Tim Gajser

Gajser prekinil molk: Blatili so mi ime, a moja vest je čista

Štirikratni svetovni prvak v motokrosu Tim Gajser se je v intervjuju za Delo odzval tudi na zapise o ponarejenem potrdilu PCT. Raje bo govoril na progi.
Fotografija: Tim Gajser se je letos moral sprijazniti s tretjim mestom. FOTO: Matej Družnik
Odpri galerijo
Tim Gajser se je letos moral sprijazniti s tretjim mestom. FOTO: Matej Družnik

Zelo verjetno bo Tim Gajser, že štirikratni svetovni prvak v motokrosu, nekega dne izdal biografijo, a v njej jesen 2021 ne bo zapisana z zlatimi črkami. Kmalu zatem, ko je po dveh letih izgubil naslov v elitnem razredu MXGP, je bil deležen obtožb, da je bil eden izmed zaposlenih na policiji, ki so imeli ponarejeno potrdilo PCT. Očitke je zanikal, potem pa se zavil v molk v osamo na Krku. Naposled se je 25-letnik iz Pečk odločil v ekskluzivnem intervjuju za Delo predstaviti svoj pogled na burno sezono.

image_alt
Herlings zasenčil Febvra in vzel naslov Gajserju

Tretje mesto na svetu je vrhunski dosežek za vsakega športnika, a če si Tim Gajser, je stvar verjetno malo drugačna, mar ne?

Sigurno je bilo prisotno razočaranje, glavni cilj je bil ubraniti naslov svetovnega prvaka. Ampak letos se nam žal ni izšlo. Naslednja priložnost bo že kmalu. Zato sem hotel sezono 2021 dati čim prej na stran in se osredotočiti na naslednjo, v kateri želim biti še boljše pripravljen. Skušal bom odpraviti napake, ki sem jih delal letos. Veliko je rezerv, denimo pri štartih in tudi na drugih področjih.

Tim Gajser je eden najbolj priljubljenih slovenskih športnikov, zlasti na dirkah v Italiji ima veliko navijačev. Tako se je leta 2019 v Imoli z njimi veselil naslova svetovnega prvaka. FOTO: Matej Družnik
Tim Gajser je eden najbolj priljubljenih slovenskih športnikov, zlasti na dirkah v Italiji ima veliko navijačev. Tako se je leta 2019 v Imoli z njimi veselil naslova svetovnega prvaka. FOTO: Matej Družnik

Omenili ste štarte. V čem je skrivnost Jorgeja Prada, ki praktično vedno pride v prvi zavoj vodilni? Vi ste ponavadi morali napadati iz ozadja.

Če bi vedel, v čem je skrivnost, bi bilo super. Štarti so zares zelo pomembni, tudi letos smo ves čas delali na njih. Mogoče so bili proti koncu malo boljši, na sredini sezone sem se namreč zelo lovil. Vedno sem začel okoli desetega mesta in vsi vemo, če si zadaj, moraš veliko več tvegati. Vsi so bili zelo dobro pripravljeni in ni bilo lahko prehitevati.

Čeprav se ne boste najraje spominjali sezone 2021, je bila vseeno nepozabna. Prava srhljivka, odločalo se je v zadnji vožnji zadnje dirke. Tega prej nismo bili vajeni, vedno je nekdo, v zadnjih letih prav vi, močno odstopal.

Res je bilo zanimivo, tudi zelo živčno zadnjih par tekem. Gledanost je bila velika, saj smo imeli trije praktično enake možnosti za zmago in vsi smo bili zdravi ob koncu sezone. Vmes smo imeli neke poškodbe, ampak na koncu je res šlo na nož. To je dobro za motokros.

Tim Gajser je bil vse do konca v igri za končno zmago v Mantovi. FOTO: Matej Družnik
Tim Gajser je bil vse do konca v igri za končno zmago v Mantovi. FOTO: Matej Družnik

Koliko je dejansko na vas vplival zlom ključnice na treningu med poletnim premorom? Je bila to prelomnica, saj ste zmagali samo še enkrat v Nemčiji?

To je res bila neka prelomnica. Pred poškodbo sem imel kar lepo prednost, okrog 30 točk, kar je zelo veliko v današnjem motokrosu. Toda poškodbe so sestavni del tega športa. Zgodil se je ta padec na Hrvaškem, zlom ključnice. Bil sem vesel, ker sem lahko samo osem dni po operaciji spet dirkal in zbral kar zajeten kupček točk. Sem pa vseeno veliko izgubil, na Sardinijo sem šel reševat, kolikor se je pač dalo rešiti. A tudi po tem nisem bil več tisti pravi. Nemčija je bila še v redu, potem pa ni bilo več pravih občutkov v glavi. Telesno sem se dobro počutil, mentalno pa je nekaj manjkalo, tista pika na i.

Kako ocenjujete svoj motor? Je bila honda enakovredna KTM? Je zaradi odsotnosti vašega dolgoletnega mehanika Nica Nogéja zmanjkal kakšen odstotek?

Ne, z motorjem sem bil zelo zadovoljen, tudi z novim mehanikom. Nica sem sicer pogrešal, ker sva toliko tega dala skupaj, ampak tudi z Aaronom (Buglijem; op. p.) se dobro razumeva in sva vzpostavila posebno vez. Motor je bil vedno pripravljen odlično.

Tim Gajser (številka 243) bo moral izboljšati štarte, saj je pravilo izgubljal proti Jeffreyju Herlingsu (84).
Tim Gajser (številka 243) bo moral izboljšati štarte, saj je pravilo izgubljal proti Jeffreyju Herlingsu (84).

Naslov vam je vzel Jeffrey Herlings, je bil najboljši?

Na koncu je bil on prvak, kar pomeni, da je bil najboljši. Kot športnik to športno sprejmem. A nova sezona je nova sezona. Dal bom vse od sebe, da mu vzamem naslov nazaj.

Je bila pomanjkljivost, ker niste imeli v ekipi Mitcha Evansa in bili tako prepuščeni sebi, medtem ko so bili okrog vas vozniki KTM, videli smo tudi moštvena navodila ...

Mogoče res, čeprav je to individualen šport. Bolj problematično se mi zdi, da v zadnjih letih sam razvijam motor za Hondo. Še kakšen dober voznik bi moštvu dobro prišel. Več glav več ve. KTM ima tri vrhunske dirkače, ki se borijo za naslov in vsak nekaj pripomore.

Tim Gajser se želi takoj vrniti na vrh. FOTO: Honda Racing
Tim Gajser se želi takoj vrniti na vrh. FOTO: Honda Racing

Se že ve, ali se bo Ruben Fernandez pridružil MXGP, ali se bo vrnil Evans?

Fernandez je prišel samo za zadnji dve tekmi in bo še naprej tekmoval v MX2. Evans pa se nam je že pridružil prejšnji teden v Italiji pri testiranju novega motorja in je zdaj po letu odsotnosti spet zdrav.

Znan je koledar za sezono 2022, predvideva 20 dirk, začelo naj bi se že 20. februarja v Veliki Britaniji. Vam ustreza?

Kolikor sem ga preletel, se mi zdi v redu. Je normalen koledar, kakršne smo imeli pred covidom. Ne predvideva več treh dirk v enem tednu na istem prizorišču. Rad bi se vrnil na urnik, ko so bile kvalifikacije v soboto in dirka v nedeljo. Upam, da bo to držalo in ne bo spet kakšnega poslabšanja epidemiološke slike, zaradi katere bi se morali spet prilagajati.

Tim Gajser pravi, da so nekateri mediji blatili njegovo ime. FOTO: instagram
Tim Gajser pravi, da so nekateri mediji blatili njegovo ime. FOTO: instagram

Kdaj začnete priprave?

Po testiranjih sem si vzel tri tedne prosto, da si napolnim baterije. Začnem 15. decembra s kondicijskimi pripravami. Potem pa kot ponavadi za mesec in pol na Sardinijo na motor. Ob koncu spet testiranja. Ne bo časa za nek pravi oddih.

Torej oddih na Krku z izbranko Špelo Motaln in štirinožnim Tigo (desetmesečni samček pasme cane corso)?

Ja, Tiga raste kot goba. Zdaj je že pravi orjak. Sem pa zdaj tukaj sam, šel sem prej na Hrvaško, ker sem moral nekaj urediti okrog hiše. Kasneje se vrnemo vsi skupaj.

Tim Gajser nastopa pod licenco AMZS. FOTO: Jure Eržen
Tim Gajser nastopa pod licenco AMZS. FOTO: Jure Eržen

Precej ste se zaprli od konca sezone, vmes je prišla informacija, da ste imeli ponarejeno potrdilo PCT. Kaj je pravzaprav bilo, so govorice resnične?

Nimam besed. Sploh ne vem, od kod takšne informacije. Bil sem zelo šokiran. Ne vem, kako lahko nekdo objavi neuradno informacijo, ne da bi prej preveril, če je resnična. Imam vse papirje in pri meni je vse čisto. Sem bil pa razočaran, ker so to dajali v medije in blatili moje ime.

Ste bili cepljeni proti covidu-19?

Da.

Torej tudi ne drži, da ste šli tekmovat s pozitivnim izvidom ...

Kakšne neumnosti. Ves čas so nas testirali, saj ste videli, kaj je bilo s Pradom, če si pozitiven, te takoj odstranijo.

Imate armado navijačev, ki bi iz prve roke radi izvedeli, kaj je res in kaj ne. Kaj jim sporočate?

Da se bo na koncu resnica izkazala in da naj ne nasedajo nekaterim medijem, ki želijo samo pozornost. Če že nočejo hvaliti športnikov, naj jih vsaj ne žalijo. Pri meni je vse tako, kot mora biti. Umaknil sem se zato, ker se mi vse skupaj ni zdelo pošteno, pa tudi, ker je bila sezona naporna in sem potreboval malo miru, da zbistrim misli. Če bi hotel biti maščevalen, bi šel v tožbo zaradi klevetanja, a se mi ne ljubi s tem ukvarjati. Raje bom vse skupaj pozabil in se usmeril v prihodnost, v kateri želim biti spet najboljši na svetu.

Preberite še:

Predstavitvene informacije

Komentarji:

Predstavitvene informacije