OBREMENITEV ZA TELO

Česa v teh dneh res ne smete storiti? Bodite pozorni

Objavljeno 23. julij 2019 13.46 | Posodobljeno 23. julij 2019 13.58 | Piše: Ma. M.

Velika fizična obremenitev je zelo nevarna, prav tako zadrževanje na soncu med 11. in 17. uro. 

Piti je treba veliko vode, izogibati se alkoholu. FOTO: Getty Images, Istockphoto
Vročinski val, ki je zajel Evropo, je lahko nevaren za življenje ljudi in živali. V torkovem jutru so se temperature v Sloveniji dvignile že prek 20 stopinj Celzija, čez dan bodo segle do 36. V ponedeljek je bila najvišja zabeležena temperatura v Biljah pri Novi Gorici, in sicer 35,3 stopinje Celzija, pišejo Arso.
V primeru pregretja bolnika umaknemo na hladno (v senco ali hladen prostor). V primeru vročinske kapi takoj pokličemo zdravniško pomoč, obolelega ves čas hladimo. Z zdravnikom se posvetujemo tudi, če imamo neobičajne težave, ki ne minejo ali se večajo.

»Predvsem na Primorskem in po nižinah osrednje Slovenije bo od torka do petka sredi dneva in popoldne velika toplotna obremenitev,« dodajajo. Nacionalni inštitut za javno zdravje svetuje, da se v teh dneh izogibate večjim naporom na prostem, uživate lahko hrano in dovolj tekočine.
image
Fizično delo na vročini je lahko nevarno. FOTO: Leon Vidic, Delo

Visok indeks UV
Indeks UV ob jasnem vremenu sredi dneva po nižinah doseže vrednost 9 in v gorah 10,5. V navedenih vrednostih ni upoštevan odbiti del UV-sevanja, ki lahko v skrajnih primerih celo podvoji prejeto dozo. Sveži sneg odbije skoraj vse UV-žarke. UV-indeks je brezdimenzijska mera za moč sončnega UV-sevanja. Ob jasnem vremenu je najvišji okoli 13. ure. Pri vrednostih med 7 in 9 je izpostavljenost velika; zaščitimo se s pokrivalom, sončnimi očali, uporabimo zaščitno kremo, med 11. in 15. uro se izogibamo izpostavljanju soncu. Pri vrednostih 10 in več je najbolje, da se soncu med 11. in 15. uro izognemo. Če to ni mogoče, uporabimo vsa zaščitna sredstva.


Slovenija sicer ne bo najbolj toplotno obremenjena. Vroč zrak, ki prihaja iz Afrike, bo najbolj prizadel Veliko Britanijo, severno Francijo, Španijo, Grčijo. Na Otoku so zato izdali rdeče opozorilo zaradi toplotne obremenitve.


Nasveti, kako ravnati v hudi vročini
  • Zaprite okna in rolete v jutranjem času, odprite jih zvečer
  • Če ste občutljivi na vročino, se zadržujte v zaprtih prostorih med 10. in 17. uro.
  • Prostore ohranjajte hladne z zaščito na oknih, ki odbija sonce.
  • Večkrat pojdite pod hladen tuš.
  • Pijte veliko tekočine, izogibajte se alkoholu.
  • Oblecite lahka oblačila, ki dihajo.
  • Omejite fizično aktivnost.
  • Na prostem nosite očala in klobuk.
 
Znaki vročinskega udara
  • glavobol
  • vrtoglavica in zmedenost
  • bruhanje in driska
  • izguba teka
  • krči v rokah, nogah in trebuhu
  • hitro dihanje in povečan srčni utrip
  • povišana temperatura (38 stopinj C)
  • močna žeja

Če zaznate, da je nekdo omagal zaradi vročine, ga najprej pospremite v hlad (senco, hladen prostor), naj se uleže in nekoliko dvigne noge. Pije naj veliko vode in tekočine za rehidracijo. Ohladite njegovo telo z mokrimi krpami (položite jih na vrat ali pod pazduho ali ga nežno škropite z vodo.

Ali smem zaradi previsokih temperatur odkloniti delo?

image
Tek v vročini ni priporočljiv. FOTO: Shutterstock
Deli s prijatelji