PROJEKT

Hrvaški Elon Musk prihaja v Novo mesto

Skupni projekt družb Rimac Automobili in Lastinski. Testirali bodo baterije, elektroniko in elektromotorje.
Fotografija: Samo Omerzel, lastnik družbe Lastinski inženiring.FOTO: Uroš Hočevar
Odpri galerijo
Samo Omerzel, lastnik družbe Lastinski inženiring.FOTO: Uroš Hočevar

Hrvaški proizvajalec električnih hiper avtomobilov Rimac Automobili iz Svete Nedelje bo v sodelovanju z družbo Lastinski inženiring v Novem mestu odprl laboratorij za testiranje baterij, elektronike in elektromotorjev svojih avtomobilov. Novico je za hrvaški časnik Jutarnji list že potrdil inovator, ustanovitelj in generalni direktor družbe Rimac Automobili Mate Rimac, ki mu pravijo tudi hrvaški Elon Musk.

Gradili bodo v Sloveniji

Rimac C_two s 1914 konji velja za najmočnejši električni avto na svetu. FOTO: Rimac Automobili
Rimac C_two s 1914 konji velja za najmočnejši električni avto na svetu. FOTO: Rimac Automobili
Lastinski inženiring, ki je v lasti podjetnika in nekdanjega ministra za infrastrukturo (2013–2014) Sama Omerzela, z družbo Rimac Automobili že več let sodeluje pri razvoju elektrotehnike. Kakor je izjavil Rimac, je to »odlična priložnost, da izpopolnimo svoje kompetence. Lastinski inženiring nam je ponudil, da v sodelovanju razširimo kapacitete testiranja z laboratorijem v Sloveniji. To je smiselno tako za nas kot za druge proizvajalce, ki bodo lahko tam testirali svoje pogonske sisteme.«

Družba Rimac Automobili namreč ne izdeluje le lastnih električnih hiper športnih avtomobilov, kakršen je C_two z več kot 1400 kW (1914 KM) moči in 2300 Nm navora, ampak pomemben del denarja zasluži z razvojem in prodajo komponent za druge proizvajalce. Manjšinska deleža v družbi imata nemški Porsche in skupina Hyundai/Kia, Rimac Automobili pa sodeluje tudi z izdelovalci ultra prestižnih avtov, kot so McLaren, Koenigsegg in Aston Martin. Pri Lastinskem so prepričani, da se bodo njihove rešitve pri upravljanju energije, ki bodo sprva na razpolago za visoko zmogljive športne avtomobile, z vsesplošno avtomobilsko elektrifikacijo posredno znašle tudi v običajnih električnih avtomobilih.

Visokotehnološki laboratorij

Rimac C_two s 1914 konji velja za najmočnejši električni avto na svetu. FOTO: Rimac Automobili
Rimac C_two s 1914 konji velja za najmočnejši električni avto na svetu. FOTO: Rimac Automobili
Kakor so na svoji spletni strani zapisali pri novomeški družbi Lastinski inženiring, je namen projekta Hyper E-Car Lab razviti visokotehnološki laboratorij, ki bo omogočal testiranje baterij, elektromotorjev oz. pogonov in elektronike za baterije električnih avtomobilov visoke zmogljivosti ter strukturirano shranjevanje, obdelavo in analizo prek testiranja pridobljenih podatkov s pomočjo programskega sistema Big Data Ready. »Z razvojem laboratorija želimo odgovoriti na potrebo, ki prihaja iz vrst najnaprednejših podjetij v avtomobilski industriji, po tehnologiji, ki bi omogočila testiranje baterij in pogonskih sklopov z veliko električno močjo. Rezultati naših laboratorijskih meritev bodo referenčna točka za največje proizvajalce avtomobilov na svetu in za njihovo uspešnost pri razvoju novih avtomobilov in komponent, kot so baterija, elektromotor in močnostna elektronika.«

Pri projektu bodo sodelovali inženirji elektrotehnike, strojništva in računalništva, ki bodo pokrili vse mogoče vidike testiranja in analiziranja podatkov. Dvajseterici slovenskih inženirjev, ki pri Lastinskem že zdaj delajo pri razvoju rešitev za Rimca, se bo pridružilo še 25 novih, ki bodo zasedli delovna mesta z izredno visoko stopnjo dodane vrednosti.

Mate Rimac, ustanovitelj in šef avtomobilske družbe, ki nosi njegovo ime. FOTO: Rimac Automobili
Mate Rimac, ustanovitelj in šef avtomobilske družbe, ki nosi njegovo ime. FOTO: Rimac Automobili
Za dodatne informacije smo poklicali na sedež družbe Lastinski inženiring v Novem mestu, kjer so nam zagotovili, da nas bo nekdo, ki je pristojen za projekt, poklical nazaj, a do zaključka redakcije se to, žal, ni zgodilo.

Evropska in državna pomoč

Celotna investicija projekta Hyper E-Car Lab je ocenjena na 7,6 milijona evrov, pri čemer bo slaba polovica sredstev subvencionirana. Družbi sta se s projektom namreč prijavili na razpis za sofinanciranje posameznih pilotnih projektov, usmerjenih v razvoj za testiranje novih ali izboljšanih proizvodov, ki jih je mogoče uvrstiti na področja iz nacionalne strategije pametne specializacije. Osem desetin 3,4 milijona evrov vredne subvencije prihaja iz evropskih skladov, petino pa je prispevalo slovensko ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki je vodilo postopek razpisa.
Projekt Hyper E-Car Lab naj bi v Novem mestu zaživel do leta 2021.
 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije