TEST
FOTO: Samuraj med športnimi terenci
Subaru forester 2.0d sport unlimited je samosvoj japonec, ki se ne ustraši niti paradiranja pred opero niti ritja po blatu.
Odpri galerijo
Če bi vprašali, po čem so subaruji znani, bi bila to gotovo bokserski motor in stalni štirikolesni pogon. Seveda so znani tudi po svoji klenosti in dolgoživosti – še danes lahko na cesti najdemo primerke iz časov, ko je Subaru sponzoriral olimpijske igre v Sarajevu. Robusten in klen je tudi športni terenec forester, ki je lani praznoval dvajseti rojstni dan. Toliko je namreč minilo od predstavitve prve generacije. Danes je aktualna leta 2012 predstavljena četrta generacija, ki je marca 2016 doživela kozmetične popravke. Ti so še najbolj vidni na sprednjem delu vozila, nekaj izboljšav pa je doživela tudi notranjost. A kljub prenovi osnovna relativno škatlasta oblika foresterja ostaja njegov zaščitni znak.
Bokser preseneti z za dizla zelo tihim in umirjenim delovanjem, njegova moč pa zadošča tudi za živahnejšo vožnjo po avtocesti. Omenimo, da se pri naglem pospeševanju motor zaradi CVT-menjalnika predvsem glasno oglasi, hitrost pa ne raste hrupu sorazmerno. Po drugi strani takšen tip samodejnega menjalnika poskrbi za zelo gladko prestavljanje. Dodajmo, da so menjalniku inženirji za ročni način delovanja dodelili sedem vnaprej določenih prestavnih razmerij, med katerimi prestavljamo z obvolanskima stikaloma.
Umirjen, a zmogljiv dizel
Najbolj goreči ljubitelji te japonske znamke stavijo predvsem na bencinske bokserske agregate in o dizlu nočejo niti slišati. A ravno 2,0-litrski štirivaljni turbodizelski bokser, ki razvije največjo moč 108 kilovatov, je rešitev za zmernejšo porabo goriva pri foresterju. Jasno, stalni štirikolesni pogon in brezstopenjski CVT-menjalnik – pri Subaruju mu pravijo lineartronic – zahtevata svoj davek tudi pri dizlu – poraba na našem testu je med relacijsko vožnjo znašala okoli 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, v mestu pa je potovalni računalnik hitro pokazal tudi več kot 10 litrov.Tudi po 500-kilometrski poti smo iz avtomobila prišli dobro razpoloženi.
Bokser preseneti z za dizla zelo tihim in umirjenim delovanjem, njegova moč pa zadošča tudi za živahnejšo vožnjo po avtocesti. Omenimo, da se pri naglem pospeševanju motor zaradi CVT-menjalnika predvsem glasno oglasi, hitrost pa ne raste hrupu sorazmerno. Po drugi strani takšen tip samodejnega menjalnika poskrbi za zelo gladko prestavljanje. Dodajmo, da so menjalniku inženirji za ročni način delovanja dodelili sedem vnaprej določenih prestavnih razmerij, med katerimi prestavljamo z obvolanskima stikaloma.