JESENSKE POČITNICE

Dober načrt za brezskrben dopust: koristni nasveti, kako se ga lotiti

Načrtovanje oddiha je svojevrsten izziv, zato smo zbrali nekaj informacij in nasvetov, kako se ga lotiti. Preverili smo tudi, kaj storiti, če vam jo pred ali med potovanjem zagode naravna katastrofa.
Fotografija: Dober načrt za brezskrben dopust FOTO: Jure Eržen
Odpri galerijo
Dober načrt za brezskrben dopust FOTO: Jure Eržen

Dopust je čas, ko se lahko sprostimo, si napolnimo baterije in uživamo v življenju brez skrbi. Da bi izkoristili vsak trenutek svojega oddiha, je pomembno dobro načrtovanje. Ne glede na to, ali potujete kam daleč ali ostajate bližje domu, vam bodo naslednji nasveti pomagali načrtovati brezskrben dopust, poln nepozabnih trenutkov.

Določite proračun

Prvi korak je določitev proračuna. Razmislite, koliko lahko in s pripravljeni porabiti za dopust, in se držite tega zneska. To vam bo pomagalo preprečiti nepotrebne finančne stiske med potovanjem. Potovanja zunaj glavne turistične sezone so praviloma prijaznejša do žepa.

Pravočasne rezervacije

Ena najpomembnejših stvari pri načrtovanju brezskrbnega dopusta je pravočasna rezervacija prevoza in nastanitve. Zgodnje rezervacije vam omogočajo boljšo izbiro in pogosto tudi nižjo ceno. Bodite pozorni na morebitne popuste in ugodne ponudbe turističnih agencij. Strokovnjaki za turizem priporočajo, da si naslednje poletne počitnice izberemo že v jesenskih mesecih. Najmanj skrbi boste imeli, če boste vso organizacijo zaupali kakovostni turistični agenciji.

Pripravite se na nepričakovane dogodke

Med potovanjem se lahko zgodi kaj nepričakovanega. Zato je pomembno, da ste pripravljeni. Naredite si kopije pomembnih dokumentov, kot so potni list, vozovnice in rezervacije. Navedene dokumente lahko tudi fotografirate in shranite v pametni telefon. Prav tako je priporočljivo skleniti asistenčno zavarovanje za potovanje, ki vam bo pomagalo ob morebitni izgubi prtljage, odpovedi leta ali potrebni medicinski pomoči. Tudi kontakt slovenskega veleposlaništva v državi, kamor smo namenjeni, lahko pride v nekaterih primerih še kako prav. Podatke najdete na spletni strani https://www.gov.si/predstavnistva/.

Ko jo zagode narava

Po izkušnjah iz letošnjega poletja ter vse pogostejših naravnih katastrofah in izrednih razmerah, ki nas lahko presenetijo tudi na izbrani počitniški destinaciji, so pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) v sklopu projekta Vem več predstavili informacije o pravicah potrošnikov v takšnih primerih, če so svoje potovanje rezervirali pri turistični agenciji.

Kaj lahko storimo, če se je naravna ujma zgodila pred začetkom potovanja? »Če je bilo rezervirano paketno potovanje (tj. kombinacija več potovalnih storitev, kot sta prevoz in nastanitev, npr. skupno rezerviran let in hotel), lahko potnik odstopi od pogodbe o paketnem potovanju pred začetkom turističnega paketa brez plačila odškodnine, če na destinaciji ali v njeni neposredni bližini nastopijo neizogibne in izredne okoliščine, ki pomembno vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali prevoz ljudi do destinacije,« pojasnijo v ZPS in dodajo: »Take okoliščine vključujejo tudi naravne nesreče, kot so poplave, požari ali izredne vremenske razmere. Dokazno breme o izrednih okoliščinah nosi potnik – uradno 'potovalno opozorilo' ministrstva za zunanje zadeve je jasen pokazatelj nevarnosti in vsekakor upravičuje brezplačno odpoved potovanja.« V takšnem primeru nam mora organizator najpozneje v 14 dneh po odstopu od pogodbe vrniti vsa opravljena plačila.

Ko se znajdemo sredi katastrofe

»Če so potniki že na destinaciji in zaradi požarov ali drugih izrednih vremenskih razmer pomembnega dela potovalnih storitev ni mogoče zagotoviti v skladu s pogodbo, mora organizator potovanja brez plačila dodatnih stroškov potniku ponuditi alternativne možnosti za nadaljevanje potovanja, ki so, če je mogoče, enake ali višje kakovosti od dogovorjenih,« pravijo v ZPS in nadaljujejo: »V primeru izgube kakovosti ima potnik pravico do znižanja cene. Potnik lahko predlagane alternativne aranžmaje zavrne le, če niso primerljivi s storitvami, dogovorjenimi v pogodbi o paketnem potovanju ali če znižanje cene ni ustrezno (izjema so primeri neposredne življenjske ogroženosti potnikov zaradi izrednih razmer).«

»V primeru bistvenih neskladnosti pri izvedbi turističnega paketa, ki jih organizator potovanja (npr. z namestitvijo drugje) ne odpravi v razumnem roku, ki ga določi potnik, lahko potnik brez plačila odškodnine odstopi od pogodbe o turističnem paketu in zahteva znižanje cene,« še pojasnijo v ZPS, a opozorijo, da potnik ne more zahtevati odškodnine, če je »neskladnost« posledica neizogibnih in izrednih okoliščin (npr. onemogočena uporaba plaže zaradi gozdnih požarov). »Če je prevoz del paketnega potovanja, mora organizator prevzeti dodatne stroške, ki nastanejo zaradi predčasnega odhoda. Če povratni prevoz potnika zaradi neizogibnih in izrednih okoliščin ni mogoč, nosi organizator potovanja stroške potrebne potnikove namestitve za največ tri prenočitve,« sklenejo v ZPS. Poleg tega mora organizator potniku v težavah takoj in na primeren način priskrbeti pomoč; zagotoviti mora na primer ustrezne informacije, pomagati pri evakuaciji in urediti namestitev.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije