pove: »Profesionalni igralec v Sloveniji mora delati na različnih področjih, da spodobno preživi. Če govorimo v finančnem smislu. To nam omogoča, da se razvijamo v različnih smereh, kar mi je bilo vedno všeč.«

Zvezdnike, ki nastopajo v oglasih, izbirajo po več merilih. »V odgovornem snovanju in oblikovanju blagovne znamke skupaj z naročniki seveda pogledamo, kdo je najprimernejši za to vlogo, kakšne so vrednote, ki so s tem nagovorjene, kakšen je profil zvezdnika ... Včasih se kdo odloči tudi zaradi njegove ali njene provokativnosti, včasih so pomembni cena, ekskluzivnost sodelovanja in podobno,« še dodaja Aljoša Bagola. »S to posebnostjo, s smislom naracije in strokovnostjo pride tudi cena, ki pa jo vsak izmed igralcev postavi sam.«

Tanja Ribič navdušuje s podobo in glasovnim izrazom. FOTO: DEJAN JAVORNIK
Tanja Ribič navdušuje s podobo in glasovnim izrazom. FOTO: DEJAN JAVORNIK

Prav Sebastian Cavazza velja za najdražji moški glas v slovenskem oglaševanju, medtem ko je med ženskimi najdražja Tanja Ribič, smo izvedeli iz zanesljivih virov. Zvezdniki naj bi za en oglas s svojim glasom povprečno zaslužili tudi do 1500 evrov.

»Kampanje večjega obsega, v katerih je zvezdnik ekskluzivno zavezan samo določeni blagovni znamki, lahko glede na stopnjo njegovega zvezdništva dosegajo več deset tisoč evrov, in to je seveda odvisno od posameznih dogovorov ter od potentnosti zvezdništva v tistem obdobju. Spomnimo se pred leti Jurija Zrneca za Tuš, zdaj lahko občudujemo Lada Bizovičarja v oglasih za Hofer,« omeni Bagola.

Lado Bizovičar je glavni junak oglaševalske kampanje velikega trgovca. Foto: Jože Suhadolnik
Lado Bizovičar je glavni junak oglaševalske kampanje velikega trgovca. Foto: Jože Suhadolnik

Honorarji v zlatih časih oglaševanja, to je pred letom 2008, so bili precej višji od zdajšnjih. »Če pokukamo še med glasbene zvezdnike, za katere ni nujno, da nastopajo v oglasu: v oglasu, ki sem ga jaz zasnoval za Siddharto, se je odkupila njihova glasba, ki tudi pripomore k občutkom pripadnosti, bodrenju želenih čustev, ki jih želimo ustvariti.«

Če je glas nenehno prisoten, se hitreje izčrpa in porabi zaloge ekskluzivnosti, ki jo imajo radi tako naročniki kot ciljna javnost. Zato gre pri pojavljanju glasov po navadi za rotacijo: enkrat je priljubljen nekdo, potem pa ga nadomesti nekdo drug.

Med najbolj priljubljenimi je že nekaj časa tudi Bagolova življenjska sopotnica, igralka Iva Krajnc Bagola. »Moja žena je ena izmed takšnih, ki premorejo zelo raznolik glas od znamenite nežnosti, kot jo je pred leti zagotavljala Mercatorju, do popolne razigranosti ne samo v oglasih, ampak tudi v sinhronizacijah priljubljenih risank, kot je recimo lik Morticie v Adamsovih, potem v Hotelu Transilvanija in podobne. Seveda je odločilno, da lahko sodeluje z blagovno znamko, ki ima recimo kontinuiteto prisotnosti na trgu, se pravi, da gre, če se dogovorijo za nižje honorarje, za več snemanj. Tako si zagotoviš neke vrste dopolnilno dejavnost, in ne samo da si v igralski formi, ampak si še s svojo osebno blagovno znamko prisoten v tržnem okolju.«

Honorar od 20.000 evrov

Aleša Valiča povprašamo, kaj je odločilno, da sprejme ponudbo za nastop v oglasih. »V teh letih se je oblikovala skupina sodelavcev, studiev in agencij, ki me kličejo. Odločam se predvsem zato, ker jim zaupam, da me ne bodo klicali za kaj slabega.« Ko nekoliko pobrskamo po spominu, nam Aleš izda svoje najljubše.

Aleš Valič pravi, da je moral za svoj šarmantni zven trdo garati. Foto: Aleš Černivec
Aleš Valič pravi, da je moral za svoj šarmantni zven trdo garati. Foto: Aleš Černivec

»Poseben spomin imam na serijo oglasov za Aero, ki smo jih s takratnim Delovim Studiem marketing posneli tudi v sliki pred več desetletji za območje nekdanje skupne države. Takrat sem prvič spoznal, kakšen učinek ima lahko oglaševanje izdelkov. V dveh tednih po začetku predvajanja je v Sarajevu v trgovinah zmanjkalo skoraj vseh proizvodov Aero. Ostala je tudi fascinacija nad luksuzno jahto, ki sem jo na snemanju za reklamo za Telekom vozil v okolici Pulja. Čeprav si jahte ne želim in si je nikoli nisem, je bilo upravljati tako močno plovilo nekaj posebnega.«

Najbolj priljubljeni slovenski igralci in igralke lahko za celostno oglaševalsko kampanjo pričakujejo honorar od 20.000 evrov navzgor. Vsekakor več, kot dobijo za filmsko vlogo. Ko smo nedavno vprašali Lada Bizovičarja, kaj si lahko privošči s honorarjem za reklamno kampanjo in kaj za filmsko vlogo, nam je zgovorno povedal: »Za filmsko vlogo močno rabljenega fička, za oglasno kampanjo mnogo več fičkov.«

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije