MINERAL

Deset živil, ki vsebujejo več kalija od banan

Objavljeno 14. junij 2018 07.10 | Posodobljeno 14. junij 2018 07.10 | Piše: M. F.
S tem pomembnim mineralom so bogati tudi batata, lubenice in krompir.
Rumeni gomolji med drugim vsebujejo veliko kalija. FOTO: Thinkstock
Čeprav slovijo kot neprecenljiv vir kalija, banane niso na vrhu lestvice živil, ki se ponašajo z visoko vsebnostjo tega minerala, nepogrešljivega za dobro delovanje mišic, živčevja in ohranjanje pravega ravnovesja natrija v telesu. Ob pomanjkanju kalija je med drugim povečano tveganje za visok krvni tlak in nastanek ledvičnih kamnov. Naštevamo deset živil, ki ga vsebujejo več kot banane.

Batata

V srednje velikem gomolju (približno 100 gramih) te rastline se nahaja 542 miligramov kalija. Odrasli naj bi ga na dan zaužili približno 4,7 grama. Prav tako je batata bogata z vitaminoma A in C ter vlakninami.

Krompir

V 100 gramih krompirja je približno 941 miligramov kalija in tako to živilo pozitivno vpliva na krvni tlak in zdravje srca.

Paradižnikova omaka

V eni skodelici (240 mililitrov) paradižnikove omake je kalija 728 miligramov. V njej je ob tem bogato zastopan likopen, močan antioksidant, znan po svojih protirakavih učinkih na telo.

Lubenica

Priljubljena poletna osvežitev ni le okusna, je tudi zelo zdrava. V dveh rezinah se nahaja 641 miligramov kalija, prav tako so v njej bogato zastopani likopen ter vitamini A, C in B6.

Zamrznjena špinača

V skodelici zamrznjene špinače je 540 miligramov omenjenega elementa. Ob tem je neprecenljiv izvor magnezija, vitamina A in kalcija.

Črni fižol

Odličen vir vlaknin in beljakovin, ki dolgo ohranjajo sitost, ob tem pa je še izvrsten vir kalija. V skodelici črnega fižola je tega minerala 793 miligramov.

Beli fižol

Daleč najboljši vir kalija na tem seznamu je beli fižol, saj ga je v 240 gramih kar 1189 miligramov, kar je skoraj četrtina dnevno priporočenega vnosa za odrasle osebe. Ob tem telesu dovaja še 20 gramov beljakovin in 13 gramov vlaknin.

Rdeča pesa

V skodelici kuhane rdeče pese je 518 miligramov kalija. Solata, sok ali čips iz rdeče pese so torej več kot dobrodošli. Leta 2017 izvedena študija je dokazala tudi, da sok rdeče pese pred treningom znatno poveča vzdržljivost in učinkovitost vadbe.

Maslena buča

V skodelici mesa maslene buče je 582 miligramov kalija, hkrati pa še vitamini A in C, magnezij, folna kislina in kalcij.

Blitva

V 240 gramih kuhane blitve je 961 miligramov kalija. Ob tem je blitva prepolna vitaminov A, C in K kot tudi železa in kalcija.
Deli s prijatelji