TEST

Najbolj digitalni VW doslej

Novi touareg, po letu 2002 tretja generacija, je zlitje najnovejših digitalnih, varnostnih, asistenčnih in voznih sistemov in dejansko največ, kar Volkswagen lahko ta trenutek ponudi.
Fotografija: Ker je kljub večji dolžini in širini nižji od predhodnika, deluje manj terensko in bolj uglajeno. FOTO: Gregor Pucelj
Odpri galerijo
Ker je kljub večji dolžini in širini nižji od predhodnika, deluje manj terensko in bolj uglajeno. FOTO: Gregor Pucelj

Novi touareg je razen v višino (1702 mm) v vse smeri zrasel za nekaj centimetrov, saj je dolg 4878 mm (+ 77 mm) in širok 1984 mm (+44 mm). Potniški prostor je zdaj resnično velik, v njem se brez težav vozijo košarkarji. Opazno večji je tudi prtljažnik, ki ima že v osnovni postavitvi 810 litrov (doslej 697 l). Kljub temu je touareg tretje generacije lažji za dobrih 100 kilogramov, saj je v njegovi karoseriji kar 48 odstotkov aluminija.

Funkcije tudi v slovenščini

V novinca so vgradili tako rekoč vse danes znane asistenčne sisteme. Med drugim ima lahko night vision, torej prepoznavanje pešcev in živali, ki so sicer nevidni v temi ob cestišču, sistem za avtonomno vožnjo na zoženih voznih pasovih med deli na cesti in v počasi premikajočih se kolonah, zaznavanje prečnega prometa pred vozilom v razdalji do 80 metrov na levo in desno, prosojni zaslon, najsodobnejši radarski tempomat in omenimo še vrhunske LED-matrične luči (IQ light), ki so jih razvili v sodelovanju s Hello. Doplačljiva možnost je štirikolesni volanski mehanizem, ki olajša vodenje vozila v mestnem prometu. Ker veliko lastnikov dosedanjih touaregov vleče prikolice, so dodali sistem, ki poenostavi vzvratno parkiranje.

Na povsem digitalni armaturni plošči ni niti enega gumba, to od voznika zahteva vsaj nekaj privajanja. FOTO: Gregor Pucelj
Na povsem digitalni armaturni plošči ni niti enega gumba, to od voznika zahteva vsaj nekaj privajanja. FOTO: Gregor Pucelj

V skladu s trendi je povsem digitalizirana armaturna plošča, tako imenovani innovision cockpit. Pred voznikom sta le dva v celoto povezana velika zaslona, 12-palčni za instrumente in 15-palčni na dotik za infozabavne in vse druge sisteme; oba imata vrhunsko resolucijo in pohvalno je, da so vse opisane funkcije lahko tudi v slovenščini. Nekaj gumbov je na sredinski konzoli ostalo le zaradi nostalgije, kot je na primer gumb za nastavljanje glasnosti radia. Vse drugo je skrito v innovision cockpitu, ki ga voznik upravlja kot tablico. Se pa bojim, da je digitalizacije za starejše voznike kar nekoliko preveč. Morda so zato z mislijo na manj »digitalizirane« voznike vsaj v vstopnih opremskih paketih še ohranili analogne instrumente.

Šestvaljniki in osemvaljnik

Novi touareg ima nastavljivo vozno dinamiko in opcijsko zračno vzmetenje, ki omogoča dvig karoserije do 70 mm, kar pripomore k robustni zmogljivosti zunaj ceste. K slednji prispevata še zadnja generacija Volkswagnovega štirikolesnega pogona 4motion in 8-stopenjski samodejni menjalnik.

Sprva bodo vgrajevali le dva 6-valjna turbodizla (170 kW/231 KM in 210 kW/286 KM), nekoliko pozneje bo sledil 6-valjni bencinec (250 kW/340 KM) in zatem še 8-valjni TDI. Zanimivo pa je, da so pri VW še precej previdni z napovedovanjem hibridnih različic. Menda bo najprej pripravljen priključni hibrid (sistemska moč 270 kW/367 KM), ki pa ga bodo prodajali le na kitajskem trgu. Slednji je zdaj Volkswagnovo največje posamično tržišče, kar se morda vsaj nekoliko pozna tudi na zunanjosti novega touarega, saj je na njem precej več kromastih dodatkov, kot jih je bilo doslej.

V Sloveniji bo letošnjega junija sprva na voljo le TDI z največjo močjo 210 kW in največjim navorom 600 Nm, ki doseže hitrost 238 km/h in do 100 km/h pospeši v zgolj 6,1 sekunde. Zanj hočejo najmanj 63.265 evrov. Gregor Pucelj

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije