ŠPORTNI TERENEC

Racionalna živahnost

Cenovno privlačen športni terenec dacia duster je z novim 1,3-litrskim turbobencinskim motorjem naravnost razigran.
Fotografija: Dacia duster v omejeni seriji techroad razvaja z bogato opremo. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Dacia duster v omejeni seriji techroad razvaja z bogato opremo. FOTO: Blaž Kondža

Duster iz Dacie je športni terenec, ki se lahko pohvali z uspešno tržno potjo. Tokrat smo ga preizkusili z novim 1,3-litrskim turbobencinskim štirivaljnikom, s pogonom zgolj na sprednji kolesi in s posebnim paketom opreme techroad. Novi agregat, ki ga najdemo tudi v renaultih in nissanih, je pri dusterju na voljo v dveh izvedenkah, šibkejši 96-kilovatni in močnejši 110-kilovatni. Testno vozilo je poganjal prvi.

Nova notranjost

Terensko robustna zunanjost testnega vozila je bila tokrat odeta v živahno, doplačljivo fusion rdečo barvo (450 evrov), ki je delovala sveže in poživljajoče. Okrasne elemente v rdeči barvi smo našli še v notranjosti, ki je z novo generacijo dusterja doživela največjo prenovo; najbolj izstopata nova armaturna plošča in uporaba na otip kakovostnejših materialov. Napredovala je tudi ergonomija, saj je volanski obroč nastavljiv ne le po višini, ampak tudi globini. Ravno odsotnost slednjega smo marsikdaj očitali prejšnji generaciji. Voznikov sedež v testnem vozilu je dodatno ponujal možnost nastavljanja ledvene opore in višine sedala. Pri materialih na armaturni plošči sicer še vedno prevladuje trda plastika, a je ta zdaj kakovostneje obdelana. Všeč so nam tudi stikala na sredinski konzoli, ki spominjajo na tista iz katerega premijskega nemškega avtomobila. Pozitivno nas je tudi presenetilo, da so obloge sprednjih vrat v predelu, kjer naslonimo roko, odete v umetno usnje. Zadnja vrata so bila pri testnem vozilu še vedno odeta v plastiko.

Avtocestna živahnost

Glavni odliki novega bencinskega štirivaljnika sta brez dvoma poskočnost in zmogljivost, zaradi katere je tudi avtocesta njegov teren. Seveda terenska zasnova ni najbolj aerodinamična in je zato vožnja pri višjih hitrostih hrupnejša kot pri limuzinah. Želeli bi si tudi natančnejšega krmiljenja in manj bočnega nagibanja v hitro voženih ovinkih. Očitno je podvozje nastavljeno na večje udobje, saj smo imeli občutek, da slovenske ceste morda le niso tako slabe.

Šeststopenjski ročni menjalnik ima s tem agregatom drugače izračunana prestavna razmerja, kot jih ima štirikolesno gnani duster, kjer je bila prva prestava zelo kratka. Čeprav testni avtomobil ni imel štirikolesnega pogona, pa ga še vedno odlikuje velika oddaljenost od tal, zato se z njim brez težav zapeljemo tudi zunaj urejenih cest. Seveda pa moramo upoštevati, da motor žene le prednji kolesni par.

Sodobna tehnologija

Duster bo brez dvoma kos daljšim družinskim potovanjem. Prtljažni prostor ima v osnovi 445 litrov prostora in ga je moč z zlaganjem naslona zadnjih sedežev povečati na 1478 litrov. Oblazinjenje prtljažnika je bolj špartansko. Dobra novica je, da je v njegovem dnu pospravljena (doplačljiva) rezervna pnevmatika, ki pa vzame nekaj prtljažne prostornine. Dodajmo še, da se dovolj udobno sedi tudi zadaj.

Različica techroad pomeni tudi veliko dodatne opreme. Od samodejne klimatske naprave, ki ima za moj okus preveč svoje pameti, zato je treba tu in tam ročno poseči v njeno delovanje, do multimedijske naprave z navigacijo. Od sodobnih asistenčnih sistemov smo v testnem dusterju našli sistem za nadzor mrtvega kota ob vozilu, kjer nas je sicer zmotila za naš okus močno sveteča kontrolka na stikalu, parkirna tipala zadaj in vzvratno kamero. O samodejnem zaviranju v sili še ni ne duha ne sluha.

Klasični ključ je pri testni različici zamenjala (doplačljiva) pametna kartica, ki je odklenila avtomobil takoj, ko smo se mu približali. Tega nismo doživeli niti pri najdražjih vozilih, ki smo jih preizkusili. Ko pa se oddaljiš od dusterja, se ta samodejno zaklene. Motor zaženeš in ustaviš s pritiskom na gumb, pokrov posode za gorivo pa odslej odpiramo s pomočjo vzvoda v notranjosti vozila.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije