AVTOMOBILIZEM

Voznikov pogled pri Audiju Q8 seže daleč naprej

Audi Q8 v prenovljeni podobi na slovenskih cestah; poudarek na dizlih, najmočnejših različic pa še ni.
Fotografija: Audi Q8 ima prenovljene led žaromete. FOTO: Aljaž Vrabec
Odpri galerijo
Audi Q8 ima prenovljene led žaromete. FOTO: Aljaž Vrabec

Številka 8 pri Audiju predstavlja najprestižnejše modele in tokrat smo od bliže spoznali kupejevskega športnega terenca Q8. K nam je prišel v prenovljeni različici. Ima nekaj uporabnih novosti, predvsem sodobnejšo podobo.

Pri Audiju so se pohvalili, da so se lani prebili na deseto mesto med avtomobilskimi proizvajalci po tržnem deležu v Sloveniji. Še bolj ponosni so, da imajo najboljši tržni delež med premijskimi znamkami. Leta 2023 je Audi v Sloveniji prodal 1800 vozil, s čimer ima med premijskimi znamkami 26,7-odstotni delež, sledijo BMW (22,2 odstotka), Tesla (20,7 odstotka), Mercedes-Benz (17,8 odstotka), Volvo (5,5 odstotka), Porsche (3,2 odstotka) …

Zunanje posodobitve

Med pomembnimi aduti leta 2024 bo prenovljeni Q8. Med zunanjimi posodobitvami sta zadaj opazni izpušni cevi, ki ju je Audi spet naredil vidni in nista več skriti, ko so izpuh usmerjali v tla. Pravijo, da bodo temu ostali zvesti, dokler bodo še proizvajali avtomobile z motorji na notranje zgorevanje.

Druga večja sprememba so serijski žarometi led z močno svetilnostjo. V njih je zdaj 24 sijočih diod in visokozmogljiva laserska dioda. Laserske luči delujejo od hitrosti 70 kilometrov na uro naprej in lahko svetijo kar 600 metrov daleč. Ko se prižgejo, se pred voznikom pojavi prava svetlobna preproga. Še ena sprememba je, ki nima toliko praktičnega učinka, kot je zabavna; voznik lahko v meniju izbira med štirimi individualnimi svetlobnimi grafikami.

Kot vsi novi avtomobili ima tudi Q8 vgrajeno zvočno opozarjanje za vsako prekoračitev omejitev hitrosti. Vsaj v osnovi je to koristen varnostni dodatek, toda kaj kmalu lahko takšno piskanje postane nadležno, če se peljete samo nekaj kilometrov na uro hitreje od omejitve.

Prevladovali bodo dizli

Letos pričakujejo prodajo 80 vozil Q8, prevladovale bodo dizelske različice. Šibkejši dizelski quattro ima 231 konjskih moči (170 kW), močnejši ima 286 konjev (210 kW), bencinski quattro pa 340 konjev (250 kW). Za zdaj je na voljo še bencinski športni SQ8 s 507 konji (373 kW), kasneje bodo sledili še dva priključna hibrida in dve različici RS Q8 (600 KM/441 kW in 641 KM/471 kW).

V notranjosti je obilo digitalizacije. FOTO: Aljaž Vrabec
V notranjosti je obilo digitalizacije. FOTO: Aljaž Vrabec

In cena? Šibkejši dizelski motor ima začetno ceno 84.730 evrov, bencinski 88.990 evrov. In seveda še bistveno več za močnejše različice in obilo dodatne opreme. Tokrat smo sicer že opravili nekaj prvih kilometrov, v spominu pa je ostalo, da je v 4,992 metra dolgem avtomobilu precej malo prostora za glavo, sploh če ste višji od dveh metrov. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije