PREISKOVALNA KOMISIJA

Bivša šefica Petrola zanikala, da bi dajala »kakršnakoli navodila« glede delitve oglaševalskega denarja

Podobno je pred preiskovalno komisijo DZ o sumih nezakonitega financiranja strank zatrdil nekdanji generalni direktor Pošte Slovenije.
Fotografija: Nada Drobne Popović. FOTO: Voranc Vogel
Odpri galerijo
Nada Drobne Popović. FOTO: Voranc Vogel

Nekdanja predsednica uprave Petrola Nada Drobne Popović in nekdanji generalni direktor Pošte Slovenije Tomaž Kokot sta pred preiskovalno komisijo DZ o sumih nezakonitega financiranja strank zanikala, da bi poskušala vplivati na politiko oglaševanja v družbah, ki sta jih vodila.

Nada Drobne Popović je uvodoma pojasnila, da je Petrol pri oglaševanju sodeloval z dvema medijskima družbama. Pri tem so zasledovali cilj, kako se s kampanjami čim bolj približati kupcem, je poudarila.

Koliko denarja je Petrol na leto namenjal za oglaševanje, ni razkrila, je pa spomnila, da je družba v času epidemije covida-19 utrpela veliko škodo iz naslova prodaje, zato so bili primorani v ukrepe stroškovne učinkovitosti. V letu 2020 so zato močno znižali proračun za oglaševanje, v letu 2021 pa je bil ponovno takšen, kot je bil prvotno načrtovan.

Zanikala, da bi dajala »kakršnakoli navodila«

V času svojega mandata na čelu Petrola tudi ni bila seznanjena, koliko denarja je družba namenila za oglaševanje v posameznem mediju. Je pa kot predsednica uprave vedela, kakšen je razrez oglaševalskega proračuna po posameznih medijskih kanalih. 

Po njenih pojasnilih Petrol ni sam plasiral medijskih oglasov, temveč so imeli v ta namen sklenjeni pogodbi s podjetjema Publikum in Pristop. Pri zakupu medijskega prostora so si prizadevali doseči ciljno publiko. Strokovne službe so pripravile razrez, na mesečni ravni pa se je spremljalo, da je bil zakupljeni prostor zapolnjen, je poudarila.

Na vprašanje, ali je Petrol v obdobju, ki ga preiskuje preiskovalna komisija, oglaševal tudi na portalih Nova24TV in Požareport, je odgovorila, da je bil delež oglaševanja na teh portalih majhen. Podatek o gledanosti oziroma ogledih omenjenih portalov pa so posredovale agencije, s katerimi je Petrol sodeloval.

Zanikala je tudi, da bi dajala »kakršnakoli navodila« v zvezi z razdelitvijo oglaševalskega denarja, saj sama, kot je dejala, ni marketinški strokovnjak. Uprava kot kolektivni organ je določila zgolj letni znesek, je dodala.

Poudarila je tudi, da v upravi ni bila zadolžena za področje marketinga in trženja. Vsak od članov uprave je imel področje, za katero je bil zadolžen, skrbel je tudi za sestanke z direktorji posameznih področij oziroma je nadzoroval njihove načrte. Za oglaševanje je bil v Petrolu sicer zadolžen marketinški oddelek, ki ga je vodila Mojca Avšič in je imela približno 40 zaposlenih.

Načrt oglaševanja pripravila medijska agencija

Pred preiskovalno komisijo je stopil tudi nekdanji generalni direktor Pošte Slovenije Tomaž Kokot. Kot je pojasnil, so v času njegovega vodenja podjetja od aprila 2021 do septembra 2022 v medijih oglaševali prek letnih načrtov in s pomočjo zunanje agencije Medialog. Pogodbo z omenjeno agencijo je imela Pošta Slovenije sklenjeno že pred njegovim mandatom, je pojasnil. Za oglaševanje so v tem obdobju namenili okrog 500.000 evrov. Letni načrt oglaševanja je po njegovih besedah pripravila medijska agencija, določal je obseg oglaševanja in proračun zanj ter okvirno določil, na kakšne načine in v katerih medijih se bo oglaševalo. Predlog je nato potrdilo poslovodstvo podjetja. Na vprašanje, v katerih medijih je Pošta Slovenije oglaševala, je naštel Radiotelevizijo Slovenija, POP TV, Novo24 TV, Demokracijo, Necenzurirano in Reporter, ni pa vedel, kako je bil oglaševalski kolač med njimi razdeljen.

Obenem je zatrdil, da ni nikoli poskušal vplivati na to, da bi se oglaševalo v določenih medijih. 

Zaslišanje Kokota je nato preiskovalna komisija nadaljevala na zaprti seji.

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije