AVTOMOBILIZEM

Kona z novo podobo in znanimi pogoni

Hyundaijeva kona je zdaj večja in bolj izstopajoča; električni model pride oktobra ali novembra.
Fotografija: Hyundai kona je v Sloveniji priljubljen model, tudi nova generacija si želi precej kupcev. FOTO: Gašper Boncelj
Odpri galerijo
Hyundai kona je v Sloveniji priljubljen model, tudi nova generacija si želi precej kupcev. FOTO: Gašper Boncelj

Hyundai je kono poslal na trg konec leta 2017, ko je bilo treba loviti trend malih križancev in jo je pripravil na osnovi modela i20. Kar uspešna je bila, danes jih je na naših cestah že 3300. Zdaj je kona povsem nova, večja, bolj prepoznavna pa tudi dražja. S 435 centimetri je za 17 centimetrov daljša od predhodnice, tudi širša in nekoliko višja. Doslej je bila po merah skoraj enaka še enemu hišnemu križancu, bayonu, ki je prišel na trg pred dvema letoma, zdaj se bolj smiselno umešča med slednjega in večjega tucsona.

Prepoznaven videz

Ko govorimo o oblikovanju, korejski avtomobili že dolgo niso več sive miške; tucson, bayon, ioniq 5, ioniq 6 in zdaj tudi nova kona so jasno prepoznavni, a obenem dovolj različni. Pri tokratni koni je dizajn narekovala njena električna pogonska izvedba, ki sicer ni edina, a avtomobil ima spredaj zelo zaprto masko in zelo tanek pas enovitih luči. Podoben minimalizem so ubrali zadaj, od strani pa z velikimi plastičnimi obrobami blatnikov in vrat deluje nekako robustno.

Za volanom je zelo nova, na ukrivljenem podolgovatem prikazovalniku, ki ga sestavljata dva zaslona, boste prepoznali nekaj elementov iz modelov ioniq 5 in 6. Na srečo je pod zaslonom še nekaj najpomembnejših vrtljivih gumbov. Sedi se spredaj dobro, tudi zadaj solidno, naslonjala tam žal nimajo vzdolžnega pomika, a se lahko ob podiranju pohvalijo z ugodnim razmerjem 40/20/40.

Notranjost je precej všečna in udobna, lahko tudi z veliko opreme za udobje in varnost. FOTO: Gašper Boncelj
Notranjost je precej všečna in udobna, lahko tudi z veliko opreme za udobje in varnost. FOTO: Gašper Boncelj

Na elektriko in bencin

Električna izvedba ima motor z nekoliko večjo močjo kot doslej (114 ali 160 kW), ki žene sprednji kolesi. V prvem primeru ima baterijo z zmogljivostjo 48 kWh, kar je malce več kot prej, v drugem je ta kot doslej 65 kWh. Pri slednji je največji doseg lahko 490 kilometrov, kar je seveda tovarniška navedba, ki jo bo treba preveriti v praksi.

Pri nas bo najprej na voljo klasična pogonska tehnika, s katero merijo na več kupcev. V ospredju se zdi samopolnilni hibrid, ki združuje 1,6-litrski bencinski štirivaljnik in manjši električni motor (77 kW in 32 kW), za prenos na sprednji kolesi skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Obstajata še povsem bencinski izvedbi, in sicer litrski trivaljnik (88 kW) in 1,6-litrski štirivaljni motor (145 kW), ki imata v osnovi ročni menjalnik, na voljo pa je tudi sedemstopenjska avtomatika. Močnejši motor ima lahko štirikolesni pogon.

Vstopna cena nove kone z najmanjšim bencinskim motorjem je 26 tisočakov, za tistega z večjo prostornino je treba plačati vsaj 28.000 evrov, samodejni menjalnik avto podraži še za dva tisočaka. Hibrid velja najmanj 32.000 evrov. Letos naj bi prodali 200 vozil. Električna izvedenka bo dosegljiva oktobra ali novembra, ko bodo znane tudi cene. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije