OBRATI

Dirkalne ambicije, tudi v dirkanju s tovornjaki

Goodyear je že petnajsto leto edini dobavitelj pnevmatik za evropsko prvenstvo FIA v dirkanju s tovornjaki, vrača se tudi na avtomobilsko vzdržljivostno svetovno prvenstvo WEC.
Fotografija: Goodyear bo še najmanj dve leti edini dobavitelj pnevmatik prvenstva FIA v dirkanju s tovornjaki. FOTO: Andre & Wolfgang Bartscher/Goodyear
Odpri galerijo
Goodyear bo še najmanj dve leti edini dobavitelj pnevmatik prvenstva FIA v dirkanju s tovornjaki. FOTO: Andre & Wolfgang Bartscher/Goodyear

V španski Jarami se je nedavno končalo letošnje evropsko prvenstvo FIA v dirkanju s tovornjaki. Lovorika najboljšega je pripadla zdaj že šestkratnemu svetovnemu prvaku Jochenu Hahnu, ki je tekmoval z dirkalnim tovornjakom Iveco; Hahn je sicer dominiral skozi celotno sezono, saj je zmagal na kar sedmih preizkušnjah od osmih.
Pri njihovem razvoju so se osredotočili na vsestranskost in vrhunsko zmogljivost.
Pri njihovem razvoju so se osredotočili na vsestranskost in vrhunsko zmogljivost.

Goodyear je na prvenstvu že petnajsto leto zapored odigral ključno vlogo, saj je kot edini dobavitelj s pnevmatikami opremil vsa sodelujoča vozila. Njegove tovorne dirkalne pnevmatike so spet dokazale, da so kos najtežjim razmeram v visoko konkurenčnem dirkalnem okolju. In delček dirkaške tehnologije je na voljo tudi navadnim tovornjakarjem, saj se s podobno karkaso kot namensko razvite dirkalne pnevmatike lahko pohvalijo Goodyearove tovorne pnevmatike za uporabo na evropskih cestah.
 

Ognjeni krst WEC


To pa ni Goodyearov edini uspeh v dirkaškem svetu, ameriški proizvajalec pnevmatik se je namreč po trinajstletnem predahu vrnil v mednarodni svet dirkanja s športnimi avtomobili. Njihove najnovejše dirkalne pnevmatike, ki so prestale 12.000 kilometrov testiranj na sedmih dirkališčih po svetu, so ognjeni krst doživele v britanskem Silverstonu, kjer je potekala otvoritvena preizkušnja vzdržljivostnega svetovnega prvenstva FIA World Endurance Championship (WEC).


Z njimi so v razredu prototipnih avtomobilov LMP2 dirkale tri ekipe ter z doseženimi rezultati napovedale oster boj za najvišja mesta v sezoni 2019/20. V kategoriji LMP2 vlada izjemna konkurenca, in to ne le med dirkalnimi ekipami, ampak tudi med proizvajalci pnevmatik, saj gre za edini letošnji razred z odprto konkurenco pnevmatik.

Za začetek sezone, ki obsega osem vzdržljivostnih preizkušenj in se končajo s slovito dirko 24 ur Le Mansa, je Goodyear razvil štiri nove dirkalne pnevmatike. Ker na dirkah, ki trajajo od 4 do 24 ur, vladajo zelo zahtevne in spremenljive razmere, so se pri zasnovi pnevmatik osredotočili tako na vsestranskost kot vrhunsko zmogljivost.


Za njihove pnevmatike so se odločile ekipe Jackie Chan DC Racing, Jota Sport in High Class Racing ter preizkušnjo v Silverstonu po tesnem boju v nepredvidljivih vremenskih razmerah končale na četrtem, petem in sedmem mestu. Dirko je zaznamoval hiter tempo, saj so bili doseženi časi na krog za več kot tri sekunde krajši kot lani. 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije