TEST

FOTO: Samuraj med športnimi terenci

Subaru forester 2.0d sport unlimited je samosvoj japonec, ki se ne ustraši niti paradiranja pred opero niti ritja po blatu.
Fotografija: Subaru forester ohranja škatlaste poteze prve generacije, zato je morda videti zastarel. Njegove odlike so drugod. FOTO: Blaž Kondža
Odpri galerijo
Subaru forester ohranja škatlaste poteze prve generacije, zato je morda videti zastarel. Njegove odlike so drugod. FOTO: Blaž Kondža

Če bi vprašali, po čem so subaruji znani, bi bila to gotovo bokserski motor in stalni štirikolesni pogon. Seveda so znani tudi po svoji klenosti in dolgoživosti – še danes lahko na cesti najdemo primerke iz časov, ko je Subaru sponzoriral olimpijske igre v Sarajevu. Robusten in klen je tudi športni terenec forester, ki je lani praznoval dvajseti rojstni dan. Toliko je namreč minilo od predstavitve prve generacije. Danes je aktualna leta 2012 predstavljena četrta generacija, ki je marca 2016 doživela kozmetične popravke. Ti so še najbolj vidni na sprednjem delu vozila, nekaj izboljšav pa je doživela tudi notranjost. A kljub prenovi osnovna relativno škatlasta oblika foresterja ostaja njegov zaščitni znak.

Umirjen, a zmogljiv dizel

Najbolj goreči ljubitelji te japonske znamke stavijo predvsem na bencinske bokserske agregate in o dizlu nočejo niti slišati. A ravno 2,0-litrski štirivaljni turbodizelski bokser, ki razvije največjo moč 108 kilovatov, je rešitev za zmernejšo porabo goriva pri foresterju. Jasno, stalni štirikolesni pogon in brezstopenjski CVT-menjalnik – pri Subaruju mu pravijo lineartronic – zahtevata svoj davek tudi pri dizlu – poraba na našem testu je med relacijsko vožnjo znašala okoli 7,5 litra na 100 prevoženih kilometrov, v mestu pa je potovalni računalnik hitro pokazal tudi več kot 10 litrov.

Bokser preseneti z za dizla zelo tihim in umirjenim delovanjem, njegova moč pa zadošča tudi za živahnejšo vožnjo po avtocesti. Omenimo, da se pri naglem pospeševanju motor zaradi CVT-menjalnika predvsem glasno oglasi, hitrost pa ne raste hrupu sorazmerno. Po drugi strani takšen tip samodejnega menjalnika poskrbi za zelo gladko prestavljanje. Dodajmo, da so menjalniku inženirji za ročni način delovanja dodelili sedem vnaprej določenih prestavnih razmerij, med katerimi prestavljamo z obvolanskima stikaloma.

Prostornost

Testni forester je bil opremljen z najbogatejšo ravnjo opreme sport unlimited, ki je med drugim pomenila v usnje odete sedeže, električno odpiranje prtljažnika, multimedijsko napravo z navigacijo in še kaj bi se našlo. Smo pa recimo pogrešali funkcijo, ki bi ob odklepu avtomobila prižgala luči in razsvetlila okolico. A navdušeni smo bili nad prostorno notranjostjo, saj imajo tudi potniki na zadnjih sedežih več kot dovolj udobja in prostora za kolena. Nič manj udobno ni sedenje spredaj – tudi po 500-kilometrski poti smo iz avtomobila prišli dobro razpoloženi.

Trojica zaslonov

Za sodobne avtomobile malce nenavadni so tudi trije zasloni na armaturni plošči. Eden je med merilnikoma, drugi, ki prikazuje večino podatkov potovalnega računalnika, na zgornjem delu sredinske konzole, tretji, občutljiv za dotik, pa je namenjen multimedijski napravi. Prav upravljanje potovalnega računalnika se mi je zdelo skrajno nerodno izpeljano s stikalom med sredinskima zračnikoma.

Gozdar ostaja terenec

Forester se, kot se za subaruje spodobi, ne ustraši brezpotij. Takrat se izkaže njegov asimetrični stalni štirikolesni pogon, ki največ pokaže, ko s posebnim stikalom vklopimo terenski vozni program X-mode. Ta prilagodi delovanje asistenčnih sistemov in pogonskega sklopa vožnji po brezpotju ter aktivira funkcijo nadzorovanega spusta.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije