ZAVAJANJE GLEDALCEV?

Klicala za nagrado, dobila zasoljen račun

Objavljeno 02. julij 2020 19.09 | Posodobljeno 02. julij 2020 19.09 | Piše: Tina Horvat

Bralka je prepričana, da na TV Golica zavajajo gledalce; ti plačujejo, ko čakajo na telefonski zvezi. Na narodno-zabavni televiziji vse očitke zanikajo in jih zvračajo na prejšnje vodstvo.

Starejša gledalka TV Golica nikakor ni prišla na vrsto, da bi povedala pravilen odgovor. FOTO: osebni arhiv
Mi mamo se fajn je geslo narodno-zabavne televizije TV Golica, na kateri predvajajo samo slovensko glasbo, med najbolj prepoznavnimi obrazi pa sta urednica in voditeljica Ljubica Špurej Jazbinšek ter Dejan Krajnc, poskočni Dejan. Televizijo je avgusta lani prevzelo podjetje Topstream, prejšnji lastnik Sebastjan Artič, znan tudi kot Žan Ljubljanski in ustanovitelj znane glasbene skupine Babilon, pa je po prodaji nekoč uspešne televizije, ki mu je včasih prinašala dober zaslužek, in po nekaj težavah z davkarijo spokal kovčke, se preselil v Nemčijo in si tam ustvaril družino.

Nikakor ni mogla v živo

A čeprav se televizijci na TV Golica še naprej trudijo in poskušajo zabavati svoje gledalce, nekaterim ni do smeha. Med temi je tudi naša bralka Marijana K., ki je doživela zelo slabo izkušnjo. Pred dnevi je namreč dobila zelo visok račun za telefon, od običajnega je močno odstopal za več kot 100 evrov. Seveda je takoj poklicala na Telekom in ugotovili so, da je njena 85-letna mama večkrat klicala na kviz na TV Golica, na komercialno številko 090 33 77.

100 evrov višji račun za telefon je po klicu na televizijo prejela gledalka TV Golica.

image
Starejša gledalka TV Golica nikakor ni prišla na vrsto, da bi povedala pravilen odgovor. FOTO: osebni arhiv

»Mama mi je povedala, da je klicala večkrat, saj je vsakič prepoznala pravilen odgovor, v oddaji pa ga ni poznal nihče od klicateljev. Prav zato je čakala, da pride v oddajo, a ji ni uspelo. Oddaje prej nisem poznala, zato sem jo takrat začela spremljati. Ugotovila sem, da v otročje lahki uganki izpostavijo sliko nekega znanega ansambla, jedi, starega predmeta ali slike iz znanega filma, nato pa nihče ne pozna odgovora. Na primer, pokažejo fotografijo Milene Zupančič in Poldeta Bibiča iz filma Cvetje v jeseni. Skoraj ni Slovenca, starejšega od 40 let, ki tega filma ne bi poznal, a odgovori klicateljev so vsi napačni. To se mi zdi nemogoče, prepričana sem, da klice urejajo sami v studiu in s tem zavajajo ljudi, ki kličejo in čakajo na zvezi, da pridejo na vrsto. Zagotovo gre za lažne klicatelje, ki govorijo napačne odgovore, medtem ko pravi klicatelji čakajo na zvezi in trošijo denar. To je nedopustno, da se tako zavaja predvsem starejše ljudi. Očitno gre za poslovno goljufijo z nameščanjem napačnih klicev, ukrepa pa nihče,« je prepričana.

Letos dve prijavi

Zaradi kvizov je na TV Golica, pa tudi pri podjetju Čarli d. o. o., ki je bilo v preteklosti organizator nagradnih iger na TV Golica, že večkrat ukrepala tržna inšpekcija. Kot nam je povedala glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić, so zaradi prijav potrošnikov, ki so klicali v oddajo TV Golica, vodili postopke zoper več dosedanjih organizatorjev nagradne igre oziroma izdajateljev medija. »Zadnji organizator nagradne igre je podjetje Topstream d. o. o., in zoper njega smo v letošnjem letu prejeli dve prijavi. Zoper podjetje je tako že bil uveden postopek zaradi domnevne uporabe nepoštene poslovne prakse. Ker je ta še v teku, vam ugotovitev za zdaj še ne moremo posredovati,« je povedala Grlićeva.

image
Nekdanji lastnik Sebastjan Artič leta 2007, ko je TV Golica še prejemala nagrade in mu prinašala dober denar. FOTO: Damjan Žibert

So pa v preteklosti, je povedala Grlićeva, v zvezi s skoraj identičnim formatom oddaje z nagradno igro že vodili postopke, nazadnje pri podjetju Čarli d. o. o. (njegov lastnik je bil prav tako Artič, op. a.), ki mu je bila izdana upravna odločba s prepovedjo uporabe nepoštene poslovne prakse. Prav tako so bile podjetju Čarli d. o. o. ter odgovorni osebi izrečene predpisane globe v višini 3000 evrov za pravno osebo in v višini 300 evrov za odgovorno osebo.

200 evrov zapravila za čakanje

Pred nekaj leti je gledalka kar eno uro in pol čakala, da bi jo spustili v eter, da bi lahko povedala pravilen odgovor. Pri tem je zapravila več kot 200 evrov, kar je več od vrednosti nagrade.

Pri tem glavna tržna inšpektorica še svetuje vsem gledalcem tovrstnih oddaj in morebitnim sodelujočim v oddajah, kjer se podeljujejo nagrade, da se pred udeležbo natančno seznanijo s pogoji sodelovanja v nagradni igri in se šele potem, ko so seznanjeni s tem, kako lahko sodelujejo in seveda s kakšnimi stroški, klici na komercialne številke so namreč plačljivi, odločijo za sodelovanje. Poleg tega ni dovolj, da potrošnik pozna odgovor, potrebno je tudi veliko sreče, da izberejo prav njega izmed več udeležencev ali čakajočih na telefonskih linijah.

Očitki na prejšnje vodstvo

Na TV Golica zavračajo očitke naše bralke. Kot nam sporočajo iz vodstva, v katerem sta poleg direktorja in lastnika Daliborja Kosmine tudi njegov pomočnik Vojko Golob in voditeljica ter glavna in odgovorna urednica Ljubica Špurej Jazbinšek, gre za nagradno igro, za katero so pogoji objavljeni in znani. »Včasih naenkrat pokliče 20 ljudi in takrat je seveda treba počakati. A vedno gremo po vrsti, poleg tega pa tajnica vse klicatelje vedno opozori, da je cena klica 1,99 evra in da se čakanje obračunava,« so povedali.

Ni vse otročje lahko

Na TV Golica so nam razložili, da odgovori niso otročje lahki, kot zatrjuje naša bralka, ampak se težavnost naloge spreminja skozi različne namige, ki jih voditeljica posreduje v eter. »V konkretnem primeru Cvetja v jeseni smo najprej dali namig, da iščemo film, za katerega obstaja tudi muzikal, in dobili same napačne odgovore. Nadalje smo dodali namig s fotografijo, na kateri je bila Nina Pušlar, oblečena v Meto, in napačni odgovori so se nadaljevali, vse dokler nismo objavili fotografije iz Cvetja v jeseni.«

Povedali so še, da jim je resnično žal, da dobivajo takšne očitke, saj se na vso moč trudijo, da za gledalce zagotovijo lepe nagrade. »Nagrade so res lepe in naši gledalci so nam za njih in za naše dobro delo zelo hvaležni. Med epidemijo koronavirusa smo celo sami izdelovali zaščitne maske in vsak klic na komercialno številko nagradili z eno ali več ter z razkužilom.«
Pri tem je sedanje vodstvo TV Golica še poudarilo, da so avgusta lani začeli novo zgodbo in da s prejšnjim lastnikom, ki so mu očitali, da ni izplačeval nagrad, nimajo nič. Poleg tega bodo jeseni začeli popolnoma novo programsko shemo, ki bo vključevala še več kreativnih in zabavnih oddaj, a menda takšnih kvizov, kot jih imajo zdaj, ne bo več na sporedu. 




Deli s prijatelji