APEL

Mediji opozarjajo vlado: Mi ne moremo ‘na čakanje‘

Objavljeno 27. marec 2020 13.46 | Posodobljeno 27. marec 2020 13.56 | Piše: T. V.

Podjetja množično odpovedujejo oglaševanje, bralci pa hlepijo po novicah, ki jih prinašajo mediji.

Mediji so eden od temeljev demokracije. FOTO: Igor Modic
Slovensko združenje medijev pri Slovenski oglaševalski zbornici se je pridružilo pozivom vladi za dodatne interventne ukrepe in k sprejetju dodatnih ciljanih ukrepov, ki bodo medijem, ki so med najbolj prizadetimi vejami gospodarstva, omogočili preživetje v kriznem obdobju. 

Vlado pozivajo k ukrepom, ki ne bodo zajeli le splošne pomoči pri reševanju gospodarstva, podjetij in samostojnih podjetnikov, temveč pozivamo k sprejetju dodatnih ciljanih ukrepov, ki bodo medijem omogočili preživetje v kriznem obdobju.

»Mediji smo gospodarska veja, ki je dosedanji ukrepi skoraj ne zajemajo, čeprav smo v teh časih podobno kot mnoge druge pomembne institucije dolžni delovati naprej. Mediji smo nosilci obveščanja in izobraževanja prebivalstva o nastali situaciji, zato si družba ne more privoščiti 'medijskega mrka', do katerega lahko pride z gospodarskim zlomom skoraj celotne medijske krajine, kateremu se skoraj neizogibno približujemo. Mediji ne moremo 'na čakanje', novinarji, uredniki, lektorji, oblikovalci, fotografi, snemalci, montažerji moramo delati naprej, opraviti moramo svojo dolžnost.«

Kolač naj se razdeli v korist vseh medijev

V zadnjih tednih so množično odpovedovali oglaševanje podjetja, ki so se znašla v težavah, veliko pa tudi podjetja in druge institucije, ki bi lahko gospodarsko upravičeno nemoteno oglaševali naprej. Večina medijev je čez noč ostala brez večine svojih prihodkov. Pravijo, da želijo oglaševalce, še posebej podjetja v državni lasti in vladne institucije, spodbuditi, da bo njihova vsakodnevna odločitev za oglaševanje pomembno vplivala ne samo na obstoj medijev, temveč na celotno slovensko gospodarstvo in njegovo oživitev, ko bo najhujša kriza zaradi virusa mimo. Hkrati pozivajo, da svoje oglaševalske proračune razdelijo na način, ki bo v korist ne le peščici izbranih medijev.

»Mediji se soočamo z velikim izpadom prihodkov, predvsem iz oglaševanja, čeprav v izrednih razmerah doseg spletnih strani in tiskanih medijev ter poslušanost slovenskih radijskih postaj in gledanost televizij rastejo in nakazujejo, da so slovenski mediji izjemno pomemben dejavnik v družbi in hkrati sogovornik, ki mu javnost zaupa. Javnost slovenske medije sprejema kot vir zanesljivih, relevantnih in uporabnih informacij. Uredništva so preobremenjena, brez oglasnih prihodkov pa jim mediji ne bomo mogli zagotoviti niti osnovnega, kaj šele spodobnega plačila za opravljeno delo,« apelirajo na vlado in dodajajo, da je temeljno načelo demokratične družbe tudi pravica do obveščenosti, do svobode govora, do objektivnega poročanja in do obveščanja javnosti.

V zameno za oglaševanje doseg v javnosti

Pozdravljajo tudi poziv Društva novinarjev Slovenije bralcem, gledalcem in poslušalcem, »da medije po zmožnostih podprejo tudi finančno, z nakupom časopisa, digitalnih paketov in naročnin ali donacijami, da bodo še naprej lahko dobivali preverjene informacije, ki temeljijo na zanesljivih virih«.

Oglaševalce pozivajo, da jih podprejo in da svojim poslovnim ciljem sledijo tudi z oglaševanjem v slovenskih medijih. V zameno bodo dobili izjemne dosege v javnosti, obljubljajo. Z težavami pa se ne ubadamo zgolj in samo mediji, temveč celotna 'medijska veriga', tudi oglaševalske agencije.




Deli s prijatelji