FORMULA 1
Agresivna vožnja ga bo popeljala do slave
Max Verstappen po zmagi v Spielbergu sporoča, da je spet v igri Helmut.
Odpri galerijo
LJUBLJANA – Za Maxom Verstappnom je zelo turbulentna pomlad v formuli 1. Na uvodni letošnji dirki v Melbournu se je Red Bullov vzhajajoči zvezdnik zavrtel na stezi, zaradi česar ni mogel izvleči več od šestega mesta, v Bahrajnu je pri trku z Lewisom Hamiltonom (Mercedes) predrl svojo gumo in kmalu zatem odstopil zaradi okvare, v Šanghaju, kjer se je zaletel v Sebastiana Vettla (Ferrari), je bil peti, sledila sta še bližnje srečanje z moštvenim sotekmovalcem Danielom Ricciardom in ničla v Bakuju.
Brez trka ni šlo niti v Barceloni, kjer si je 20-letni Nizozemec v dvoboju z Lanceom Strollom (Williams) poškodoval prednje krilce, vendar kljub temu pripeljal do tretjega mesta. Naslednji udarec je doživel v Monte Carlu, kjer je že v kvalifikacijah razbil svojega rdečega bika, na dirki, ki jo je začel z zadnjega startnega položaja, pa je zasedel deveto mesto.
Kot da bi ga monaška napaka vendarle streznila, si v nadaljevanju ni več privoščil spodrsljajev; ravno nasprotno, po tretjem mestu v Montrealu in drugem v Le Castelletu je predvčerajšnjim v Spielbergu prvič letos okusil slast zmage. Zanjo si ne bi mogel izbrati primernejšega prizorišča; veliko nagrado Avstrije si je namreč – kot so našteli prireditelji – ob Red Bullovem Ringu ogledalo kar 18.000 navdušenih in v oranžne majice oblečenih Nizozemcev.
»Zdaj smo spet v igri! Potrebujemo le še nekaj več konjskih moči in se bomo lahko resno potegovali za naslov svetovnega prvaka,« je Verstappen znova kipel od samozavesti po podvigu na avstrijskem Štajerskem, kjer je naredil vse pravilno. Pazil je, da ni preveč obrabil svojih gum, obenem dirkal prijazno tudi do (Renaultovega) motorja ter pustil za seboj oba Ferrarijeva asa Kimija Räikkönena in Sebastiana Vettla, medtem ko se je Mercedes s pokvarjenima dirkalnikoma Valtterija Bottasa in Lewisa Hamiltona tako in tako premagal sam. »Bilo je dosti težje, kot je bilo morda videti od daleč,« je priznal nizozemski up, ki si je – kot se je izkazalo pozneje in kakor ugotavljajo tudi strokovnjaki – vrata k prvemu mestu na široko odprl že v uvodnem krogu, v katerem se je agresivno (z dotikom) prerinil pred Räikkönena.
Tako je kritikom tudi na stezi odgovoril, da ne bo spreminjal svojega načina vožnje, kar so ga sicer iz dneva v dan spraševali novinarji po njegovih številnih nesrečah v uvodnem delu sezone.
Da ni klonil pred pritiskom, veseli tudi njegovega očeta Josa Verstappna, ki je bil podobno ponosen na Maxa, kot je bil, mimogrede, v nedeljo nekdanji vrhunski nogometni vratar Peter Schmeichel na svojega sina Kasperja Schmeichla, ki je v Nižnem Novgorodu blestel kot čuvaj danske mreže proti Hrvaški, čeprav na koncu poraza in izpada svoje reprezentance s svetovnega prvenstva v Rusiji le ni mogel preprečiti.
»Max dobro ve, kaj vse je sposoben. To je dokazal tudi s prehitevalnim manevrom mimo Kimija. Tako naj dirka tudi v prihodnje, prav takšen slog vožnje ga bo navsezadnje popeljal do slave,« je prepričan Jos the Boss, med letoma 1994 in 2003 prav tako dirkač formule 1, a ga je sin sicer že prekosil po uspehih. Kakšen dirkalni dragulj imajo, se dobro zaveda tudi Helmut Marko, svetovalec za motošport pri Red Bullu.
»Max sploh ne zna voziti počasi. Tako zelo je hiter, da bi brez teh neumnosti vodil v svetovnem prvenstvu. Vendar se zaveda, da s tem najbolj škoduje samemu sebi, po vsaki napaki pa mu v moštvu dopovedujemo, da ne more vedno in povsod z glavo skozi zid,« je 75-letni Avstrijec v pogovoru za nemški časnik Bild razkril, kako poteka Verstappnov učni proces, v isti sapi pa še pribil, da je zanj vsekakor lažje »izjemno hitrega dirkača umiriti kot počasnega narediti hitrejšega«.
Brez trka ni šlo niti v Barceloni, kjer si je 20-letni Nizozemec v dvoboju z Lanceom Strollom (Williams) poškodoval prednje krilce, vendar kljub temu pripeljal do tretjega mesta. Naslednji udarec je doživel v Monte Carlu, kjer je že v kvalifikacijah razbil svojega rdečega bika, na dirki, ki jo je začel z zadnjega startnega položaja, pa je zasedel deveto mesto.
Streznitev po trku v Monaku
Kot da bi ga monaška napaka vendarle streznila, si v nadaljevanju ni več privoščil spodrsljajev; ravno nasprotno, po tretjem mestu v Montrealu in drugem v Le Castelletu je predvčerajšnjim v Spielbergu prvič letos okusil slast zmage. Zanjo si ne bi mogel izbrati primernejšega prizorišča; veliko nagrado Avstrije si je namreč – kot so našteli prireditelji – ob Red Bullovem Ringu ogledalo kar 18.000 navdušenih in v oranžne majice oblečenih Nizozemcev.
»Zdaj smo spet v igri! Potrebujemo le še nekaj več konjskih moči in se bomo lahko resno potegovali za naslov svetovnega prvaka,« je Verstappen znova kipel od samozavesti po podvigu na avstrijskem Štajerskem, kjer je naredil vse pravilno. Pazil je, da ni preveč obrabil svojih gum, obenem dirkal prijazno tudi do (Renaultovega) motorja ter pustil za seboj oba Ferrarijeva asa Kimija Räikkönena in Sebastiana Vettla, medtem ko se je Mercedes s pokvarjenima dirkalnikoma Valtterija Bottasa in Lewisa Hamiltona tako in tako premagal sam. »Bilo je dosti težje, kot je bilo morda videti od daleč,« je priznal nizozemski up, ki si je – kot se je izkazalo pozneje in kakor ugotavljajo tudi strokovnjaki – vrata k prvemu mestu na široko odprl že v uvodnem krogu, v katerem se je agresivno (z dotikom) prerinil pred Räikkönena.
Vettel le točko
pred HamiltonomVozniška razvrstitev za SP (9/21):
1. S. Vettel (Nem, Ferrari) .......... 146
2. L. Hamilton (VB, Mercedes) .......... 145
3. K. Räikkönen (Fin, Ferrari) .......... 101
4. D. Ricciardo (Avst, Red Bull) .......... 96
5. M. Verstappen (Niz, Red Bull) .......... 93
6. V. Bottas (Fin, Mercedes) .......... 92
1. S. Vettel (Nem, Ferrari) .......... 146
2. L. Hamilton (VB, Mercedes) .......... 145
3. K. Räikkönen (Fin, Ferrari) .......... 101
4. D. Ricciardo (Avst, Red Bull) .......... 96
5. M. Verstappen (Niz, Red Bull) .......... 93
6. V. Bottas (Fin, Mercedes) .......... 92
Tako je kritikom tudi na stezi odgovoril, da ne bo spreminjal svojega načina vožnje, kar so ga sicer iz dneva v dan spraševali novinarji po njegovih številnih nesrečah v uvodnem delu sezone.
Ponosni Jos the Boss
Da ni klonil pred pritiskom, veseli tudi njegovega očeta Josa Verstappna, ki je bil podobno ponosen na Maxa, kot je bil, mimogrede, v nedeljo nekdanji vrhunski nogometni vratar Peter Schmeichel na svojega sina Kasperja Schmeichla, ki je v Nižnem Novgorodu blestel kot čuvaj danske mreže proti Hrvaški, čeprav na koncu poraza in izpada svoje reprezentance s svetovnega prvenstva v Rusiji le ni mogel preprečiti.
»Max dobro ve, kaj vse je sposoben. To je dokazal tudi s prehitevalnim manevrom mimo Kimija. Tako naj dirka tudi v prihodnje, prav takšen slog vožnje ga bo navsezadnje popeljal do slave,« je prepričan Jos the Boss, med letoma 1994 in 2003 prav tako dirkač formule 1, a ga je sin sicer že prekosil po uspehih. Kakšen dirkalni dragulj imajo, se dobro zaveda tudi Helmut Marko, svetovalec za motošport pri Red Bullu.
»Max sploh ne zna voziti počasi. Tako zelo je hiter, da bi brez teh neumnosti vodil v svetovnem prvenstvu. Vendar se zaveda, da s tem najbolj škoduje samemu sebi, po vsaki napaki pa mu v moštvu dopovedujemo, da ne more vedno in povsod z glavo skozi zid,« je 75-letni Avstrijec v pogovoru za nemški časnik Bild razkril, kako poteka Verstappnov učni proces, v isti sapi pa še pribil, da je zanj vsekakor lažje »izjemno hitrega dirkača umiriti kot počasnega narediti hitrejšega«.