Baskovski šef je Tadeju Pogačarju razkril pot do zmage

Primož Roglič je moral v 3. etapi dirke po Baskiji priznati premoč rojaku, vendar je ubranil rumeno majico vodilnega v skupnem seštevku.
Fotografija: Tadej Pogačar je v 3. etapi dirke po Baskiji vedel, kje mora napasti Primoža Rogliča. FOTO: Luis Angel Gomez/Bettiniphoto/UAE Emirates
Odpri galerijo

Na dirki po Baskiji je resda tudi veliko drugih vrhunskih kolesarjev, a ko gre v boju za rumeno majico zares, gre le za dvoboj med Primožem Rogličem (Jumbo Visma) in Tadejem Pogačarjem (UAE). V spektakularnem zaključku 3. etape je bil močnejši Pogačar, ki se je v skupnem seštevku povzpel na 2. mesto ter vodilnemu Rogliču odščipnil še štiri sekunde.

Na 167,7 km dolgi preizkušnji sta Pogačar in Roglič takokot drugi favoriti le lovila zavetrje moštvenih kolegov in tekmecev ter hranila moči za veliki finale. Za le 3,1 km dolg vzpon proti Ermualdeju, ki pa je s povprečnim naklonom 11,1 odstotka in najbolj strmim delom pri 20 odstotkih obetal ognjemet najboljših hribolazcev.

In dočakali smo povsem slovensko eksplozijo. Začel jo je Pogačar 2,5 km pred ciljem. Že po nekaj ovinkih je bilo jasno, da mu, ko se vzpenja na vso moč, lahko sledi le Roglič. Slovenska asa sta poleg izjemne kolesarske moči prikazala tudi epsko taktično bitko. Pogačar ni šel z glavo skozi zid, ko je videl, da se ne more otresti rojaka, Roglič, čigar prvi cilj je bil branjenje prednosti v skupnem seštevku, tudi ni šel v brezkompromisen napad. Tako so se njuni tekmeci Adam Yates (Ineos), Mikel Landa (Bahrain Victorious) in Alejandro Valverde (Movistar) vračali v ospredje z lažnim upanjem, da bi se lahko vpletli v slovenski dvoboj.

Ključen ogled finiša

To je bil račun brez dinamita v nogah 31-letnega Kisovčana in 22-letnega Komendčana, ki sta še enkrat potrdila, da sta ta čas razred zase na etapnih dirkah. Zadnje odprto vprašanje je bilo, kdo od njiju bo dobil etapo. Pogačar je za svojo 5. letošnjo zmago, že 22. v karieri, na sila ozki in zaviti cesti, ki se je v zadnjih metrih prevesila v spust, Rogliča prehitel ob pravem trenutku, da ni bilo več poti nazaj. V cilju je razkril, da je bil takšen tudi načrt baskovskega šefa ekipe UAE Matxina Joxeana Fernandeza, ki dobro pozna te ceste.

Ko se je Tadej Pogačar vzpenjal na vso moč, mu je lahko sledil le Primož Roglič. FOTO: Luis Angel Gomez/Bettiniphoto/UAE Emirates

»Zjutraj smo si ogledali sklepni del in vodja naše ekipe Matxin mi je dobro predstavil traso. Vedel sem, kako zahteven je vzpon, pa tudi to, da bo ključno na prvi poziciji začeti kratek spust v cilj. Zelo sem vesel te zmage, v Baskiji sem dirkal že pred dvema letoma in zelo sem si želel uspešne vrnitve. Ta dirka je zelo lepa, navdušenje navijačev pa izjemno. Pred nami so še trije zahtevni dnevi. Lotil se jih bom z optimizmom, saj sem dobro pripravljen in tudi moja ekipa deluje zelo dobro,« je Pogačar napovedal napeto nadaljevanje dirke, na kateri je rezultat v etapnih zmagah med njim in Rogličem zdaj 1:1, kapetan Jumba Visme pa ima pred adutom ekipe UAE še 20 sekund prednosti v skupnem seštevku.

»Ceste nisem poznal, ogledal sem si le profil etape, klanec pa je bil pošteno zahteven. Zadnji kilometer je bil nekoliko lažji, oba sva dala vse od sebe, Tadej pa je zasluženo zmagal. Zadovoljen sem z močjo svojih nog in tudi z razpletom. Pred tremi tedni sem dvakrat padel, tako da moja priprava na to dirko ni bila optimalna. Gremo naprej iz dneva v dan, v Baskiji lahko vedno pričakujemo trdo in negotovo dirkanje do konca,« pa je povedal Roglič.

Zmagovalca bo bržčas odločila zadnja, 6. etapa s kar sedmimi klanci in ciljnim vzponom na Arrate, tudi jutrišnja 4. etapa s štartom v Vitorii (189,2 km) pa bo razgibana. Spominjala bo na Clasico San Sebastian, po 140 km se bodo kolesarji povzpeli na Jaizkibel (6,9 km, 6,2-odstotni povprečni naklon), na katerem običajno pride do odločilne selekcije na največji baskovski enodnevni dirki. Sledil bo še vzpon na Erlaitz (7,4 km, 6,4 odstotka), na katerem bodo v srednjem delu (3,8 km pri povprečnem naklonu 10,6 odstotka) zapekle noge. Od vrha do cilja v Hondarrabii bo še 22 kilometrov. Bržkone preveč za napad na rumeno majico.