RELI

Brez mavca in asistence si želi Marčič še višje

Mariborski motorist je učno obdobje na reliju Dakar že opravil. Na sloviti vzdržljivostni dirki ima vse drznejše ambicije.
Fotografija: FOTO:
Odpri galerijo
FOTO:

LJUBLJANA – Še decembra se nastop zadnja leta edinega slovenskega zastopnika na slovitem vztrajnostnem reliju Dakar, mariborskega motorista Simona Marčiča, ki je dostojno nasledil puščavskega lisjaka Mirana Stanovnika, ni zdel samoumeven. Zaradi počene kosti v zapestju je imel namreč še tik pred božičnimi prazniki omavčeno desno roko, a je danes, kot zagotavlja sam, povsem nared.
FOTO:
FOTO:

»Bolje imeti mavec na roki zdaj, kot se z njim vrniti z Dakarja,« se je na ta račun pošalil Marčič in dodal, da je poškodba, ki ni bila resnejša, že preteklost in na njegov nastop na letošnjem Dakarju, ki se z uvodno etapo začenja danes, ne bo vplivala. Tudi sicer se jim je v njegovem športu težko izogniti, kar je na lastni koži v surovem južnoameriškem pesku izkusil predlani, ko je moral odstopiti zaradi poškodovane noge po trku z enim od glavnih favoritov, Francozom Stephanom Peterhanslom.

Učnega obdobja je zdaj konec, napočil je čas, da lahko Simon pokuka tudi višje. Znova bo dirkal v najzahtevnejšem razredu s prepovedjo asistence, v katerem so dirkači prepuščeni le sebi, svojemu znanju in psihotelesni pripravljenosti. To je navsezadnje prvinski čar Dakarja, zato je tudi konkurenca vsako leto ostrejša in številnejša, kar pa ga le še podžiga.
 

Ve, kaj lahko pričakuje


»Optimističen sem in vesel, da bom znova lahko zraven. Približno vem, kaj pričakovati. Sleherne podrobnosti seveda ne moreš nadzorovati, a teren razmeroma dobro poznam in vem, kaj nas čaka. Če je vse večja konkurenca, so vedno večje tudi moje ambicije. Računam na visok rezultat v mojem razredu. Nov motor KTM se po videzu bistveno ne loči od prejšnjega, a je v njem in na njem glavnina slovenskega dela, od Akrapovičevega unikatnega izpušnega sistema do stopalk, rezervoarjev ...

Uspešno smo ga testirali na mivkasti podlagi na Rabu. Zaradi pomanjkanja časa sicer ostajajo določene neznanke, a ima motor zaradi elektronskega vbrizga že v osnovi večji izkoristek,« je poudaril Marčič, ki se tokratne dirkaške avanture torej loteva z enduro motociklom, predelanim v reli specialko. Mariborčan je že več dni na prizorišču v Peruju, ki bo letos edini gostil skrajšano različico z le desetimi etapami in enim dnevom predaha, proste urice pred začetkom pa je izkoristil tudi za deskanje na valovih.

Če bo Simon edini slovenski tekmovalec na letošnjem Dakarju, ki naj bi bil zadnji južnoameriški, pa bo med avtomobilisti stric iz ozadja nekdanji večkratni državni prvak v reliju Darko Peljhan, ki bo ključni mož ekipe hrvaške posadke Daniel Šaškin-Saša Bitterman, ki se na brutalna južnoameriška brezpotja vrača po desetletju. Idrijčan bo skrbel za tehnično brezhibnost dirkalnika can-am maverick X3 kot »čarobni mehanik ekipe«, kakor so zapisali hrvaški mediji.

In še: »Boljšega od njega Šaškin za to nalogo ne bi mogel dobiti. Ima več kot tri desetletja izkušenj v avtošportu, tudi s pripravo dirkalnikov.« Peljhan je že pred leti na vrh svojih še neuresničenih ciljev postavil ravno udeležbo na slovitem Dakarju, letos se mu je velika želja izpolnila. Glavni zvezdnik Dakarja bo tudi tokrat nekdanji serijski šampion v reliju Sebastien Loeb, ki je lani zelo razočaran odstopil, letos mora torej na popravni izpit. Janez Porenta

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije