OKENCE JE, A NE DELA

Besen na upravni enoti: Kadar koli pridem, čakam kot norec!

Objavljeno 29. avgust 2019 15.25 | Posodobljeno 29. avgust 2019 15.43 | Piše: A. L.

Tujec iz EU, ki trenutno živi v Sloveniji, trdi, da okence, namenjeno tujcem iz EU, obstaja, a da nikoli ne dela.

Upravna enota Ljubljana (arhivska fotografija). FOTO: Blaž Samec, Delo
LJUBLJANA – Včasih moramo na upravno enoto in nemalokrat se nam zgodi, da prav takrat, ko se nam mudi, naletimo na ogromno ljudi pred seboj. To se je zgodilo tudi našemu bralcu, ki je sicer tudi iz ene od držav EU. Katere, ni navedel, ga je pa ujezilo, da mora zaradi prevzema nekih papirjev v vrsti čakati krepko več kot dve uri, pa še to na okencu, ki sploh ni namenjeno njemu.

​Bralec trdi, da na ljubljanski upravni enoti tujce iz EU združujejo s tujci, ki niso iz EU, zaradi česar so obiski zanj na upravni enoti bistveno daljši, kot bi lahko bili. »Moj opravek je bil končan v kakšnih dveh minutah, saj govorim tudi slovensko, medtem ko obiski nekaterih na okencih za tujce, ki so prihajajo zunaj meja EU, trajajo tudi po več kot 40 minut! Si predstavljate, da je takšnih 20 pred vami? Kadar koli pridem, čakam kot norec,« nam je potarnal.

​​Dodal je še, da okence za tujce, ki prihajajo iz EU, na ljubljanski upravni enoti obstaja, a nikoli, kadar koli pride na Tobačno ulico, to ne deluje. Upravni enoti predlaga, da naj bo to okence vendarle delujoče in da naj imajo na njih prednost tujci iz EU, če pa teh ni, naj tudi tam obravnavajo tujce, ki prihajajo zunaj meja EU.

Kaj pravijo na upravni enoti?

Zadevo smo preverili na Upravni enoti Ljubljana, kjer so zanikali trditev našega bralca, da je okence za tujce iz EU vedno zaprto. Zapisali so: »Ker je potrebno organizacijo dela na okencih prilagajati glede na število vseh naših strank, okenca za tujce izven EU delujejo vedno v času uradnih ur Upravne enote Ljubljana, okence za EU pa je odprto vsak petek in pa takrat, kadar zaznamo povečano število strank iz EU.« Dodajajo, da so na referatu za EU in evidence tujcev marca letos testno uvedli ločeno okence za državljane EU, predvsem za obdobja, ko pričakujejo več študentov iz EU, ki k nam prihajajo na izmenjave (februar, september). Za komentar smo zaprosili tudi bralca, ki je odvrnil: »Upravna enota mi je v dopisu sama predlagala, kdaj naj pridem, da se izognem gneči, in niti z besedo niso omenili, da okence za tujce iz EU deluje samo ob petkih.«

Upravno enoto Ljubljana smo zaprosili še za podatke o povprečni čakalni dobi na okencu za tujce iz EU in tujce, ki niso iz EU, a konkretnega odgovora nismo dobili. Pojasnili so takole: »Na okencih opravljamo različne storitve za tujce, zato je čas obravnave posamezne stranke različen in je odvisen od tega, kaj tujec ureja, zato vam ne moremo posredovati povprečne čakalne dobe.«

Do predloga bralca, ki smo ga omenili zgoraj, glede organiziranja dela na upravni enoti, da bi bilo prijaznejše tujcem iz EU, se niso opredelili.
 

Imate zgodbo za nas? Pišite nam prek spodnjega obrazca.


Deli s prijatelji