ZDRAVJE

Devet najboljših za srce

Objavljeno 23. april 2019 07.19 | Posodobljeno 23. april 2019 08.26 | Piše: M. F.

Če boste nekatera živila pogosteje vključili na svoj jedilnik, vam bo srce hvaležno.

Premišljen izbor živil vpliva tudi na zdravje srca. FOTO: Thinkstock
Zdrava in uravnotežena prehrana je pomembna z vseh vidikov zdravja in koristi tudi srcu. Zato je dobro vedeti, katera živila blagodejno vplivajo na našo neutrudno črpalko.

Divji losos

To, da so ribe pomembna sestavina zdrave prehrane, že veste. Na prvem mestu je divji losos, ki je izjemno bogat z maščobnimi kislinami omega 3 – te so ključnega pomena za varovanje zdravja srca in celotnega srčno-žilnega sistema. Na žalost je 70 odstotkov na tržišču dostopnega lososa gojenega, v njem pa je običajno veliko antibiotikov in drugih snovi, ki mu zagotavljajo intenzivnejšo barvo ter podaljšujejo svežino.

Cvetača

Cvetača vsebuje veliko vitaminov, mineralov, antioksidantov in vlaknin.
To je kombinacija, ki v telesu manjša količino vnetij, uravnava prebavo in znižuje raven slabega holesterola v krvi.

Jetra

Rdečega mesa praviloma nihče ne povezuje z zdravjem srca, a jetra imajo visoko hranilno vrednost. Bogata so z beljakovinami, vitaminom C, vitaminom B12, bakrom, železom in cinkom, vsi ti pa blagodejno vplivajo na zdravje srca.

Krompir

Krompir je gomoljnica, ki zaradi vlaknin uravnava absorpcijo glukoze, zaradi veliko kalija pa skrbi tudi za zdravje srca, saj ta element uravnava krvni tlak.

Jabolka

Povišan holesterol je ena večjih groženj za srce. Jabolka vsebujejo veliko antioksidantov polifenolov, ki uravnavajo količino holesterola. Tu so še pektin, ki zavira absorpcijo slabe krvne maščobe, in vlaknine, ki skrbijo za zdravje vsega telesa. Jabolko na dan je v resnici dobra ideja, saj je količino slabe krvne maščobe z njim mogoče znižati kar za 40 odstotkov. Poleg tega, da so ti sadeži dobri za srce, zaviralno vplivajo še na nekatere oblike raka, varujejo zdravje pljuč in pomagajo nadzorovati apetit.

Orehi

Orehi so zdrav prigrizek, saj pozitivno vplivajo na srce in možgane. Vsebujejo maščobe omega 3, veliko antioksidantov, znižujejo količino slabega holesterola, nevtralizirajo delovanje prostih radikalov in manjšajo količino telesnih vnetij. Vsebujejo še folno kislino (vitamin B9), vitamin E in vlakna.

Semena oljne kadulje

Ta semena so bogata s kalcijem, magnezijem, fosforjem, vitaminom B1 (tiamin), B2 (riboflavin) in B3 (niacin), vlakninami, beljakovinami in maščobnimi kislinami omega 3. Z žlico teh semen na dan je mogoče uravnavati količino holesterola in preprečevati nastajanje oblog na stenah krvnih žil.

Zeleni čaj

Zaradi svojih sestavin niža količino slabega holesterola, uravnava krvni tlak in nivo trigliceridov. Antioksidant katehin dokazano manjša verjetnost nastanka krvnih strdkov in s tem tudi bolezni srca in ožilja.

Temna čokolada

In še za posladek: res je, da je čokolada slaščica, a temna je tudi zdrava za srce. Flavonoli uravnavajo krvni tlak, skrbijo za zdravje ožilja in pozitivno vplivajo na krvni pretok ter tako srcu lajšajo delo. Najboljša za srce je tista, v kateri je vsaj 65 odstotkov kakava.
Deli s prijatelji