DIVAČA-KOPER

Končan viadukt Gabrovica: prvi vlaki po drugem tiru naj bi vozili že leta 2026

Drugi tir, največja investicija na železniškem omrežju Slovenije, bo povezal Luko Koper s preostalim delom slovenskega železniškega omrežja.
Fotografija: . Prvi vlak naj bi po povezavi zapeljal leta 2026, sta potrdila resorna ministrica in vodja 2TKD. FOTO: Blaz Samec
Odpri galerijo
. Prvi vlak naj bi po povezavi zapeljal leta 2026, sta potrdila resorna ministrica in vodja 2TKD. FOTO: Blaz Samec

V okviru projekta drugega železniškega tira Divača-Koper so danes obeležili zaključek gradnje viadukta Gabrovica. Premier Robert Golob je poudaril pomen boljše železniške povezave Luke Koper in preostanka države za gospodarstvo in blaginjo ljudi. Prvi vlak naj bi po povezavi zapeljal leta 2026, sta potrdila resorna ministrica in vodja 2TKD.

Drugi tir, največja investicija na železniškem omrežju Slovenije, bo povezal Luko Koper s preostalim delom slovenskega železniškega omrežja. »Verjamem, da bo izgradnja drugega tira pripomogla k temu, da bo Luka Koper še bolj konkurenčna in da se bo to v kratkem tudi pokazalo skozi dodatne investicije v sami Luki,« je na slovesnosti ob viaduktu pri vasi Gabrovica v bližini Črnega Kala dejal premier Golob.

Viadukt Gabrovica. FOTO: Leon Vidic/delo
Viadukt Gabrovica. FOTO: Leon Vidic/delo

Tudi na preostalem delu železniškega omrežja intenzivno poteka obnova, čakajo še nekatere najpomembnejše investicije, predvsem na ljubljanske vozlišču, je dejal premier. 

Ocenil je, da se je Slovenija obnove železniškega križa lotila bolj sramežljivo kot gradnje avtocestnega križa, 20 let se je odločalo, ali in kako se bo drugi tir gradil, zmanjkalo ni niti politikantstva, ko pa je projekt v svoje roke prevzela stroka, »smo inženirji pokazali, da smo med najboljšimi v svetu«. »Vi ste najboljši dokaz tega, kako Slovenija zmore ne samo v športu, ampak tudi v gradbeništvu,« je dodal.

Viadukt Gabrovica je izjemen inženirski podvig, je primer dobrega sodelovanja naročnika, projektantov, inženirja, izvajalcev gradbenih del, vseh podizvajalcev in vseh delavcev, je poudaril generalni direktor projektnega podjetja 2TDK Matej Oset.

Prvi vlaki po drugem tiru že leta 2026?

Nekaj več kot 400 metrov dolg viadukt Gabrovica je eden od treh viaduktov na trasi drugega tira, dva sta že zgrajena, tretjega naj bi do konca meseca. V okviru projekta so poleg dveh od treh viaduktov doslej končali več kot 20 kilometrov dostopnih cest, izkopali 31 od 37 kilometrov predorov, prestavili progo, je povedal Oset.

Viadukt Gabrovica je - tako kot avtocestni viadukt Črni Kal, pod katerim poteka železniški viadukt Gabrovica - projektiral inženir Marjan Pipenbaher, dela izvaja turška družba Yapi Markezi. Na viaduktu je treba še položiti tire in namestiti opremo, »leta 2026 pa bo ta viadukt prečkal prvi vlak«, je povedal Oset.

Viadukt Gabrovica. Leon Vidic/delo
Viadukt Gabrovica. Leon Vidic/delo

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je ocenila, da so uspeli vzpostaviti dobro prakso izvajanja zahtevnih infrastrukturnih projektov. Redko kateri prometni projekt je, čeprav je drugi tir nujna naložba za nadaljnji razvoj pristanišča in slovenskega gospodarstva ter za zagotavljanje kakovostnega javnega prevoza do Obale, doživel takšno nasprotovanje in polemike, je dejala ministrica in menila, da je, čeprav geografsko sodi le v en del Slovenije, postal skupni projekt, »projekt generacije«.

 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije