TOVOR

Dve dolžini NBA igrišča? Ni problema!

Izkušeni specialisti Floro Transporta z najdaljšimi tovori pridejo, kamor si naročnik zaželi.
Fotografija: Florjan Koselj se ne boji dolgih tovorov.
Odpri galerijo
Florjan Koselj se ne boji dolgih tovorov.

Več oktanskih mišic ima mrcina, raje jo ima. Ko zarohni, ko se dizel spremeni v moč, jo Florjan Koselj, zaljubljen v kamione največjih dimenzij, uporabi za prevoz tovorov, ki jih drugi ne morejo ali si jih ne upajo prevzeti.
Florjan Koselj se ne boji dolgih tovorov.
Florjan Koselj se ne boji dolgih tovorov.

»Pod tovor izrednih dimenzij spada vse, kar je daljše, širše ali težje od standardnih dimenzij za prevoze tovorov s priklopniki. Standardni tovor je tisti, ki okvirno doseže največ trinajst metrov dolžine, dva in pol metra širine, višine še za trideset centimetrov več in skupno 24 ton teže,« pove Koselj, šef Floro Transporta, znan tudi kot organizator izjemno priljubljenega zbora tovornjakarjev vsakega septembra na letališču v Lescah.
 

Iz Slovenije po Evropi


S sodelavci so se specializirali za prevoze izredno dolgih, izredno širokih ali izredno visokih tovorov, ne toliko s poudarkom na teži. Njihovi najdaljši tovori so merili 58 metrov. Če ste vsaj malo športnega navdušenca, boste vedeli, da je to toliko kot dve dolžini košarkarskega igrišča v ligi NBA.
Krištof Urevc je prvi peljal vetrnice na Dansko. FOTOGRAFIJE: Boštjan Fon
Krištof Urevc je prvi peljal vetrnice na Dansko. FOTOGRAFIJE: Boštjan Fon

»To so segmenti vetrne elektrarne, kraki vetrnice Dorn, ki jih izdelujejo v Elanu v Begunjah na Gorenjskem. Prvo smo peljali na Dansko, smo jih pa tudi v Anglijo, Nemčijo, celo v Maroko. Nismo šteli, koliko vetrnic smo že prepeljali, gre pa že za redno utečene prevoze iz Slovenije. Na prevoz na Dansko trenutno čaka ena, katere kraki merijo samo štirideset metrov.«


Silno natančno delo


Moštvo za prevoz izrednega tovora sestavlja več ljudi. Najprej je treba opraviti veliko logistično podporo v pisarni, kjer pripravijo vsa dovoljenja, naročijo spremstva, če je treba, tudi podporo policije iz posamezne tranzitne države, predvsem pa podrobno pregledajo celotno traso.

Drugi del moštva pripravi prikolice in tovornjak ter opravi izredno pomembno delo: nakladanje tovora. »Sodelujejo voznik, mehanik in dodatna pomoč vozniku. Tovornjak in prikolica morata biti popolna, za vsako vožnjo tehnično pregledana do zadnjega vijaka,« razloži Koselj.
Krak vetrne elektrarne lahko meri toliko kot dve NBA-igrišči.
Krak vetrne elektrarne lahko meri toliko kot dve NBA-igrišči.

»Transport se opravi po vnaprej določeni trasi, ki se uporabi glede na dimenzije tovora. Vse ceste niso primerne za tovor, dolg petdeset metrov ali več. V kabini tovornjaka je večinoma en voznik. Od države je odvisno, kdaj poteka prevoz.

Čez Slovenijo in Avstrijo je s tovorom izrednih dimenzij dovoljeno peljati podnevi ali ponoči, Nemčija dovoljuje vožnjo izključno ponoči, Danska po drugi strani izključno podnevi. Potem je tu še tisoč in en parameter za prevoz, ki ga je treba obvladati. Niti en transport, tudi če smo šli na isti cilj, ni bil enak. Vedno se kaj dogaja na cesti, treba je sproti pridobivati podatke in predvidevati, kaj bi se lahko zgodilo.«
 

Potrpežljivost šteje


Voznik izrednega prevoza vozi največ devet ur na dan s potovalno hitrostjo okoli 80 km/h po avtocesti. »Po običajnih cestah gre izjemno počasi. Hitrost se prilagodi razmeram na cesti in ob njej. Včasih se porabi ves delovni dan za nekaj kilometrov poti,« pove Koselj.
Flota Floro Transporta v akciji
Flota Floro Transporta v akciji

»Do zdaj, v dvanajstih letih, nismo imeli nič omembe vrednega pri prevozih sklopov vetrnic za vetrne elektrarne, naj so bile še tako dolge. Pri prevozih jadrnic se včasih zgodi, da nastane kakšna praska, pri prevozih vetrnic pa ne, in upam, da bo tako ostalo.«

Prvi mož Floro Transporta, ki ima sedež v vasici Potoki med Žirovnico in Jesenicami, doda: »Pri prevozih plovil gre za dolžine do 18 metrov, skupna dolžina kompozicije nanese 25 metrov, a treba je upoštevati faktor večje širine pa vrednost tovora in predvsem zahteve strank – lastnikov plovil.«


Strast, hobi in delo


Vsi njihovi tovornjaki so namenjeni za izredne prevoze, torej prevoze sklopov vetrnih elektrarn, plovil in drugega zunajserijskega tovora: »Vozimo tudi kombajne, gozdarske stroje, vozili smo tovornjake, na eni prikolici sta bila dva.«


Floro Transport je eden izmed večjih in predvsem izjemno cenjenih prevoznikov v Evropi za barke, za prevoze sklopov vetrnih elektrarn pa je edini daleč naokoli. Za vetrnice imajo posebne prikolice, ki so raztegljive do 56 metrov. »Prevoznik s podobnim voznim parkom je v Nemčiji. Imamo več vrst prikolic tako za plovila kot za vetrnice in drug tovor. Imamo jih štirideset,« nam Koselj razkaže vozni park.

Vsi prevozi so povezani s časom. »Naročnik mora biti zadovoljen, predvsem da si pravočasno na cilju, kar zahteva podrobno organizacijo vsakega prevoza. To pomeni, da imaš dobro ekipo sodelavcev. Trenutno nas je v firmi zaposlenih dvajset in vsak točno ve, kaj mora narediti. Delovni čas nas ne omejuje, imamo fleksibilen delovnik.«


Kakšen, povprašamo, in dobimo odgovor: »Dokler projekt prevoza ni izveden.« Se je kdaj naveličal voziti po belem svetu v kabinah tovornjakov? »Kamioni so moja strast, moj hobi in izvrstno delo. Seveda še sam vozim, tudi vetrnice, z veseljem grem za volan.« 

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije