TEST

Visoko v sedlu, to je BMW F 850 GS adventure

BMW F 850 GS adventure je stroj za visokorasle motoriste, željne avanturizma in vožnje zunaj asfalta; gospodarnost je že od nekdaj pregovorna lastnost motociklov z Bavarskega.
Fotografija: Robustni aluminijasti kovčki se mu podajo (in niso všteti v ceno 19 tisočakov). Fotografije: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Robustni aluminijasti kovčki se mu podajo (in niso všteti v ceno 19 tisočakov). Fotografije: Blaž Kondža

Ob pogledu na robustno pojavo Beemvejevega potovalnega enduro motocikla F 850 GS adventure hitro pomisliš na vožnjo po neznanih krajih, kjer je asfalta bolj malo. Obenem čutiš tudi nekaj strahospoštovanja, kajti sedlo tega novodobnega jeklenega konjiča je postavljeno zelo visoko, kar 89 centimetrov visoko pri sedežu rally, s katerim je bil opremljen testni motocikel.
Adventure različica je višja in ponudi prostornejšo, 23-litrsko posodo za gorivo.
Adventure različica je višja in ponudi prostornejšo, 23-litrsko posodo za gorivo.

Za njegovo upravljanje vsekakor potrebujemo dovolj dolge noge – BMW ponuja možnost nakupa nižjega sedeža in dodatno znižanje podvozja, a s tem posegom motocikel izgubi svoj smisel – avanturistično vožnjo zunaj urejenih poti. Seveda je drugo vprašanje, kako se bo 244 kilogramov težki motocikel obnašal na brezpotjih. Še vedno pa je lažji kot njegov večji brat z bokserskim agregatom.
 

Paralelni dvovaljnik


Med manevriranjem na mestu je dober stik nog s tlemi pomemben, ko pa se začne ta beemve voziti, postane njegovo upravljanje sila preprosto in predvidljivo. Pravi užitek je, ko se njegov 853-kubični paralelni dvovaljnik zavrti – pri 6250 vrtljajih v minuti doseže največji navor 92 Nm in pri 8250 vrt./min največjo moč 95 konjev (70 kW).

Moči je dovolj tako za vožnjo v dvoje kot solidne pospeške na avtocesti. Če dodamo še doplačljivi kvikšifter za prestavljanje brez sklopke, ki deluje tako navzgor kot navzdol, dobimo krasen paket za brezstresno vožnjo. Omenim naj, da kvikšifter deluje gladko in je vreden doplačila.


F 850 GS adventure je vsekakor bolj domač na podeželskih cestah, makadamih kot na avtocesti – na avtocestnih etapah smo si namreč želeli malce več vetrne zaščite, kot jo daje nižji športni vetrobran, del doplačljivega paketa opreme rally. Po drugi strani pa je bil motocikel opremljen s solidno cevno zaščito, ki pride prav pri terenski vožnji, kjer obstaja večja verjetnost padca na bok.
 

Sodobna elektronika


Dobrodošla novost, ki jo je BMW vpeljal v nove predstavnike serije F, je možnost nakupa sodobnih elektronskih pomagal, ki so bila še nedavno rezervirana za dražje modele. Tako lahko nove modele srednjega razreda opremimo na primer z zavornim sistemom ABS, ki omogoči učinkovito in varno zaviranje tudi v nagibu, elektronskim blaženjem ESA, že omenjenim kvikšifterjem, tempomatom, če naštejemo le tiste najpomembnejše asistente, ki v marsičem olajšajo vožnjo in jo naredijo bolj varno.

Tako smo na testnem motociklu, ki je bil opremljen z vsemi omenjenimi pripomočki, s preprostim pritiskom na gumb nastavili prednapetost zadnje vzmeti in jo prilagodili obremenitvi s sopotnico oziroma prtljago. Seveda vsa ta dodatna oprema podraži motocikel – v našem primeru za skoraj 6000 evrov.


Klasične merilnike je pri F 850 GS adventure zamenjal TFT-zaslon, ki je dobro berljiv v večini razmer. Če dokupimo paket za povezovanje, lahko motocikel povežemo preko bluetootha z aplikacijo na pametnem telefonu. Ta med drugim omogoči, da nam telefon pomaga pri navigaciji po neznanih krajih. Tako nakup namenske navigacijske naprave niti ni tako nujen, če se zadovoljimo s preprostimi prikazi puščic, ki nas usmerjajo med vožnjo.
 

Gremo na avanturo


V primerjavi z običajno izvedenko F 850 GS ima različica adventure predvsem prostornejšo posodo za gorivo, ki sprejme kar 23 litrov. To pomeni, da bomo bencinski servis obiskali nekako na 500 kilometrov, kar pa je že prava avanturistična razdalja. Gospodarnost agregatov je bila že od nekdaj pregovorna lastnost motociklov z Bavarskega. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije