Nabrita klasika

Yamahini družini Hitrih sinov se je pridružil nov model, XSR900, ki bo navdušil mlajše in starejše motoriste
Fotografija: Retro je moderno. FOTO: Paul Barshon
Odpri galerijo
Retro je moderno. FOTO: Paul Barshon

Retro motoristični segment zaznamuje emotivni naboj, duša, ki je zanimiva za ljudi in jih pritegne. Motocikli v tem segmentu nimajo ostrih in agresivnih linij. Za starejše so opredmetenje nostalgije, mlajšim pa pomenijo novost, saj rojeni v osemdesetih in devetdesetih s takšnimi motocikli nimajo izkušenj.

Pogled v preteklost

Pri Japoncih velja prepričanje, da pogled nazaj pomeni nazadovanje in s tehničnega pogleda to ne pomeni izziva. Inženirji ljubijo merljivost napredka, njihov cilj je izboljševanje številk. Pogled v motoristično preteklost pa je vendarle nekaj lepega, je tudi način življenja, kjer navsezadnje ni pomembno, koliko konjskih moči ima motocikel in kako močne so njegove zavore.« XSR900 je član Yamahine družine Faster Sons (hitri sinovi, op. p.), ki jo je v znak poklona svojim motociklom preteklosti, očetom, porodila Yamaha. Segment takšnih retro motociklov so Japonci poimenovali Sport Heritage (športna dediščina), združuje pa pisano modelno paleto.

Sandsov pečat

Že kar navada je, da Yamaha pri retro motociklih sodeluje s priznanimi predelovalci motociklov. Če so pri modelu XSR700 sodelovali z japonsko ikono custom scene Šinjo Kimuro, je pri rojevanju XSR900 pomagal legendarni Američan Roland Sands. XSR900 je torej tisto, kar Faster sons koncept pravzaprav pomeni: poklon preteklosti s tehniko sodobnosti. Motocikel deluje klasično, je visoko nasajen ter tako res spominja na stroje iz sedemdesetih. Osrednji del motocikla zaznamuje odlit aluminijasti okvir, na katerem je nameščena lahko odstranljiva 14-litrska posoda za gorivo, ki na spodnjem delu nosi trivaljni agregat. Vidna je pozornost do detajlov v skladu s tipom motocikla, takšna sta tudi armatura ter pregledni digitalni števec s sodobno tehniko, skrit v klasični dizajn. Podobno je z zmogljivostmi in voznimi lastnostmi; za klasičnim videzom motocikla se skriva dvokolesnik, ki lahko ponudi več kot živahno vožnjo, za kar skrbi 115 konjev. Trivaljnik je živ in poskočen, podajanje moči je zgodnje in precej zvezno. Rad ima sprehajanje po menjalniku in vožnja tja po zaviti cesti na Jezersko se ob dovolj nevtralnem okvirju in zanesljivih zavorah izkaže za čisto uživanje.

Več kot motocikel

Yamaha mu dodaja še lifestyle zgodbo ter kopico oblačil in dodatne opreme za motocikle, ki jih zaznamujejo brade, tovornjakarske čepice, džins, popisane majice z retro motivi iz sedemdesetih let ter rockovski ritmi. XSR900 je dokaz, da je tak motorizem lahko še kako zanimiv in razburljiv, pa čeprav ni vezan na doseganje in preseganje visokih tehničnih številk. Ob sodobnih tehničnih dodatkih pomeni preprosto poklon preteklosti. Primož Jurman

Več iz te teme:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije